تازه ها

سه شنبه 11 اسفند 1394-13:46 کد خبر:18055

درخشش مستند کسی به فکر جنگل ها نیست در جشنواره ملی موج

انعکاس شمال - تندیس بهترین مستند نخستین جشنواره ملی "موج" به مستند "کسی به فکر جنگل ها نیست" رسید.  


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی صدا و سیمای مازندران، مستند " کسی به فکر جنگل ها نیست" به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی منش  در ادامه حضور موفق خود در جشنواره های جهانی جایزه بهترین مستند فستیوال فیلم "موج "را از آن خود کرد. تندیس جشنواره ، لوح سپاس و جایزه نقدی به میترا روحی منش، تهیه کننده اهدا شد.       
این مستند که محصول شبکه مازندران است پیشتر در جشنواره بین المللی تغییرات آب و هوایی چین جایزه برنز ، و در بخش خاورمیانه فستیوال زیست محیطی سانفراسیسکو جایزه بهترین مستند را از آن خود کرد.   
در  مراسم اختتامیه علاوه بر فیلمسازان، هنرمندانی چون، نوید محمدزاده، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، سعید روستایی بهترین کارگردان سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، ابوالفضل جلیلی و رسول صدر عاملی داوران جشنواره و مسئولانی چون علی اصغر مونسان مدیر عامل منطقه آزاد کیش نیز حضور داشتند.
مستند "کسی به فکر جنگل ها نیست" اپیزودی از مجموعه مستند"لبه بهشت" تولید سیمای مازندران است که  به شناسایی جنگل‌ها و مراتع منطقه شمال در فصول مختلف سال که رنگ و تنوع خاصی دارد می‌پردازد و درهرقسمت موضوعاتی مانند پیدایش، بوم‌شناسی جنگل‌ها، فواید جنگل، تخریب جنگل‌ها، نمونه‌های جنگل، آلاینده‌ها، زباله‌ها، آتش‌سوزی و مخاطرات، قاچاقچیان چوب و علائم نابودی و زیست‌محیطی را بررسی می‌کند.
عوامل این مستند تهیه‌کننده: میترا روحی منش، نویسنده و کارگردان و تدوینگر یاسر طالبی، تصویربردار محمدرضایی، صدابردار حسن جعفری و گوینده متن مهدی خلیلی هستند.
در این دوره از جشنواره 65 اثر طی سه روز نمایش داده  شد .
هیأت داوران نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج را رسول صدرعاملی، ابوالفضل جلیلی و نیکی کریمی تشکیل دادند .
اولین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج با دبیری ابراهیم حصاری با موضوع فیلم های پند آموز از 8 اسفند آغاز و تا 10 این ماه در جزیره کیش ادامه داشت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :