تازه ها

يکشنبه 16 اسفند 1394-19:40 کد خبر:18120

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

تمام روزهای مابایدروز شهید باشد

انعکاس شمال - مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگر مازندران گفت: تمام روزهای مابایدروز شهید باشد وما باید فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی در جامعه نهادینه کنیم.


به گزارش انعکاس شمال ، عباسعلی رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) گفت: 22 اسفند 1358 سالروز تاسیس بنیاد شهید است که از سال 83 به روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده است و باید این را دانست شهدا بزرگمردانی بودند که با تبعیت از فرمان رهبر به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند تا از مرز، کشور دفاع کنند و امروز حفظ این کیان وظیفه ما بوده که باید در این زمینه فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی در جامعه نهادینه کنیم.

وی افزود: بنیاد شهید دستگاهی متفاوت با دیگر دستگاه ها است که به نمایندگی از نظام برای سپاسگذاری از ایثارگران و شهدا ایجاد شده است و آنچه که برای قدردانی است در حقیقت ارائه گزارش ندارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه خدمات بنیاد شهید نباید برزبان بیاید، تصریح کرد: ما برای جانبازان و خانواده شهدا که هستی خود را در راه نظام اسلامی داده‌اند هر چه خدمات ارائه دهیم کم است.

وی با تاکید بر اینکه باید هر روز ما روز شهید باشد، افزود: شهیدان همچون ستارگانی در زندگی ما می درخشند تا راه را گم نکنیم و  رسالت مهم رسانه‌ها نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت و خدامحوری به جای خود محوری است.

رضایی اطاعت بی‌چون و چرا رزمندگان از امام زمان خود را ستودنی دانست و گفت: ترجیح دادن ارزش‌های انسانی بر ارزش‌های شخصی، داشتن روحیه ایثارگری از خلقیات شهدا بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها وصایا شهدا را پررنگ کنند، افزود: تاکید بر تبعیت از رهبری، برپایی نماز اول وقت و نماز شب و رعایت حجاب و... از موضوعات مشترک شهدا بود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران درادامه با بیان اینکه فردا راس ساعت 7 و 30 دقیقه در تمامی مدارس شاهد زنگ شهید نواخته می شود، گفت: 17 اسفندماه برنامه افتتاح 5 گلزار شهدا در سوادکوه، جویبار، بابل و دو گلزار شهدا در  آمل انجام می‌شود.

وی افزود: تا کنون 48 درصد از گلزار شهدا ساماندهی شده و 39 درصد ساماندهی نشده و بقیه در دست اقدام است.

این مسئول بیان کرد: اختتامیه کنگره 2 هزار شهید دانش آموزی مازندران 20 اسفند ماه  در اردوگاه بادله برگزار می شود.  

رضایی گفت: مراسم تجلیل از مادران، دختران و همسران شهید در سالن مدیریت برنامه‌ریزی، رونمایی از کتاب در بابلسر، برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای تئاتر خیابانی، دیدار با خانواده‌های شهدا، ویزیت رایگان مردم توسط پزشکان طرح پالایش و... ازجمله ده‌ها برنامه هفته گرامیداشت شهدا از روز شنبه 15 تا 22 اسفند است.

وی ادامه داد: 4 هزار و 368 شهدا بسیجی و 2 هزار 853 شهدا ارتشی، 117  نفر از شهدا دانشجو، 5 هزار 686 نفر از شهدا در بخش دولتی و یک هزار و 545 از شهدا در بخش غیر دولتی، یک هزار و 631 نفر از شهدا دانش آموز، 323 از نفر از شهدای روحانی، یک هزار 977 نفر از شهدای سپاهی و 350  شهدا از سایر گروه ها بودند.

این مقام مسئول اظهارداشت:379 هزار و 798 برگ وصیت‌نامه و زندگینامه شهدا در مازندران جمع آوری شد.

رضایی در خصوص جذب فرزندان شاهد توسط دستگاه های دولتی استان گفت: بنیاد شهید متولی ایجاد شغل نیست ، ما مسئول هماهنگی هستیم و در این بین بیشترین همکاری را مهدی عبوری شهردار ساری با بنیاد مازندران داشته و به فرزندان شاهد وفادار بوده  ودراین راستا به وعده های خود نیزعمل نموده است .

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در پایان یادآور شد:استاندار مازندران بعنوان نماینده عالی دولت در استان تا کنون 297 مورد بازدید با خانواده های شهدا و ایثارگران استان را در برنامه کاری خود داشته است .

لازم به ذکر است که در پایان این نشست از زحمات رضایی مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران مازندران از طرف خانه مطبوعات استان با لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :