تازه ها

دوشنبه 19 بهمن 1394-15:55 کد خبر:17731

شهرداری شغل 50 هزار نفر را می‌گیرد؟


انعکاس شمال: یک عضو شورای شهر تهران به شهرداری پایتخت اعتراض کرده چرا یک مصوبه باعث ایجاد مشکل برای شغل50 هزار نفر از مردم تهران شده.

احمد حکیمی پور عضو شورای شهر تهران در پستی که اخیرا در تلگرام خود منتشر کرده به شهرداری تهران انتقاد کرده چرا باعث شده اشتغال 50 هزار نفر از شهروندان با مشکل مواجه شود.

حکیمی پور در این پست نوشته: اخیراً شهرداری تهران به دنبال رأی کمیسیون تبصره بند 20 ذیل ماده 55، به حدود 60 شرکت و مؤسسه حمل و نقل درون شهری که در محدوده‌ای به مساحت مجموعاً بیش از 250 هزار متر، در مناطق 12، 16 و15 شهر مستقر هستند، اخطاریه‌ای ارسال کرده است مبنی بر اینکه این شرکت‌ها و مؤسسات باید در فاصلة زمانی کوتاهی این محدوده را تخلیه کنند و به جایی خارج از شهر تهران که نامشخص است، منتقل شوند، چراکه برمبنای طرح تفصیلی شهر تهران، زمین‌های تحت مالکیت و استقرار این صنف باید تغییر کاربری بدهند.
او نوشته: درحال حاضر مجموعاً بیش از 7000 نفر در این مؤسسات به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند و امرار معاش می‌کنند. اگر رانندگان کامیون‌ها، وانت‌بارها و پیک‌های موتوری وکارگران چرخی را هم به این تعداد اضافه کنیم، به عدد 50000 نفر خواهیم رسید که اشتغال و ممر درآمد آن‌ها مرتبط با سیستم حمل و نقل خرده‌بار تهران است و از اجرای این پروژه متأثر خواهد شد. به عبارت دیگر هرگونه اقدام عجولانه و بدون مطالعه‌ای می‌تواند باعث اختلال در حیات اقتصادی-اجتماعی این افراد شود و متعاقباً یک معضل بزرگ دیگر را برای کشور به بار آورد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :