تازه ها

دوشنبه 10 اسفند 1394-19:34 کد خبر:18039

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران :

تعزیر عرضه‌کنندگان میوه خارجی در مازندران

انعکاس شمال - مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: عرضه میوه خارجی در مازندران ممنوع است و متخلفان تعزیز می‎شوند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی مازندران، مهدی عباسی از تشدید برخورد با عوامل قاچاق، خرید و فروش و نگهداری هرگونه میوه خارجی در این استان خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به ورود غیرقانونی میوه‌های خارجی به ویژه در ماه‌های پایانی سال و آثار سوء این میوه‌های قاچاق نظارت بر بازار  و نیز برخورد با عوامل قاچاق، خرید و فروش و نگهداری این‌گونه میوه‌ها تشدید شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران خاطرنشان کرد: میوه‌های خارجی علاوه بر متضرر کردن تولیدکنندگان داخلی به لحاظ ورود قاچاق و عدم نظارت مراجع ذی‌صلاح از نظر بهداشتی و مصرف انسانی نیز مشکل دارد.

وی گفت: دستورات قضایی لازم در زمینه کشف و توقیف هرگونه میوه خارجی به نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط صادر شد.

عباسی خاطرنشان کرد: بیشتر کالاهایی که از طریق قاچاق و بدون نظارت مراجع ذی صلاح وارد کشور می‌شوند تقلبی و فاقد پروانه‌های ساخت معتبر بوده و این موضوع در کالاهای سلامت محور به ویژه مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی بیشتر محل توجه است.

وی  از حجره‌داران میادین تره‌بار بزرگ تهیه میوه مرکز استان و سایر شهرستان‌ها، همچنین بازارچه و واحدهای عرضه میوه درخواست کرد از خرید میوه خارجی خودداری کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران یادآور شد: در صورت کشف میوه قاچاق در مراکز عرضه میوه با متخلفان بدون اغماض و قاطعانه برخورد می‌شود.

وی به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کالای قاچاق در این ارگان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 310 فقره پرونده قاچاق به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع که از این تعداد 312 فقره با توجه به مانده قبلی رسیدگی و مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: در این پرونده‌ها قاچاقچیان به 4 میلیارد و 874 میلیون و 554 هزار و 719 ریال جزای نقدی محکوم شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :