تازه ها

چهارشنبه 14 بهمن 1394-20:8 کد خبر:17650

دبیر نخستین جشنواره ملی هوانوردی:

سیمرغ قرار است یک شهر پروازی معرفی شود

انعکاس شمال - رضاخسروی گفت: خواستیم یادواره‌ای برگزار کنیم که در آن توسعه فناوری را ببینیم و از خلبانان یاد می‌کنیم، زیرا سیمرغ قرار است یک شهر پروازی معرفی شود.


به گزارش انعکاس شمال، اولین جشنواره ملی هوانوردی در مرکز آموزش علمی کاربردی سرای کیفیت‌اندیشان نوآور سیمرغ( کیاکلا ) آغاز شد.

 

این جشنواره با هدف ایجاد فرصت‌های کسب و کار هوانوردی، نمایش دستاوردهای صنعت هوانوردی، تجلیل از خلبانان شهید مازندران، همایش عملیات پروازی و فن بازار هوانوردی برگزار شد.

 

دبیر جشنواره درباره اهداف این برنامه و ایده برگزاری آن، گفت: خواستیم یادواره‌ای برگزار کنیم که در آن توسعه فناوری را ببینیم و از خلبانان یاد می‌کنیم، زیرا سیمرغ قرار است یک شهر پروازی معرفی شود.

رضا خسروی اظهار کرد: خلبانان ما با علم و فناوری و با علم روز کار می‎کردند و علاوه بر آن فداکارانه به ایفای نقش می‌پرداختند که، بخش ویژه‌ای از جشنواره را به نسل نوجوان اختصاص دادیم.

 

وی با بیان اینکه باید خلبانان خوبی را در شهر سیمرغ تربیت می‎کردیم اما در این راه قدم خوبی برنداشتیم، افزود: امروز خلبانان خوبی را می‎بینیم که باید از تجربیات آنها برای نسل‌های جوان استفاده کنیم.

 

دبیر نخستین جشنواره ملی هوانوردی با اشاره به شرایط پساتحریم و قرارداد برای ورود هواپیماهای جدید به کشور، گفت: اگر قرار است که این تعداد هواپیما وارد ایران شوند، بیش از ۱۲ هزار متخصص نیاز داریم و این یک فرصت برای دانشجویان هوانوردی، پارک‌های علم فناوری و فناوری‌های نو است، لذا تصمیم گرفتیم در این مسیر نیز جشنواره‌ای را برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه حضور گرم مراکز علمی کاربردی هوانوردی کشور که ۸۰ درصد ظرفیت هوانوردی کشور را تشکیل می‌دهند، این تجمیع زیبا را تشکیل دادند تا یکی از اهداف جشنواره که فن‌بازار است را داشته‌باشیم، افزود: بیش از ۱۰ طرح در آستانه تجاری‌سازی در جشنواره ارائه شدند که سرمایه‌گذاران و مسئولان شهرهای استان مازندران می‌توانند پای صحبت‌های آنها بنشینند و زمینه سرمایه‌گذاری را برای این قشر جوان و فرهیخته فراهم کنند.

 

خسروی ادامه داد: برای همه رده‌های سنی کلاس‌های توجیهی آموزش خلبانی، طراحی موتور هواپیما و بدنه و … برگزار می‎شود و انتظار داریم بچه‌های ما امروز با دیدن غرفه‌ها و رغبتی که برای تحصیل در این رشته پیدا می‌کنند، در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده، «کشوری»هایی باشند تا کشور به آنها افتخار کند.

 

لازم به ذکراست، این جشنواره ۱۴ تا ۱۶ بهمن‌ماه در مرکز علمی کاربری سیمرغ برگزار می‌شود و بازدید از نمایشگاه شرکت در کلاس‌های کارگاهی برای عموم آزاد است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :