تازه ها

چهارشنبه 28 بهمن 1394-0:39 کد خبر:17847

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری:

منابع طبیعی نیازمند مدیریت جامع و یکپارچه

انعکاس شمال -  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری گفت: منابع طبیعی اقلیم و مرز نمی شناسد و متعلق به همه مردم دنیاست ونیازمند مدیریت جامع و یکپارچه می باشد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری مازندران – ساری ، ستاربابایی درجلسه بزرگداشت هفته منابع طبیعی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران و مدیران کل منابع طبیعی نوشهر و دستگاههای اجرایی مرتبط در ساری برگزار شد ، شعار هفته منابع طبیعی امسال را  مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم عنوان نمود و گفت : هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مانند هرسال ،  15اسفند شروع و تا 21 اسفند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی اقلیم ومرز نمی شناسد و متعلق به همه مردم دنیاست بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی تأکید نمود و افزود : هفته منابع طبیعی فرصتی برای ترویج این آموزه هاست و در این راستا باید از ظرفیت تشکل ها، دانش آموزان، روستائیان و حاشیه نشینان جنگل نهایت استفاده را نمود.

بابایی با ذکر این نکته که باید به دنبال ایجاد تعادل در عرصه های منابع طبیعی استان باشیم ، اضافه نمود : باید بدنبال بهره برداری مناسب به همراه حفظ و حراست درست باشیم و درجهت توسعه متوازن گام برداریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری از به صدا درآمدن زنگ طبیعت در آمل ، نشست با سمن ها در شهرستان بهشهر و رو نمایی از 2 کتاب ترویجی در این هفته خبر داد و گفت : نشست با فعالان سازمان های مردم نهاد منابع طبیعی و زیست محیطی شهرستان قائم شهر در حمایت از شمشاد هیرکانی در روستاهای ریکنده ، کوتنا و سیو کتی برگزار می شود.

بابایی از نشست با رسانه ها در دومین روز از هفته منابع طبیعی خبر داد و افزود : 17 اسفند روز قانون و حفاظت بوده و در 18 اسفند نشست با دانشگاهیان در دانشگاه ساری و نشست علمی با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ، برگزار می شود.

همچنین در روز 19 اسفند همایش درختکاری همیاران طبیعت با همکاری سازمان بسیج سازندگی شهرستان بابلسر برگزار و در 20 اسفند همایش یک روزه مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و جوامع محلی در روستای کالیکا برگزار خواهد شد.

وی از حضور پرسنل منابع طبیعی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه و توزیع نهال و سخنرانی مسئولین در خطبه های نماز جمعه در روز 21اسفند خبر داد و یادآور شد : در روز 22 اسفند مراسم بزرگداشت روز شهدا بوده و به یاد هر شهید یک نهال خواهیم کاشت وهمچنین در 24 اسفند جشنواره ای برای آموزش و پرورش و نیروی انسانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری با اشاره به اینکه مشکل ما کاشت نهال نیست بلکه مسائل اقتصادی و اجتماعی می باشد ، تاکید نمود : باید از این هفته بعنوان فرصت استفاده تا با مشارکت یکدیگر حفاظت از منابع طبیعی را تمرین کنیم.

بابایی با اشاره به اینکه باید از مدیریت بخش گذر عبور نموده و به مدیریت یکپارچه و جامع برسیم ، افزود : باید دستگاه های اجرایی با منابع طبیعی همکاری کنند و فعالیت های عمرانی و توسعه ای در عرصه منابع طبیعی کم شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ها به جنگل داری توجه بیشتر کنند ، خاطرنشان نمود : آمادگی واگذاری عرصه برای فضای سبز و احیاء آن به شهرداری ها را داریم تا در داخل شهرها ، بوستان و پارک ایجاد کنیم و به جای کاشت تک گونه ای درختان در اماکن ، کاشت نهال ها بصورت گروهی و توده ای صورت گیرد.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :