تازه ها

چهارشنبه 14 بهمن 1394-20:18 کد خبر:17652

استاندارمازندران:

علم امروز باید اقتصاد محور باشد

انعکاس شمال - استاندار مازندران گفت : امروز علمی می‌خواهیم که اقتصادمحور و کاربردی باشد.


به گزارش انعکاس شمال، ربیع فلاح  در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی هوانوردی که در مرکز علمی کاربردی سیمرغ (سکان کیا کلا) اظهار کرد: دانشگاه‌های ما که روزگاری در مقوله آموزش حرکت می‎کردند، امروز در اقتصاد کشور نقش مهمی را دارند و پس از پژوهش‎محوری اکنون در مسیر کاربردی شدن قرار گرفته‌اند.

 

وی با بیان اینکه امروز علمی می‌خواهیم که اقتصادمحور و کاربردی باشد، افزود: جشنواره هوانوردی یک کار جدید در مهد دلیران و بزرگانی چون شهید کشوری است که باید با عملیاتی و اقتصادی کردن رشته هوانوردی، اهداف این شهدای بزرگ را دنبال کنیم.

 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بعد از انقلاب همواره در بخش هوانوردی با تحریم‌های شدید مواجه بودیم، گفت: حتی یک قطعه کوچک را از ما دریغ می‎کردند و بیش از دو‌سوم ناوگان هوایی ما از کار افتاده است و قابلیت استفاده ندارد، با قراردادی که پس از تحریم برای ورود هواپیما بسته شده است، فرصت خوبی برای اشتغال‌زایی بوده که باید از همین کارگاه‌های آموزشی و متخصصان داخلی استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: اکنون در شرایطی قرار داریم که به مدد دانشمندان هسته‌ای، توانمندی‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دانش هسته‌ای بومی، شرایطی ایجاد شد که هم سیاست‌های هسته‌ای در جای خود قرار بگیرد و هم دنیای جدیدی به‌روی ایران باز شده است.

 

فلاح با اشاره به اینکه استعدادهای فراوانی در بخش هوانوردی از خطه مازندران برخاسته‌اند و این ظرفیت در استان وجود دارد، اظهار کرد: افراد باید شناسایی و به‌صورت هدفمند پرورش داده شوند و باید از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این زمینه نیز نهایت بهره را انجام دهیم.

 

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: مشکلات اقتصادی داریم اما توانمندی‌های زیادی نیز چون اساتید، دانشجویان و نخبگان در دانشگاه‌ها وجود دارد که بسیاری از اساتید و نخبگان ما از چهره‌های ملی و منطقه‌ای هستند.

 

فلاح با اشاره به اینکه ۱۵ درصد جمعیت مازندران از قشر دانشجو هستند و باید آنها را در جهت لازم برای کسب نتیجه مطلوب سوق بدهیم، افزود: در مازندران و در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات قراردادهای خوبی با شرکت‌های خصوصی بستیم که حجم آنها بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

 

وی با اعلام اینکه به‌زودی خدمات موبایلی نیز در مازندران راه‌اندازی می‌شود، افزود: توسعه دولت الکترونیک و اصلاح ساختار ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ما بسیار حائز اهمیت است، لذا باید از فناوری‎های نو در افزایش خدمات تولید و اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

 

وی در پایان گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ مرکز علمی و آموزشی کاربردی در مازندران داریم که یک فرصت بی‎نظیر برای مازندران محسوب می‎شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :