تازه ها

چهارشنبه 21 بهمن 1394-15:0 کد خبر:17762

جشن سالگرد پیروزی انقلاب توسط دانش آموزان استثنایی مازندران

انعکاس شمال - دانش آموزان استثنایی ( معلول ) مازندران جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با افتتاح گلخانه پرورش گیاهان آپارتمانی و زینتی در مدرسه استثنایی حاج احمد خلیلی ساری برگزار کردند.


به گزارش انعکاس شمال، در این آئین علاوه بر اجرای سرودهای انقلابی به زبان محلی مازندرانی ، گلخانه گیاهان آپارتمانی و زینتی با اعتبار 200 میلیون ریال با مشارکت شهرداری ساری در مدرسه استثنایی حاج احمد خلیلی ساری به بهره برداری رسید.

در این گلخانه که 100 متر مربع مساحت دارد ، دانش آموزان استثنایی با تولید گل های زینتی و آپارتمانی و فروش آن ، در خرید تجهیزات و امکانات رفاهی این مدرسه مشارکت می کنند.

شمس الله حسینی مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران در این مراسم گفت: امروز عملکرد مثبت و در خور توجه دانش آموزان با نیازهای ویژه سبب تغییر نگاه مردم و مسئولان در بر طرف کردن نیازمندی های این قشر از دانش آموزان شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان در داشتن امکانات اولیه نظیر ویلچر از صحنه اجتماع خارج می شوند، بیان داشت: در حالیکه توانمندی و هوشیاری این افراد جامعه با داشتن امکانات اولیه بروز و ظهور و شکوفا می شود.

وی از مردم و مسئولان که همواره در ایجاد فضاهای مناسب آموزشی برای دانش آموزان استثنایی مازندران مشارکت می کنند، قدردانی کرد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی استان در رشته های مختلف ورزشی و علمی رتبه نخست کشور را دارند، گفت: دانش آموزان استثنایی استان در رشته های کشتی، شنا و در صنایع دستی مشبک ، تذهیب و نگارگری رتبه اول تا سوم کشوری را دارند.

حسینی همکاری و مشارکت اولیای دانش آموزان و معلمان در شکوفا شدن دانش آموزان استثنایی را مهم توصیف کرد و بیان داشت: اگر استعداد دانش آموزان استثنایی در سنین خودشان شکوفا نشود، فرصت حضور آنان در جامعه را از دست خواهیم داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت : دانش آموزان معلول به دو گروه تقسیم می شوند که دانش آموزان با معلولیت خفیف در مدارس عادی تحصیل می کنند و دانش آموزان با معلولیت شدید که قادر به حرکت نیستند باید در مدارس خاص و استثنایی تحصیل کنند .

حسینی آمار دانش آموزان زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی مازندران را پنج هزار و 121 نفر اعلام کرد و افزود : این تعداد دانش آموز در 50مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی همچنین تعداد دانش آموزان با معلولیت شدید را سه هزار و 9 نفر اعلام کرد و ادامه داد :بدلیل شرایط خاص جسمی و عقلی ،برای این دانش آموزان شرایط تحصیل در مدارس عادی میسر نیست.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :