تازه ها

پنجشنبه 22 بهمن 1394-23:10 کد خبر:17774

وزیر اطلاعات:

مردم در جمهوری اسلامی قدرت برتر محسوب می شوند

انعکاس شمال – وزیر اطلاعات در راهپیمایی 22 بهمن ساری گفت: مردم در جمهوری اسلامی قدرت برتر محسوب می شوند.


به گزارش انعکاس شمال، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در جمع راهپیمایان 22 بهمن شهرستان ساری مرکز استان مازندران افزود : اصالت دادن به مردم در جمهوری اسلامی ریشه در قرآن و سیره نبوی دارد که امام راحل آن را کشف و اجرا کردند.
وزیر اطلاعات با تبیین نقش و اهمیت مردم در اندیشه فقهی و سیاسی امام خمینی (ره) پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت : امام راحل رژیم ستمشاهی تا بن دندان مسلح را نه با اسلحه و خشونت بلکه با پشتیانی مردم و مسالمت آمیز به پیروزی رساندند.
وی توضیح داد : در برهه ای از مبارزه با رژیم پهلوی برخی از انقلابیون نزد امام رفتند و درخواست استفاده از اسلحه کردند، ولی امام اجازه این کار را ندادند برای این که معتقد بودند که ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی هم از مردم هستند و باید به ملت بپیوندند.
علوی با تاکید بر این که امام راحل یک فقیه و تربیت یافته مکتب امام صادق (ع) و قرآن مجید بودند ؛ اظهار داشت : در منطق قرآن ، پیامبر هم از مردم و برای مردم است و با عنوان رحمت للعالمین از آن یاد می شود ، امام هم از مردم است و همه چیز برای مردم است و کسانی که بخواهند بین حکومت و مردم فاصله ایجاد کنند، ظالم محسوب می شوند.
وی افزود : قرآن علاوه بر این که اصالت را به مردم می دهد ، تاکید می کند که اگر پیامبرید و اگر قدرت دارید و وزیرید ، وکیلید ، فقیه هستید یا مرجع برای مردم قیافه نگیرید وگردن فرازی نکنید.
وزیر اطلاعات با تاکید بر این که مردم در جمهوری اسلامی قدرت برتر محسوب می شوند ، گفت : امام راحل وقتی انقلاب پیروز شد باز اجازه نداد مردم به حاشیه بروند و با رای مردم خبرگان قانون اساسی را تشکیل داد تا قانون اساسی بنویسند و این حق را به مردم داد تا رئیس جمهوری ، نمایندگان مجلس ، نمایندگان شوراهای اسلامی را با رای خود انتخاب کنند .
وی افزود : حتی تعیین رهبر هم در جمهوری اسلامی با یک واسطه توسط مردم انجام می شود و این امنیتی هم که بر کشور حاکم است برخاسته از همکاری مردم است .
علوی به وجود ناامنی در کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان اشاره کرد و با مقایسه وضعیت جمهوری اسلامی ایران ، اظهار داشت : این امنیت مرهون مراقبت 160 میلیون چشم 80 میلیون ایرانی است و این امام راحل بودند که این نقش را هم به مردم سپردند.
وی توضیح داد : زمانی که بحث تشکیل دستگاه امنیتی بود امام فرمودند که اطلاعات باید 36 میلیونی باشد و راز امنیت کشور هم همین نوع نگاه به مردم است .
وزیر اطلاعات گفت : دشمنان تمام توان خود را برای ضربه زدن به ایران به کار گرفته اند تا صدای انفجار را در ایران در آورند ، اما تا امروز ناکام ماندند و سربازان امام زمان به یاری پروردگار و با حمایت مردم و رهبری تاکنون توطئه دهها گروه تروریستی را خنثی کردند.
وی با تاکید بر این که سرگرده بسیاری از گروهای تروریستی در چند سال اخیر به هلاکت رسیدند و عناصر آنان نیز دستگیری و تحویل مقامات قضایی شدند ، افزود : سربازان امام زمان (عج) با کمک مردم در این سال ها برنامه های جذب تعدادی از جوانان را برای پیوستن گروههای سلفی مانند داعش خنثی کردند و آنان را به سر زندگیشان برگرداندند.
وزیر اطلاعات همچنین از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و گفت : حضور مردم بار دیگر سبب یاس و سر خوردگی دشمنان داخلی و خارجی شده است .
وی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند و حضور مردم در پای صندوق های رای اشاره کرد و افزود : هر رای مردم ایران در این انتخابات تیری بر قلب دشمنان خواهد بود.
وزیر اطلاعات تاکید کرد : با اراده ملت ایران و حمایت مقام معظم رهبری ، در تداوم راه امام راحل کوچک ترین خللی به وجود نخواهد آمد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :