تازه ها

جمعه 23 بهمن 1394-18:54 کد خبر:17798

حاشیه‌های حضور هاشمی در صداوسیما


انعکاس شمال: خبرآنلاین در مطلبی به قلم رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت:

پس از اعلام عدم احراز صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و حمایت ایشان از دکتر روحانی که منجر به سونامی بزرگی در کشور در حمایت از دکتر روحانی شد و در نهایت به پیروزی دولت تدبیر و امید انجامید، اعلام کاندیداتوری ایشان برای مجلس خبرگان رهبری یک بار دیگر موجی از امید و شادی را در دل دوستان دلسوز واقعی انقلاب و نگرانی و اضطراب را در دلواپسان افراطی ایجاد کرد.آنان که با هر اشاره آيت‌الله هاشمی دلشان به لرزه و دلهره می افتد و با کوچکترین بهانه و حتی بدون بهانه از ترس محبوبیت و نفوذ کلامش، کمر به تخریب و توهین او می بندند، تا هم قدری از عقده‌های دورنی و عصبانیت خود بکاهند و هم شاید بتوانند نفوذ کلام و محبوبیتش را در نزد افکار عمومی کم کنند و مانع توفیقات این مرد بزرگ انقلابی و بصیر و یارانش در انتخابات هفتم اسفند ماه شوند.
به هرحال پس از دوره پر فراز و نشیب رسیدگی به صلاحیت‌ها، سرانجام در این دور از انتخابات خبرگان، آیت‌الله هاشمی تائید صلاحیت شد. شاید برای مجلس خبرگان ادعای کهولت سن باو جود افراد مسن تر !! نزد افکار عمومی دیگر پسندیده و قابل قبول نبود. در قرعه کشی که در صداوسیما انجام شد، قرعه بر این قرار گرفت تا در روز سه شنبه بیستم بهمن ماه، آیت‌الله هاشمی ساعت نه و سی دقیقه صبح در استودیو شهدای رادیو حاضر شود و پس از 10 سال سانسور و انزوای خبری کامل در رسانه ملی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از دریچه دوربین‌های تلویزیون مستقیما با مردم سخن بگوید. پس از هماهنگی‌های لازم، روز بیستم بهمن ماه راس ساعت نه و سی دقیقه آیت‌الله در استودیو حاضر شد و پس از خوش و بش با دبیر ستاد انتخابات سازمان و نماینده دادگستری در این ستاد و عوامل اتاق فرمان و ضبط برنامه، روبروی دوربین ها با مردم و طبق معمول برای مردم و درد و دل آنها و نقش بی بدیلشان در انقلاب سخن گفت.
براساس قرار قبلی قرار شد ایشان هجده دقیقه خطاب به مردم سحن بگوید و کارگردان تلویزیونی برنامه ده دقیقه و پنج دقیقه پایانی را با اشاره به سخنران اطلاع دهد ولی متاسفانه تا پایان اشاره ای برای اعلام زمان وقت ایشان نشد. آیت الله هاشمی بیست و سه دقیقه و نیم سخنرانی کرد. جالب است در پایان برنامه وقتی به کارگردان گفتم چرا زمان را طبق معمول همه کاندیدا و قرار قبلی اعلام نکردید سکوت کرد. شاید برای من جوابی نداشت و احتمالا می خواستند ایشان بیشتر از حد معمول سخن بگوید تا دستشان برای حذف بخشی از سخنانشان باز باشد.

به هر حال پس از اتمام ضبط برنامه، به اتاق ندوین رفتم و با همکاری تدوین گر و مدیر برنامه ها 18 دقیقه از سخنان ایشان را با حفظ همه محورهای سخنرانی انتخاب کرده و تحویل سازمان دادم. ان شاءالله که در کمیسیون ممیزی این سخنرانی دچار تغییر نشود و بدون کم و کاست به طور کامل پخش شود.

متاسفانه در آخرین لحظاتی که این متن را می نوشتم متوجه شدم که سخنان ایشان دچار سانسور شده و بخش هایی از نطق ایشان را حذف کردند. خوشبختانه متن کامل و سانسور نشده این سخنان در روزنامه ها و سایت ها قابل دسترسی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :