تازه ها

دوشنبه 17 اسفند 1394-9:56 کد خبر:18135

استاندار مازندران:

مازندران با افتخار آماده ميزباني از مسافران نوروزي است

انعکاس شمال - استاندار مازندران در جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر استان گفت: مازندران با افتخارآماده پذیرائی از مسافران نوروزی می باشد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومي استانداري، ربيع فلاح جلودار در جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر استان با اشاره به اين كه مردم مومن و انقلابي ايران و  مازندران حماسه اي پرشكوه در هفتم اسفند ماه خلق نمودند، خاطر نشان ساخت: مردم مازندران با 72/3 درصد مشاركت در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، رتبه ششم كشور در خلق حماسه حضور احراز كردند.

استاندار با اشاره به حضور 10 ميليون و 450 هزار نفر شب اقامتِ مسافران در ايام تعطيلات نوروز سال 93 در مازندران، ياد آور شد: با توجه به افزايش 5 تا 10 درصدي گردشگران در سال جاري، فرمانداران و شهرداران در آماده باش كامل براي ارايه خدمات به گردشگران باشند و به صورت مستمر از فضاي شهر و اماكن استقرار و اسكان مسافران بازديد نمايند.

مقام عالي دولت در استان، بر مديريت همه جانبه بازار در ارايه اجناس و قيمت ها از سوي دستگاه هاي مسوول تاكيد نمود و افزود: با توجه به اين كه 50 تا 60 درصد از درآمد استان از محل گردشگري به دست مي آيد، بايد ساز و كار و شيوه هايي مطلوب براي ايجاد رونق اقتصادي، كسب درآمد و تقويت فضاي كسب و كار از فرصت گردشگري در استان تعريف شود.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران بر ايجاد بازارچه هاي صنايع دستي و توليدات استان از سوي شهرداري ها در ايام تعطيلات نوروز تاكيد كرد و اظهار داشت: اداره كل اوقاف و امور خيريه استان، فضاي مقابر و زيارتگاه هاي امام زادگان در استان را براي حضور مسافران تمهيد نمايد.

وي به مشكلات موجود در ارايه خدمات بهداشتي و درماني به مسافران و گردشگران در اين ايام اشاره كرد و ياد آور شد: همه ظرفيت ها در شهرهاي استان در اين راستا در تعطيلات نوروز 94 پاي كار بيايند.

استاندار موضوع نحوه و زمان فعاليت نانوايي ها و ارايه مطلوب كمي و كيفي نان را بسيار مهم دانست و ضمن تاكيد بر نظارت همه جانبه فرمانداران و دسنگاه هاي مسوول بر اين موضوع، خاطر نشان ساخت: تمهيدات لازم در راستاي اسكان بهينه مسافران و تامين بهداشت محيط و سوخت لازم در مدارس انديشيده شود.

دكتر فلاح بر زيبا سازي دروازه هاي ورودي استان، تسهيل رفت و آمد و ارايه خدمات مطلوب به مسافران در اين شهرها تاكيد كرد و عنوان داشت: فرمانداران اين شهرها، بر انجام مطلوب موارد ياد شده به صورت مستمر نظارت نمايند.

نماينده عالي دولت در استان، بر پاكسازي محيطي، تامين امنيت و بهداشت پارك ها براي استقرار و اسكان مسافران تاكيد نمود و تصريح كرد: فضاي فيزيكي شهرها و روستاها بايد ارتقا يابد و گرچه اقدامات خوبي در اين راستا در حال انجام است، ليكن مديران محلي بايد در اين خصوص بيشتر اهتمام نمايند.

استاندار با اشاره به اقامت 2 ميليون نفر شب مسافر در روستاهاي مازندران در ايام نوروز سال 93، ابراز نمود: برنامه يي جامع براي گسترش گردشگري روستايي و تقويت فضاي اقتصادي روستاها از اين محل ارايه شود.

در اين جلسه بزرگ نيا، مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و برخي فرمانداران، شهرداران و مديران كل دستگاه هاي اجرايي مسوول، گزارشي از اقدامات صورت گرفته در خصوص خدمات سفر ارايه نمودند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :