تازه ها

جمعه 16 بهمن 1394-3:25 کد خبر:17680

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور:

باید هنرمندان از وضعیت مالی مناسب برخودار باشند

انعکاس شمال - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورگفت: باید برنامه‌ریزی کرد که هنرمندان از وضعیت مالی مناسب برخودار باشند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی وصنایع دستی مازندران ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم تکریم از هنرمندان برگزیده دارای مهر اصالت استان مازندران اظهار کرد: در دهه فجر شعار اصلی نظام تحقق بخشیده شد.

بهمن نامور مطلق تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال داشتن ایرانی آباد و آزاد و مستقل بودیم  و این امر محقق شد ولی توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی و اهداف آن همچنان ادامه دارد و باید برای حفظ استقلال و آزادی نظام باید بکوشیم.

 وی با اعلام اینکه هنرمندان زمانی جزء مرفه ترین افراد روزگار خودشان بودند، ادامه داد: اشتباه دولت‌ها باعث مشکلات جدی برای هنرمندان شد.

نامور مطلق اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی کرد که هنرمندان از وضعیت مالی مناسب برخودار باشند.

وی ادامه داد: دلالی در اقتصاد کشور باید کاهش پیدا کند، بساط مسائل مالی زیر زمینی باید برچیده شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی کشور یادآور شد: با اتفاقی که در حوزه دیپلماسی کشور اتفاق افتاد،حقی که طی دویست سال از هنرمندان گرفته شد باید برگردانده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمادگی برای ورود نسبی به رفع مشکلات صنایع دستی برای دوران پسا برجام داریم، برخی از استان‌های کشور  از وضعیت مطلوبی در این حوزه برخودار هستند.

نامور مطلق خاطر نشان کرد: مازندران وضعیت خاصی دارد، تغییرات در حوزه صنایع دستی استان قابل مشاهده است، تغییرات باید به صورت جهشی انجام شود و اگر شاهد فعالیت جهشی نباشیم مازندران به جایگاه واقعی خودش نمی رسد.

وی با اعلام اینکه  در صنایع دستی باید پاسخگو زیبا شناسی باشیم، افزود: صنایع دستی از سبک زندگی عقب افتاد و نمی تواند ارضاء کننده دغدغه نسل حاضر باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورخاطر نشان کرد: ظرفیت مناسبی  برای توسعه صنایع دستی استان وجود دارد، زیبایی شناسی صنایع دستی در همه رشته‌ها باید ایجاد شود.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر مازندران آمادگی برای دریافت غرفه در سطوح بین‌المللی را ندارد، یادآور شد: در برخی از استان‌ها این ظرفیت وجود دارد.

  نامور مطلق با بیان اینکه حمایت از پیشکسوتان صنایع دستی در حال انجام است، افزود: با ورود نسل جوان امید تغییرات جدی در این حوزه داریم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای حمایت از صنایع دستی کشور اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر بیش از 10 سال گذشته از صنایع دستی حمایت کردیم، بیش از دویست میلیارد تومان  تسهیلات در اختیار هنرمندان پرداخت کردیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور به برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش میزان صادارت صنایع دستی اشاره کرد و بیان داشت: میزان صادرات صنایع دستی کشور باید به یک میلیارد دلار برسد و باید بالاترین رشد صادرات صنایع دستی کشور را شاهد باشیم.
وی در ادامه میزان صادارت فعلی کشور در حوزه صنایع دستی را 150 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: با افزایش تعداد افراد تحت حمایت میزان صادرات این بخش افزایش می‌یابد، بیش از 350 هزار نفر تاکنون تحت حمایت صنایع دستی کشور قرار دارند که این تعداد با برنامه‌ریزی انجام شده باید به یک میلیون نفر برسد.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: شاهد نوزایی صنایع دستی خواهیم،برنامه داریم ایران را به عنوان کشور مدعی در حوزه صنایع دستی معرفی کنیم.

نامور مطلق در پایان ازبرگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی سال آینده در اصفهان خبر داد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :