تازه ها

چهارشنبه 14 بهمن 1394-20:13 کد خبر:17651

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

تاسیس مرکز علمی و تحقیقاتی و انستیتوی پروازی در سیمرغ

انعکاس شمال - معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:مرکز علمی و تحقیقاتی و انستیتوی پروازی درسیمرغ تاسیس و برای فعالیت‌های آن نیز تامین اعتبارمی‌کنیم.


به گزارش انعکاس شمال، علی وطنی در نخستین جشنواره ملی هوانوردی که در مرکز علمی کاربردی سیمرغ (سکان کیاکلا) برگزار شد با بیان اینکه کشوری یک کشور بود، اظهار کرد: سیمرغ! به خود ببال که فرزندانی چون صمصام و کشوری و انسان‌هایی را پرورش دادی که در اوج کمال و علم برای صیانت از ارزش‌های دینی و ملی این ملت بزرگ با نثار جان خود، «عند ربهم یرزقون» شدند، بی‎تردید خلبانانی که در آینده عهده‌دار پرچم افتخار می‎شوند، از دامن سیمرغ بیرون می‎آیند.

 

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها در کودکی آرزوی پرواز دارند، افزود: اما خلبانان به این پرواز راضی نبودند، راه آسمان را در پیش گرفتند و به مدد نان حلال و شیر پاکی که خوردند، پروازی خدایی داشته، بر دشمن غلبه کردند و به مقصد نهایی خود و شهادت در راه حق رسیدند.

 

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه استعدادهای زیادی در مازندران و به‎ویژه سیمرغ وجود دارد، افزود: معادن بزرگ سرمایه‎گذاری، کشف انسان‌های توانمند است، لذا باید این سرمایه‌ها را ارج نهیم و به دنبال پرورش آنها برویم.

 

این مسئول با اشاره به برگزاری چهاردهمین ستاد فناوری‌های راهبردی، اظهار کرد: در این ستاد تصمیمات خوبی به‎دست می‎آید که بی‎تردید منشأ اثرات خوبی در آینده کشور است.

 

وطنی بیان کرد: ۱۰۰ درصد فناوری‎های مربوط به پیشرفته‎ترین پهبادهایی که در دنیا ساخته شده‌اند را در ایران داریم، فناوری بالگردهای ۱۴ نفره را نیز در کشور به‌دست آوردیم، امروز وقتی از ناو جماران صحبت می‎کنیم، صحبت از دانشی است که با ترکیب علم و ایمان کسب شده است.

 

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در کنار این حرکت‌های بزرگ، به‌زودی ساخت نخستین موتور جت هواپیما در کشور آغاز می‎شود.

 

وطنی با اشاره به اینکه سیمرغ باید در کشور بدرخشد، افزود: مرکز علمی و تحقیقاتی و انستیتوی پروازی در این شهرستان تاسیس و برای فعالیت‌های آن نیز تامین اعتبار و این فرصت را به مردم سیمرغ تقدیم می‌کنیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه خلبانان آن‌قدر افتخار آفریدند که نام آنها با عظمت و بزرگی یاد می‌شود، گفت: در دهه‌فجر قرار داریم، در ایامی که جای همه شهدا خالی است، با آنها عهد و پیمانی دوباره می‌بندیم که راه آنها را ادامه دهیم و بگوییم پرچمی که شما به‌دست گرفته‌اید را هرگز به زمین نمی‎گذاریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :