تازه ها

دوشنبه 19 بهمن 1394-14:48 کد خبر:17723

حسین زادگان :

توانمندسازی مددجویان با آموزش و مهارت پایدار می شود

انعکاس شمال - احمد حسین زادگان گفت : در کنارتخصیص اعتبارات اشتغال ، مهارت آموزی و آموزش فنی و حرفه ایی برای مددجویان مهم تر است.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری،احمد حسین زادگان نماینده عالی دولت در راستای خدمات و فعالیت های بهزیستی شهرستان ساری ، از زحمات بی شائبه مجموعه بهزیستی قدردانی و خواستار توفیق الهی برای مجموعه بهزیستی شد واظهار داشت :سازمان بهزیستی به جهت خدمت رسانی به محرومترین اقشار جامعه، یکی مهمترین ودرعین‌حال مقدس‌ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

حسین زادگان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری : "من از سازمان بهزیستی به خاطر وظیفه سخت و سنگینی که بر عهده دارد تشکر می‌کنم"افزود : بهزیستی فضای آرامش کسانی‌که‌ سالیان دراز در تنگدستی و تهیدستی دست و پا می‌زنند،را مهیاوفراهم می کند .

فرماندار شهرستان ساری با بیان اینکه تقویت فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود،تصریح کرد:توسعه هرجامعه در گرو سلامت و علم و دانش آن است ،اگربتوانیم توسعه اجتماعی را با کاهش آسیب ها فراهم کنیم و با رشد دانش و فرهنگ ،سلامت جامعه نیزتامین،و به رشد توسعه خواهیم رسید.

* بااحیای ارزش ها و اصول صحیح اخلاقی ،کاهش آسیب ها خواهیم داشت

حسین زادگان خاطرنشان کرد : نتیجه حرکت در مسیر احیای ارزش ها و اصول صحیح اخلاقی ،کاهش آسیب ها و هزینه هاست و تلاش و همت در این مسیر بستر سلامت جامعه را فراهم میکند .

وی مهمترین وظیفه سازمان بهزیستی را در پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را بحث اعتیاد اعلام کردوگفت: اعتیاد یکی از خانمان برانداز ترین معضلات اجتماعی است که امروزه دامن‌گیر جوانان ما در سراسر کشور شده‌است.

فرماندار مرکز استان صریح کرد : مسئولان فرهنگی وظیفه دارند با نیازسنجی و برنامه ریزی کارشناسی، خوراک فکری مناسبی برای آینده سازان کشور فراهم کنند تا دچار انحراف فکری جامعه و پرداخت هزینه های غیر منتظره نشویم.

حسین زادگان در ادامه بر ضرورت توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی تاکید و تصریح کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز عالی، صدا و سیما و... می‌توانند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت کرده و نوجوانان و جوانان را نسبت به حوادث و ناهنجاری‌های اطراف خود آگاه کنند.

وی اضافه کرد: با نگاه فرهنگی و رفع مشکلات این حوزه می توانیم بسیاری از آسیب ها و مشکلات را کاهش داده و در مسیر ارتقاء سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

* سلامت زنان ،سلامت جامعه

فرماندار ساری با بیان این مطلب که سلامت زنان ،سلامت جامعه راتامین می کند ،خاطر نشان کرد : برای قشرآسیب دیده زنان باید برنامه‌ریزی کرده و تدابیری را برای بهبود وضعیت آنان اتخاذ کنیم.

حسین زادگان افتتاح خانه امن زنان شهرستان ساری  در ایام دهه فجر را از بازتاب اعمال فرهنگی انقلاب اسلامی  برشمرد وتوضیح داد : خانه امن زنان مکانی است برای اسکان موقت دختران و زنان در معرض آسیب اجتماعی که در مدت اقامت در این مکان از امکانات مشاوره و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع آسیب های وارد شده به آنان به صورت رایگان بهره مند می شوند.

وی افزود: در این طرح، گروه هدف شامل زنان و دختران خشونت دیده و در معرض آسیب های اجتماعی حاد هستند.

این مسئول در راستای کسب توفیق در این طرح،همکاری و همیاری  همه اركان و اجزای موثر اعم از بخش دولتي و غير دولتي را می طلبد .

فرماندار گفت : در اجرای این فعالیت مهم اجتماعی دستگاه‌های دولتی می‌توانند از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرده و گام‌های موثری را در زمینه فرهنگ‌سازی، آموزش و... بردارند.

*اشتغال پایدار در گرو مهارت آموزی

مسئول ارشد شهرستان با اشاره به  تخصیص اعتبار 20 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال مددجویان در سال  94 گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای مدد جویان از اولویت فعالیت های بهزیستی است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی ازسیاست‌های راهبردی  اشتغال و توانمند‌سازی مددجویان است ،بر الگو قرار دادن مددجویان موفق برای سایر مددجویان تاکید کرد .

فرماندار تصریح کرد :پرداخت مستمری های ماهانه به مددجویان موقتی است و در طولانی مدت جوابگو نمی باشد و باید با ایجاد بسترهای مناسب وایجاد اشتغال پایدار وابستگی های آنها را به نهادهای حمایتی کمتر کنیم .  

*در ایام دهه فجر

خانه امن زنان در ساری افتتاح شد

در ادامه موسوی رییس بهزیستی شهرستان ساری در تشریح عملکرد گفت: اداره بهزیستی شهرستان ساری دارای 8هزار و 798خانوار تحت حمایت به تعداد 20 هزار و 457 نفر می باشد که از این تعداد 2 هزار و 321خانوار به تعداد .4هزارو 157نفرماهیانه مستمری دریافت می نمایند،تعداد.6هزارو497 خانوار به تعداد16 هزار و 300 نفر از خدمات غیر مستمر بهره مند می باشند.

وی در ادامه افزود:خدمات ارائه شده در این نهاد در حوزه های اجتماعی، امور توان بخشی، پیشگیری، اشتغال و مسکن وحوزه مشارکت ها می باشد.

موسوی با اشاره به اینکه این سازمان به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است، تصریح کرد:  در سال 94 بیش از دومیلیارد تومان وام خود اشتغالی ،مشاغل خانگی و کارفرمایی برای 180 نفر مصوب و تخصیص یافت .

وی در ادامه با اشاره به اینکه این وام از 5 تا 15 میلیون بر اساس طرح و ردیف شغلی تخصیص می یابد ،گفت : تاکنون 150 نفر وام را دریافت نموده واز این اعتبار،مبلغ 450 میلیون تومان باقی مانده است که تا پایان سال با رفع مشکلات مدد جویان در زمینه دریافت وام اختصاص مییابد.

موسوی با اشاره به اینکه اشتغال و به کارگیری مددجویان با مشارکت کارفرمایان نیکوکار محقق خواهد شد،گفت :خیرین وکارفرمایانی که با استخدام و به کارگیری مددجویان، سازمان بهزیستی را در ارتقای سطح زندگی جامعه هدف تحت پوشش یاری می دهند، از طرح های حمایتی چون پرداخت حق بیمه کارفرمایی و وام اشتغال بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: بر اساس آن هزینه حق بیمه سهم کارفرما که به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند، بهزیستی ۱۰۰ درصد این حق بیمه را در سال اول و ۵۰ درصد حق بیمه سال دوم را نیز برابر حداقل حقوق و دستمزدی که وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی اعلام داشته پرداخت می کند.

موسوی گفت : بهزیستی 50 درصد حق بیمه خویش فرمایی معلولین بهزیستی را پرداخت می نماید .

معلولین در آزمون های استخدامی سه درصد سهمیه دارند .

*موسوی هم چنین به تشریح برنامه های ایام دهه فجر اشاره و گفت : در این ایام مبارک در شهرستان ، خانه امن زنان – مرکز مشاوره – مرکز ترک اعتیاد و چندین واحد اشتغال افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت .

وی افزود:نواختن زنگ انقلاب در مهدها ،برگزاری زیارت عاشورا،دیدار با خانواده شهدا ،غبارروبی گلزار شهداء ساری ،برگزاری جشن انقلاب و شرکت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن از برنامه ها و فعالیت های مهم ایام دهه فجر شهرستان ساری  می باشد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :