تازه ها

يکشنبه 18 بهمن 1394-14:44 کد خبر:17707

سکه رکورد سال 94 را شکست


انعکاس شمال: سکه تمام بهار طرح جدید در بازار صبح امروز - یکشنبه - 984 هزار و 500 تومان و سکه تمام بهار طرح قدیم 983 هزار تومان معامله شد تا به بالاترین نرخ خود در سال 1394 برسد.

سکه تمام بهار و دلار آمریکا که در هفته جاری در روندی معکوس یکدیگر حرکت کردند، هر یک رکورد‌های جدیدی را در بازار آزاد به ثبت رساندند؛ به گونه‌ای که سکه تمام، مرز 980 هزار تومان را شکست و برعکس آن دلار که طی ما‌ه‌های اخیر به بیش از 3700 تومان هم رسیده بود، به نرخ کمتر از 3600 تومان برگشت.

 سکه تمام بهار که از روز گذشته از مرز 980 هزار تومان عبور کرده، رکورد جدیدی در سال جاری به ثبت رسانده است؛ بر این اساس سکه تمام بهار طرح جدید در بازار صبح امروز - یکشنبه - 984 هزار و 500 تومان و سکه تمام بهار طرح قدیم 983 هزار تومان معامله شد تا به بالاترین نرخ خود در سال 1394 برسد.

این در حالی است که بالاترین نرخ سکه در سال جاری به فروردین ماه بر‌می‌گردد که در آن مقطع حدود 977 هزار تومان عرضه شد.

از این جهت عبور قیمت سکه از مرز 980 هزار تومان و افزایش 20 هزار تومانی آن در مقایسه با روز کاری قبلش سبب شد که سکه رکورد جدیدی در سال جاری تجربه کند.

از سوی دیگر در نخستین روز این هفته، نرخ دلار جهتی معکوس نرخ سکه داشت و بار دیگر به پایین‌تر از نرخ 3600 تومان رسید و وارد کانال 3500 تومان شد که دست‌کم در ماه جاری سابقه نداشته است.

آخرین باری که دلار نرخ کمتر از 3600 تومان را تجربه کرده بود به آخرین روز دی ماه برمی‌گردد.

دلایل افزایش قیمت ناگهانی قیمت سکه از سوی دست‌اندرکاران بازار به سه مورد مربوط می‌شود که رییس اتحادیه طلا و جواهر یکی از عوامل را آغاز سال جدید در کشور چین و افزایش شدید تقاضا در بازار طلا می‌داند که به تبع این افزایش تقاضا، قیمت‌ها نیز در بازار جهانی طلا و کشور ما متاثر شده است.

به گفته کشتی‌آرای، ایجاد تقاضا از مهمترین عوامل افزایش قیمت سکه است. از طرفی با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال طبیعی است که در بازار داخلی نیز تقاضا افزایش یابد.

همچنین فروشندگان طلا، یکی از دلایل افزایش قیمت سکه را منفی بودن شاخص‌های اقتصادی آمریکا و کاهش ارزش دلار عنوان می‌کنند.
منبع: ایسنا
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :