تازه ها

سه شنبه 13 بهمن 1394-1:4 کد خبر:17627

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز سکان کیا کلا خبرداد:

برگزاری اولین جشنواره ملی هوانوردی

انعکاس شمال – رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز سکان کیا کلا از برگزاری اولین جشنواره ملی هوانوردی در شهرستان سیمرغ( کیا کلا) خبرداد.


به گزارش انعکاس شمال ، رضا خسروی در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت برگزاری اولین جشنواره ملی هوانوردی در شهرستان سیمرغ ضمن تبریک ایام الله دهه فجرو سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برگزاری این جشنواره یک تغییر و رویکرد اساسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی به ویژه مرکزعلمی کاربردی سرای کیفیت اندیشان نوآور به‌وجود می‌آورد.

خسروی افزود: با برگزاری این جشنواره  می توانیم نگاه کارآفرینانه، کسب و کاردر زمینه هوانوردی به‌وجود آوریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز سکان  کیا کلا یادآورشد: شهرستان سیمرغ یک نماد ملی به نام شهید کشوری دارد، و شهری که دارای چنین نماد وسنبلی می باشد، نباید به دنبال نمادهای دیگر باشد.

این مسئول با بیان اینکه در این سال‌ها باید کشوری‌های جدید را تولید و تحویل جامعه می‌دادیم، خاطر نشان کرد: شهرستان سیمرغ می‌تواند به عنوان شهر پروازی و پایتخت خلبانان مازندران نامگذاری شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به شکلی کاملا متفاوت، طراحی شده است، افزود: نوع آیتم‌هایی که در این جشنواره وجود دارد، این جشنواره را متمایز از دیگر جشنواره‌ها می‌کند.

خسروی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود:هدف از برگزاری این جشنواره یادمان خلبانان شهید مازندران، همایش فرصت های کسب وکا هوانوردی ،برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هوانوردی ، نمایش عملیات پروازی ، فن بازار هوانوردی و برگزاری کارگاه آموزشی برای فرزندان شهدای هوانوردی می باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز سکان کیا کلا با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی در این مرکز با آموزش خلبانان معروف کشور اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف این جشنواره استفاده از تجمیع ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف و توسعه استان است و در پایان نیز شرکت‌کنندگان در این کارگاه می‌توانند گواهینامه آموزشی دریافت کنند.

وی در ادامه افزودبیش از 200 پرسنل بازنشسته در این زمینه  داریم که با استفاده از ظرفیت آنها می‌توانیم برای کسب و کار در حوزه هوانوردی بهره‌مند شویم و تصمیم داریم برای نخستین‌بار انجمن هوانوردان مازندران را تاسیس نمائیم .

خسروی با اعلام اینکه تاسیس نخستین هنرستان خلبانی استان مازندران در شهرستان سیمرغ خواهد بود، گفت: از مهرماه سال 95 این مرکزجذب دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی آموزش خلبانی و مهمان‌داری را در برنامه های خود دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز سکان کیا کلادرپایان یادآورشد: فرمانده هوانیروزکشور، ستاری معاون فناوری ریاست جمهوری و فرزند شهید ستاری، دکترمنطقی رئیس مرکز ملی فضایی کشورورئیس ستاد توسعه هوایی ریاست جمهوری با یک فروند بالگرد، دکتراخباری رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، از مجموعه نیروی هوایی کشور نیز سرتیپ رمضانی همرزم شهید ذبیحی ،حضور خانواده‌های معظم 23 خلبان شهید ، استاندار مازندران ودیگر مسئولان استانی وشهرستانی از جمله مهمانان این جشنواره هستند.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران با اشاره به اینکه شهرستان سیمرغ در کل استان مازندران به نام نامی شهید کشوری شناخته می‌شود، اظهار کرد: در حق شهرستان سیمرغ کوتاهی شده است چون از بحث‌های مختلف توسعه شهری دور مانده است و این شهرستان به‌دلیل شاهراه بودن چهار شهرستان بزرگ، شهرستانی استراتژیکی است.

حسنعلی آقاجانی با بیان اینکه محورهای توسعه‌ای استان مازندران در پنج محور صنایع تبدیلی، کشاورزی، جهانگردی و توریسم، تکنولوژی‌های پیشرفته و ترانزیت و بازرگانی است، افزود: اگر محورهای توسعه استان در نظر گرفته شود، سه محور جهانگردی، تکنولوژی‌های پیشرفته و ترانزیت به‌طور مستقیم به بحث کسب و کارهای هوایی ارتباط می‌یابد که در این صورت ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌ای درمازندران توجیه منطقی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در کل ایران  12مرکز علمی کاربردی صنایع هوایی وجود دارد، اظهارکرد:مرکز علمی کاربردی سکان کیا کلا به خوبی توانسته است با این مراکز ارتباط برقرار کرده و از ارتباطات و توانمندی‌های آنها برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره بهره مند گردد.

آقاجانی با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران چهار گروه آزمایشی صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی وجود دارد، گفت: صنایع هوایی در همه این بخش‌ها می‌تواند مزیت خوبی برای دانشگاه علمی کاربردی شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران با انتقاد به مدرک‌گرایی و بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور، به دانشگاه‌های مهارت‌محور و اشتغال‌محور که جزء دانشگاه‌های طراز اول دنیا است، اشاره کرد و افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی این قابلیت را دارد که به سمت مهارت‌محور و اشتغال‌محور حرکت کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید دانشجویان مهارتی و متخصص تربیت کنند، افزود: به علت افزایش رشد جمعیتی کشور مشاغل موجود در جامعه کفاف فارغ‌التحصیلان را نمی‌دهد و بر این اساس مهم‌ترین رسالت دانشگاه‌ها رجوع به دانشگاه‌های اشتغال محور می باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران با تاکید به اینکه نیاز است مشاغل و کسب و کار جدیدی در جامعه خلق شود، گفت: مهم‌ترین اهداف در این جشنواره خلق مشاغل و کسب و کارهای جدید برای نخستین‌بار در کشور است.

این مسئول با بیان اینکه انواع کسب و کارهایی که در اثر برگزاری این جشنواره می‌تواند در سطح استان و کشور شکل بگیرد، بحث آموزش هوایی، مسافربری، تجاری، حمل و نقل و کمک به بحث‌های مربوط به نظامی است، اظهار کرد: همچنین در کنار کسب و کارهای اصلی، به کسب و کارهای فرعی مثل الکترونیک،آی تی، مهمان‌داری ، جهانگردی وتوریسم  نیز توجه می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنعت هوانوردی در استان مازندران با محوریت سکان کیا کلا است و این خود یک نوآوری و خلق مشاغل جدید در استان و کشور است.

آقاجانی با بیان اینکه در دنیا در رابطه با بحث کسب و کارهای مرتبط با هوا و هوانوردی، دانشکده‌های ملی و بین‌المللی وجود دارد، گفت: در برخی از مراکز علمی کاربردی کشور ما نیز در رابطه با صنایع مرتبط با هوا و فضا رشته‌های مرتبط وجود دارد اما کسب و کارهای مستقل با صنعت هوانوردی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که مراسم افتتاحیه این جشنواره روز چهارشنبه 14 بهمن ماه ساعت 9 صبح در مرکز علمی کاربردی سرای کیفیت اندیشان نوآور(سکان کیا کلا) واختتامیه روز جمعه 16 بهمن ماه در سالن آمفی تاتر هنردانشگاه مازندران در بابلسربرگزار می شود.در ضمن نمایشگاه دستاوردهای صنعت هوانوردی از 14لغایت 16 بهمن ماه در مرکز سکان کیاکلا برگزارو بازدید برای عموم آزاد می باشد.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :