تازه ها

سه شنبه 20 بهمن 1394-23:15 کد خبر:17744

مرکز درمانی انجمن بیماران کلیوی مازندران کلنگ‌زنی شد

 انعکاس شمال - با حضور فرماندارساری ساختمان و مرکز درمانی انجمن بیماران کلیوی مازندران درساری کلنگ‌زنی شد.

فرماندار ساری در جلسه انجمن حمایت از بیماران کلیوی مازندران گفت: به دنبال راهکاری هستیم تا انجمن بیماران کلیوی استان، مورد توجه قرار گیرد و بیماران این بخش از حمایت بیشتری برخوردار شوند.

احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه مردم هر جا احساس کنند که باید برای کمک وارد شوند این کار را انجام می‌دهند، اظهار کرد: اگرچه در حوزه‌های مختلف درمان بیماران کلیوی مشکل داریم اما مشکل اساسی در حوزه فرهنگی است که نتوانستیم مشکلات بیماران کلیوی را به درستی در جامعه منعکس کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ‌سازی شود تا بیماری به بیماران کلیوی اضافه نشود، افزود: کشورهای توسعه یافته هر ساله 10 درصد در مبتلایان به بیماران کلیوی، کاهش دارند.

این مسئول با تاکید بر تقویت انجمن بیماران کلیوی مازندران، گفت: بیماران کلیوی با هزینه‌های بالای درمان مواجه هستند و  ویژه این مسئله در افرادی که سرپرست خانوار هستند هم نمود بیشتری دارد.

در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران اظهار کرد: دیالیز مشکل حادی در بیماران کلیوی است اما نگاه دقیق به این بیماران وجود ندارد.

عبدالله مهاجر افزود: اتاق بازرگانی مازندران این آمادگی را دارد برای تقویت انجمن بیماران کلیوی استان همکاری کند.

همچنین؛ عضو شورای شهر ساری هم در سخنانی  با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی دقیقی درباره وضعیت بیماران کلیوی صورت نگرفته است، اظهار کرد: اگرچه اهمیت این موضوع تبیین شده است اما وضعیت بیماران کلیوی ناشناخته است.

محمد جعفری با بیان اینکه در کنار توجه به بیماران نیازمند باید به خیران هم توجه شود، افزود: اگر برای خیران، احساس خوب ایجاد کنیم بیشتر از قبل، همراه شده و کمک می‌کنند.

وی گفت: کمیته آموزش، اطلاع‌‌رسانی و جذب مشارکت‌ها سه کمیته‌ است که تشکیل آن در اولویت قرار دارد.

در ادامه این نشست مشاور انجمن بیماران کلیوی مازندران اظهار کرد: از 23 سال قبل تاکنون که انجمن بیماران کلیوی مازندران راه‌اندازی شده اطلاع‌رسانی دقیقی درباره وضعیت این بیماران صورت نگرفته است.

سوسن باقری افزود: در شروع کار انجمن، بیماران انگشت‌شمار بودند اما اکنون بیش از دوهزار بیمار دیالیزی و هزار نفر بیمار پیوند کلیه در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه  دیابت و فشار خون 40 درصد از دلایل عمده ابتلا به بیماری کلیوی است، گفت: در سال حدود 20تا 25 درصد به بیماران دیالیزی اضافه می‌شود در حالی که این رقم در کشورهای توسعه‌یافته کاهش می‌یابد.

مشاور انجمن بیماران کلیوی مازندران با بیان اینکه سال گذشته کلیه با 9 میلیون تومان نرخ مصوب انجمن، خرید و فروش می‌شد و امسال به 15 میلیون تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: بیمار پس از عمل پیوند کلیه هم با هزینه‌های گزافی مواجه است و داروهایی استفاده می‌شود که هزینه بالایی دارد.

 پس از پایان این نشست، ساختمان و مرکز درمانی انجمن بیماران کلیوی مازندران در ساری کلنگ‌زنی شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :