تازه ها

يکشنبه 9 اسفند 1394-13:31 کد خبر:18021

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ انتشار کتابی با ۱۰ داستان مستهجن! /عکس


انعکاس شمال: شلمچه نیوز نوشت: “شماره‌ ناشناس” که توسط نشر نیماژ به چاپ رسیده است، ده داستان کوتاه دارد و به گفته‌ نویسنده به هفت داستان از این مجموعه در دولت قبل مجوز نداده بودند و در این دولت به چاپ رسیده است!
بنابراین گزارش، در وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید تعداد زیادی از کتاب هایی که مجوز انتشار و چاپ نداشت، به دلایلی مجوز اخذ کرده و راهی بازار شد که سر و صدای زیادی را بر پا کرد. اما داستان صدور مجوز های وزارت ارشاد برای برخی از این کتاب ها تمامی ندارد و این وزارتخانه در جدیدترین اقدام خود به کتاب «شماره ناشناس» با ده داستان مستهجن با محتوای فرار زن از خانه و ارتباط با مردی دیگر، خیانت زن به شوهر، خودکشی، ورود زنان به ورزشگاه، داستان های لختی و توهین به پلیس با استفاده از لفظ بی عقلی برای این ارگان انتظامی، توهین به تیم تفحص شهدا با تمثیل شتر مرغ  و اهانت به پیکر شهدای تفحص شده به عنوان بوی تعفن جنازه مجوز انتشار داد.

نویسنده این کتاب در دولت های نهم و دهم تلاش بسیاری کرد تا بتواند مجوز این کتاب را بگیرد اما وزارت ارشاد زیر بار نرفت و حال در فضای باز و آغوش گرم وزارت ارشاد برای این قبیل هنرمندان موفق به اخذ مجوز شد.


حالا دیگر شمار کتاب های مسئله دار که با مجوز ارشاد راهی بازار کتاب شده است افزایش یافته و اگر در نمونه های قبلی عبارت ها و کلماتی مسئله دار وجود داشت، « شماره ناشناس» با محتوای اساساً مستهجن راهی بازار کتاب شده است.

شهدای ایران

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :