تازه ها

شنبه 15 اسفند 1394-17:13 کد خبر:18097

استاندار مازندران در روز درختكاري

همه استعدادهاي جنگل شناسايي شود

انعکاس شمال - استاندار مازندران گفت : همه بايد تلاش كنند تا همه استعدادهاي جنگل شناسايي و مورد استفاده قرار گيرد.

 


ربیع فلاح در آیین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی که در مجموعه شرکت توسعه پردیس گردشگری لالیم ساری برگزار شد  با اشاره به درنظرگرفتن 122 نقطه به عنوان منطقه گردشگری در این استان گفت که نباید در این زمینه و برای واگذاری زمین به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری خست به خرج دهیم.
وي افزود : می توان با استفاده از مجریان و بهره گیری از مطالعات دقیق نسبت به سرمایه گذاری در این مناطق گردشگری اقدام کرد.
مقام عالي دولت ادامه داد: واگذاری عرصه های طبیعی به سرمایه گذاران بخش خصوصی با رعایت قوانین مطمئنا منتج به قطع درختان نمی شود و به نوعی جلب مشارکت خواهد بود.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه 70 درصد سطح این استان را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند ، تاکید کرد : نباید سرمایه گذار برای اجرای طرح گردشگری در مناطق تعیین شده با مشکل مواجه باشد.
استاندار مازندران به ظرفیت موجود پارکهای جنگلی استان اشاره ای کرد و افزود: درحال حاضر می بایست مدیریت مناسب و لازم برای این مجموعه ها صورت بگیرد.
وی گفت: تاکنون از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پارکهای جنگلی مازندران اقدام نشده است که باید این روند جدی گرفته شود.
وی به حضور جنگل نشینان در بخش مهمي از جنگل های شمال اشاره کرد و ادامه داد: نمی شود در برنامه ریزی های جنگل این افراد را در نظرنگرفت.
استاندار مازندران گفت که همه استعدادهایی که در جنگل وجود دارد را باید دربرنامه ریزی ها لحاظ کرد.
وی ادامه داد: مدیریت دام در جنگلها باید پایدار واستمرار داشته باشد و برخورد سلیقه ای و سیاسی نباید صورت بگیرد.
فلاح تشکیل تعاونی های جنگل نشین را اقدامی موثر برای استفاده از ظرفیت این افراد دانست وادامه داد: راهی نداریم جز اینکه با تامین منافع شان از آنها برای حفاظت از منابع طبيعي  استفاده کنیم.
مقام عالي دولت در استان نامهرباني با طبيعت را خسارت بار خواند و گفت : حفاظت ، احياء و بهره برداري درست از جنگل و منابع طبيعي يك ضرورت است و همه بايد تلاش كنند تا همه استعدادهاي جنگل شناسايي و مورد استفاده قرار گيرد.
استاندار مازندران در ابتداي سخنان خود از حماسه بزرگ مشاركت حداكثري مردم مازندران در دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي تقدير نمود و گفت : مردم مازندران هميشه پيشتاز و پيشگام خلق حماسه هاي سياسي در كشور بوده و هستند و اين حضور گسترده مردم در عرصه تعيين سرنوشت مسئوليت ما را سنگين تر كرده است .

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :