تازه ها

يکشنبه 18 بهمن 1394-14:7 کد خبر:17702

قهرمانی با امتیاز سیاه لشگری


مازندران دریغ از حتی صید یک مدال طلا در جام شهید هاشمی نژاد

انعکاس شمال: مسابقات کشتی آزاد جام بین المللی شهید هاشمی نژاد در حالی با قهرمانی تیم مازندران خاتمه یافت که مازندرانی ها با یک لشگر نفرات و حمایت همه مسئولین وعلاقمندان به کشتی و شرایط میزبانی از کسب حتی یک مدال طلا عاجز ماندند که این کارنامه بسیار ضعیفی برای کادر فنی و کشتی گیران جوان مازندرانی بود . بنده به هیچ عنوان در این مقاله منکر زحمات مسئولین برگزار کننده این پیکارها نیستم و بحث من عدم صید مدال طلا توسط دلاورمردان کشتی دیار آنهم با توجه به شرایط میزبانی می باشد .

4 مدال طلا برای جوانان داغستانی ؛ فراموش نشود که 55 کیلوگرم فینالسیت ها دو کشتی گیر داغستانی بودند . در 50 کیلوگرم کشتی گیران تهران و داغستان فینال را برگزار کردند ؛ در 60 کیلوگرم داغستان با آذربایجان برگزار کنندگان فینال بودند و هیچ یک از کشتی گیران مازندرانی جایگاهی در سکوی اول تا سوم مشترک این وزن نداشتند ؛ در 66 کیلو کشتی گیر خراسانی اول شد و برای کسب این عنوان توانست نفر شاخص و ملی پوش مازندران را مغلوب سازد ؛ در وزن 74 کیلوگرم جمال عبادی از نفت امیدیه با شکست مقابل کشتی گیر داغستانی دوم شد تا از حضور مازندرانی ها در فینال خبری نباشد !

در 84 حاجی محمد نجم الدین اف از داغستان اول شد و کشتی گیر تهرانی دوم شد ؛ در این وزن هم مازندرانی ها فینالیست نداشتند ؛ در وزن 96 کیلوگرم کشتی گیران گیلان و همدان فینالیست شدند ؛ در 120 کیلوگرم هم محمد مرادی از کرمانشاه قهرمان شد . گفتنی است در مازندران مسابقات قهرمانی کشتی برگزار می شود و کشتی گیران کرمانشاه / گیلان / امیدیه / خراسان رضوی مدال طلا می گیرند اما مازندرانی ها از کسب مدال طلا محروم شدند.

ما بازهم به جای اینکه نقد عقلانی و فنی از ناکامی کشتی گیران مازندرانی داشته باشیم می آییم با تعاریف بیجا از خود متشکر می شویم ! که اینگونه نقدهای غیرواقعی خیانت محض به کشتی این دیار است ؛ آقایان مدعی اند که ما چون نفر در اردوی تیم ملی داشته ایم مدال طلا نگرفتیم حال آنکه سایر استان ها نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردند ؛ اینها سرمایه های کشتی مازندران بودند . آقایان باید زمان مسابقات را به گونه ای تنظیم می کردند که مازندران می توانست از همه استعدادهای فنی خود در این مسابقات استفاده نماید ؛ بسیاری از علاقمندان کشتی از شکست قهرمانان این دیار در مسابقات مذکور متأثر شدند ما دلخوش به این شده ایم که نجم الدین داغستانی برای ما کف زده و هورا کشیده است که همه نفراتی که به مازندران اعزام کرده یا طلا گرفته اند و یا آقایانی که ادعا می کنند کارنامه کشتی استان خوب بوده نفرات برتر جهان بودند ؛ آقایان به شعور فنی جامعه کشتی مازندران توهین نکنید شومن بازی که نیست کشتی گیر امیدیه در وزن 74 کیلوگرم کشتی گیر داغستانی را مغلوب کرد اما مازندرانی ها فینالیستی نداشتند .

بیان این نکته را نیز خالی از لطف نمی دانم که تیم های ارمنستان / گرجستان / آذربایجان  با نفراتی بسیار ضعیف در این پیکارها حاضر شدند و تنها داغستان چند چهره شاخص به همراه داشت که با قدرت کشتیی گیران مازندران را زمین گیر نمودند ، البته امیدواریم سال آینده این مسابقات با حضور همه سرمایه های کشتی ایران یعنی تیم های ملی رده های سنی نوجوانان و جوانان برگزار و ما در این مسابقات حضوری قدرتمندانه داشته باشیم چرا که یکی از ملاک و معیارهای ارزیابی انتخاب نفرات تیم ملی جوانان همین مسابقات است. اگر سرمایه های عالی کشتی مازندران و ایران در این مسابقات شرکت نداشتند و در اردوی تیم ملی بودند این همه نکات ضعف و غیرفنی این مسابقات را شاهد نبودیم ؛ مهندس جعفری رئیس هیئت فعال هیئت کشتی شهرستان بهشهر در برگزاری این مسابقات زحمات زیادی متحمل شد و ثمربخش رئیس / نوری زاده دبیر و سلمان قادری نایب رئیس هیأت کشتی استان نیز به نوبه خویش تلاش داشته اند اما امید می رود که این کارنامه درس خوبی برای مسئولین مذکور در ساماندهی تیم های بعدی در مسابقات بعدی باشد. شعبان وفایی نژاد

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :