تازه ها

پنجشنبه 15 بهمن 1394-1:49 کد خبر:17668

زمان پایان اولتیماتوم یارانه‌ای دولت


انعکاس شمال: طبق اعلام قبلی، فردا ۱۵ بهمن آخرین مهلت افراد فاقد کارت ملی برای ثبت نام است و بعد از آن یارانه این افراد قطع می شود.

 چند هفته قبل بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعیه ای صادر و اعلام کرد که یارانه افراد بالای 18 سال فاقد کارت ملی از 15 بهمن قطع می شود و همین موضوع موجب شد تا تعداد زیادی از مردم فاقد کارت ملی دست به کار شوند.

در اطلاعیه‌ یارانه ای دولت آمده بود "براساس ماده 4 آیین‌نامه اجرایی از ماده 7 قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، تمامی هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند، در صورت عدم‌تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از بهمن سال جاری متوقف می‌شود".

بعداز صدور این اطلاعیه دفاتر پیشخوان دولت با مراجعه تعداد زیادی از مردم شلوغ شدند و همین موضوع موجب شد تا مردم از نخستین ساعات آغاز به کار دفاتر پیشخوان دولت در صف بمانند و با بی‌نظمی حاصل از عدم‌تدبیر مسئولان ساعات طولانی در ازدحام جمعیت صبر کنند تا نوبتشان برسد.

ولی نکته قابل تأمل اینجاست که با مراجعه جمعیت و افزایش متقاضیان دریافت کارت ملی، تغییری در خدمت رسانی دفاتر پیشخوان دولت صورت نگرفته و تنها یک باجه به سؤالات و تقاضای مردم در این خصوص پاسخ می‌دهد.

اما با تمام این شلوغی ها و بی نظمی ها مردمی که کارت ملی ندارند و تمایل به ادامه دریافت یارانه نقدی دارند تنها یک روز فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام کارت ملی اقدام کنند.

آنطور که معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفته: حدود 2 میلیون نفر از افراد جامعه کارت ملی نداشتند که تاکنون یک میلیون نفر از آنها برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

بنابراین هنوز هستند کسانی که کارت ملی ندارند و نسبت به ثبت نام آن اقدامی نکرده اند،‌با این حساب باید دید آیا دولت اولتیماتوم یارانه ای خود را تمدید خواهد کرد یا خیر!

دولت بر اساس قانون بودجه سال 94 کل کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مأمور کرده بود طی سال جاری یارانه نقدی شش‌میلیون از افراد پُردرآمد را حذف کند که بر اساس اعلام آمار رسمی، تاکنون یارانه بیش از 3میلیون نفر حذف شده و در صورت حذف سه‌میلیون نفر دیگر، این بند از قانون اجرایی می‌شود.
منبع: تسنیم
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :