تازه ها

دوشنبه 19 بهمن 1394-14:23 کد خبر:17718

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران:

طراحان لباس اسلامی حمایت می‌شوند

انعکاس شمال - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: از همه طراحان لباس اسلامی و کسانی که متناسب با ذائقه نسل جوان ما طراحی می‌کنند حمایت می‌شود.


انعکاس شمال: مریم جمشیدی در مراسم افتتاح نمایشگاه مد و لباس اسلامی در بابل اظهار کرد: در دولت حمایت از بانوان در دستور کار جدی قرار دارد و امور بانوان مازندران نیز در این حوزه در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند.

جمشیدی افزود: در کشور و مازندران تغییر نگرش‌ها به سبب عدم زیرساخت‌های مناسب فرهنگی به کندی انجام می‌شود و مهندسی لباس و پوشش ما آن اندازه تغییر کرده که نه ایرانی اسلامی و نه چندان زیبا است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: از همه طراحان لباس اسلامی و کسانی که متناسب با ذائقه نسل جوان ما طراحی می‌کنند حمایت می‌شود.

جمشیدی خاطرنشان کرد: عدم حمایت از طراحان لباس اسلامی به نوعی سبب ورود فرهنگ‌های مختلف در نوع پوشش ما می‌شود، لذا هرچند ما به فرهنگ اسلامی خود ببالیم ولی به شکل ظاهر توجه نکنیم پوشش ما محکوم به فناست.

این مسئول ادامه داد: نامناسب بودن پوشش و حجاب به سبب عدم حمایت از فرهنگ غنی داخلی است، باید از فرهنگ ملی نهایت حمایت انجام گیرد.

فرماندار بابل نیز با اشاره به اینکه فرهنگ یعنی انجام آنچه در تعارض با آداب، سنن و اعتقادات ما نباشد، بیان داشت: لباس‌های ما نشان‌دهنده باورها و اعتقادات ما است لذا پوشش‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که سندی بر آنچه می‌اندیشیم، فکر می‌کنیم و باور داریم باشد.

محمدتقی عباس‌پور افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری که باید توجه به اقتصاد مقاومتی در راس امور باشد چرا باید لباس ما از چین وارد شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بابل نیز اظهار کرد: پویندگان هنر برتر برای نخستین‌بار نمایشگاه حجاب و مد لباس اسلامی را در شاخه مانتو و شلوار اسلامی، لباس‌های مجلسی اسلامی، لباس عروس اسلامی و لباس‎های سنتی چادر و مقنعه برپا کردند.

غلامعلی فلاح با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه، افزود: این حرکت فرهنگی با شعار مهارت در تحکیم بنیان خانواده در راستای توانمندسازی بانوان شهرستان بابل انجام شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای باهنر بابل تصریح کرد: در برپایی این نمایشگاه بیش از 20 هنرمند جوان به مدت دو ماه با ما همراه بودند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش زنان در پیروزی، تثبیت و ادامه انقلاب و نقش خانواده در تکمیل انقلاب، افزود: این نمایشگاه که در آستانه جشن انقلاب برگزار شد حاصل دستاوردهای ارزشمند فکری بانوان است.

حسین نیازآذری تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که گذشته از رسیدگی به خانواده و تربیت فرزندان نقش مهمی در کارآفرینی دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز ایجاد فرصت شغلی جدید، خدمت به کشور و ایجاد کارآفرینی تنها وظیفه افراد خاصی نبوده بلکه همه باید در این حوزه تلاش کنند.

نیازآذری ادامه داد: برپایی چنین نمایش مد و لباس اسلامی گامی مثبت در مسیر تعریف درست از اسلام و الگوی دینی است.

وی خواستار حضور مردم در 22 بهمن گفت: امروز انقلاب در سایه حضور و مقاومت مردم در جهان الگو شده‌است و حضور ما در راهپیمایی 22 بهمن در تقویت نظام موثر خواهد بود.

منبع:فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :