تازه ها

سه شنبه 13 بهمن 1394-0:59 کد خبر:17624

مهمترین امتیازات و جایگاه فاکتورهای مهدی عبوری نسبت به شهرداران گذشته


انعکاس شمال: اگرچه از زمانیکه مهدی عبوری شهردار مرکز استان از سوی شورای سوم شهر مطرح شد همواره با سنگ اندازی ها / کارشکنی ها و نامهربانی های زیادی مواجه بود بسیاری از منتقدین و معترضین انتقادات زیادی برای معرفی عبوری مطرح کرده بودند که وی جوان است یا ساده تر بنویسیم می گفتند او بچه است و تخصص و تجربه و توان مدیریت شهر بزرگی همچون ساری را ندارد البته نباید فراموش کنیم شرایط شهرداری با توجه به بدهی های سنگین مالی و وام هایی که از بانک ها دریافت کرده بود و پروژه نیمه کاره / اختلافات حاکم بر تفکر اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین که همه حکایت از شرایط نامساعد بر فضای حاکم در شهرداری داشت .

به هر حال مهدی عبوری با فروریخت دیوار جدایی شهرداری و شهروندان توانست اعتماد مردم را با رعایت فرهنگ شهروند مداری تأمین کند البته همه شهرداران طول تاریخ ساری چه قبل و چه بعد از انقلاب همواره مردمی و پرتلاش و مخلص بوده اند و نمی توان هیچ یک از شهرداران قبلی را به عنوان خائنین به شهر و مردم ساری دانست ؛ تعدادی از این شهرداران به قدری در بین مردم محبوبیت داشتند که توانستند به خانه ملت نیز راه پیدا کنند که این مهم حکایت از محبوبیت شهرداران طول تاریخ این شهر داشته است اما در بین همه این شهرداران مهدی عبوری چه فاکتورها و امتیازات و جایگاه ویژه ای در مدیریت شهری بهره مند بوده است :

1-  صاحب نفوذ در بین مسئولین ارشد نظام جهت جذب اعتبارات ملی در اجرای پروژه های خدماتی و شهری و عمرانی .

2-  شجاعت بیشتر جهت دفاع از حق و حقوق مرکز استان که بارها برای تأمین حق و حقوق مردم جلوی بسیاری از مسئولین سینه سپهر کرد .

3-  با عرض پوزش نسبت به همه اعضای شورای شهر ، عبوری محور اصلی توسعه خدمات رسانی به شهرو شهروندان بوده و این رویکرد حمایت شورائیان را در پی داشته است . در همه ابعاد عبوری سرباز خط اول دفاع از حق و حقوق شهر / شهرداری و شهروندان بوده است .

4-  ارتقاء جایگاه شهرداری ساری در نگاه مدیران ارشد استان ؛ عبوری به هیچ عنوان اجازه نداد مسئولین کمکی در اجرای پروژه های رفاهی و خدماتی بتوانند از پروژه های عمرانی به عنوان ستاد تا ابزار تبلیغاتی استفاده سوء نمایند . تنها در شرایطی حضور مسئولین در مراسم افتتاحیه پروژه ها مسیر بود که آنها در پیشرفت پروژه های عمرانی کمک کرده بودند.

5-  جمع کردن بساط باج دهی شهرداری به ادارات و سازمان ها ؛ باور کنید شهرداری در گذشته بقدری در مسیر باج دهی بود که اگر مدیران شهرداری به خارج از کشور اعزام داشتند می بایست یک لشگر از مدیران و مسئولین سایر ادارات را نیز به سفرهای خارجی اعزام و هزینه آنها را متقبل می شدند .

6-  در گذشته حتی هزینه نمودن اعتبارات مالی شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی / خدماتی و رفاهی بدون اجازه مسئولین دیگر خارج از شورا و شهرداری میسر نبود یعنی شهردار باید از فرماندار اجازه می گرفت که برای هزینه پروژه اقدام می کرد که اینک بساط باج دهی ها برچیده شده است.

7-  در گذشته هر یک  از مسئولین در اجرای پروژه های عمرانی شهر ساری به نوعی باج دهی می کردند یا نقشه کش و ناظر پروژه تصمیم ساز  تصمیم گیر شهرداری بودند حتی علیرغم میل باطنی شهرداران در تعیین مدیران زیرمجموعه شهرداری هم تصمیم گیری می کردند .

8-  بنده بارها شاهد بودم که مسئولین نهادها و سازمان ها دیگر در اجرای پروژه های عمرانی مانع تراشی کرده و پروژه ها را در تسخیر کامل خود داشتند و شهرداران حرفی برای گفتن نداشتند و حتی جلوی چشمان پرسنل به شهرداران اهانت و حتی تهدید می کردند  اما در دوران مدیریت مهدی عبوری این نقیصه دیده نشده چرا که وی اقتدار شهرداری را احیا و تضمین کرده است .

9-   مهدی عبوری از حمایت همه جانبه و مطلق نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و علمای بزرگی همچون آیت الله صدوقی و آیت الله نظری و بسیاری از رجال سیاسی کشور و خانواده های مظعم شهدا / جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس برخوردار است .

10-      بحث توجه همزمان شهرداری و شورای شهر در کارهای عمرانی / خدماتی و رفاهی در همه محلات و مبلمای شهری به طور کامل همه مناطق شهر به کارگاه سازندگی تبدیل شده است و دیگر پروژه های عمرانی در شمال / جنوب / شرق و غرب ساری تفاوتی با هم ندارند .

11-                     در اجرای پروژه ها با توجه به زمابندی الزامی بوده و همواره با تراکت ها و بنرهای تبلیغاتی مراتب عذرخواهی از مردم به واسطه مشکلاتی که در حین اجرا پیش می آمد ، اعلام می شد.

12-                     ایجاد فضای همدلی و وحدت همه اعضای شورای شهر ؛ مدیریت مهدی عبوری در شهرداری به گونه ای است که به حمدالله همه اعضای شورای شهر انتظارات آنها تأمین شده در دوره های گذشته در پایان هر جلسه علنی شورا بمب های موج انداز و فضاهای منفی در افکار عمومی حرف اول و آخر شورائیان بوده و همه انرژی های شهرداری ها در مسیر تأمین دیدگاههای شورائیان بوده است که در دوران مدیریت عبوری این دیدگاه تا حد بسیاری تغییر کرده است .

در پایان صراحتاً باید اشاره داشت که هیچ احدی نمی تواند خود را در موفقیت های مدیریتی مهدی عبوری شریک بداند و خدایی ناخواسته از این تابلو به دنبال تسخیر افکار عمومی باشد ؛ مردم به خوبی می دانند مهدی عبوری از جایگاه شخصیت امتیاز شخصیتی و تلاش و فداکاری این همه توفیق در خدمت رسانی به شهر و شهرداری و حتی شورای شهر داشته و در خاتمه باید خاطر نشان کنم همه شهرداران گذشته امتیازات مدیریت ویژه ای داشتند که مهدی عبوری نیز به نوبه خویش دارای امتیازات خاصی است و این مقاله با تقدیم احترام به همه شهرداران گذشته ساری و شهردار فعلی به روی قلم درآمده است . شعبان وفایی نژاد

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :