تازه ها

سه شنبه 11 اسفند 1394-12:37 کد خبر:18042

معاون میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد:

12 موزه در مازندران میزبان گردشگران در نوروز

انعکاس شمال - معاون میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد: 12 موزه در مازندران داریم که از این تعداد، هفت موزه زیر پوشش سازمان بوده و بقیه در مدیریت بخش خصوصی است.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، میراث مهدی ایزدی اظهار کرد: موزه‌های مازندران در ایام تعطیلات نوروز از 27 اسفند سال‌جاری تا 15 فروردین‎ماه سال آینده با توجه به دستورالعمل‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بازدید گردشگران و مسافران آماده فعالیت هستند.

وی با اشاره به اماکن موزه‎ای مازندران شامل موزه مردم‌شناسی برسه دوهزار تنکابن، نیما در یوش، موزه تاریخی و شهدای آمل، موزه تاریخ شهر بابل و موزه کلبادی ساری، افزود: محوطه‌های سایت‌موزه گوهرتپه رستم‌کلا، مجموعه تاریخی عباس‌آباد بهشهر، فرح‌آباد ساری و بناهای شاخص دیگری همچون رسکت و جاجیم نیز برای بازدید گردشگران پاک‌سازی شده‎اند.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: برخی اماکن باستانی و تاریخی سخت‌گذر و قابل دسترسی دیگری نیز در مازندران برای بازدید گردشگران آماده است.

وی با بیان اینکه  گوهرتپه  سایت بین‌المللی است که پژوهش‌گران علمی و خارجی در این سایت فعالیت کردند و بازدیدکنندگان خارجی را به‌خود جلب کرده است، افزود: در سال‌جاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعتباری برای این سایت اختصاص داد که توانستیم مطالعات آن ‌را به‌روزرسانی و برای دیوارها، سر درب و سرویس‌های بهداشتی آن نیز پیمانکار انتخاب کردیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :