تازه ها

چهارشنبه 12 اسفند 1394-17:12 کد خبر:18064

رونمايي از اولين سالنامه روزشمار تاريخ مازندران

انعکاس شمال - از پژوهشكده ساري شناسي اولين سالنامه روز شمار تاريخ مازندران توسط استانداررونمايي شد .

به گزارش انعکاس شمال ، رمضاني مؤلف اين سالنامه در مورد ويژگيهاي اين سالنامه گفت : اين سالنامه توسط مركز مطالعات تاريخ و فرهنگ مازندران مستقر در مركز اسناد و كتابخانه ملي مازندران منتشر شده است .
وي افزود : در اين سالنامه براي 265 روز از 365 روز سال رويدادها و اتفاقات تاريخي ارائه شده است .
رمضاني ادامه داد :در اين سالنامه  20 نمونه از فرهنگ و آداب مردم مازندران ، تصاوير زيبا و هنري از طبيعت زيباي مازندران ، وقايع تاريخي در زمينه زندگي علما ، هنرمندان ،فرهيختگان و سرداران شهيد ، جنگها و اتفاقات مهم به صورت كرونولوژي ( مختصر نگاري ) ارائه شده است .
وي تاكيد كرد : وقايع به صورت سالشمار از 500 قبل از ميلاد آورده است و براي تهيه اين سالنامه از كمك و مساعدت نصرالله هومن پدرگاهشماري مازندران نيز استفاده شده است.


استاندار مازندران در اين مراسم از همت و تلاش همه فرهيختگان در جهت تقويت فرهنگ بومي و محلي و جمع آوري تاريخ پرافتخار مازندران تقدير و تشكر نمود و گفت : تلاش آقاي اسلامي و دلسوزي ايشان براي ثبت و انتشار تاريخ ساري و مازندران قابل ستايش و تقدير است .
وي از دكتر اسلامي به عنوان يكي از مفاخر استان ياد كرد و گفت : همه بايد براي حفظ و نگهداري سرمايه هاي فرهنگي و معنوي مازندران تلاش كنند و رسانه ها نيز در معرفي فرهنگ سراسر افتخار ديار علويان مي توانند نقش مهمي داشته باشند.
استاندار مازندران ضمن بازديد از بخشهاي مختلف پژوهشكده ساري شناسي و مازندران شناسي خواستار برگزاري جلسات مشترك با مسئولين مربوطه براي ساماندهي فعاليتها در اين حوزه شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :