تازه ها

سه شنبه 13 بهمن 1394-0:42 کد خبر:17621

فرماندار مرکزمازندران خبر داد :

بهره برداری از 51 پروژه شهرستان ساری در ایام دهه فجر

انعکاس شمال -  فرماندار مرکز مازندران از بهره برداری 43 طرح و 8 طرح کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد و753 میلیون ریال در شهرستان ساری در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری ،احمد حسین زادگان فرماندار مرکز استان از افتتاح و کلنگ زنی بیش از 51 پروژه با اعتباری بالغ بر260میلیارد و 753 میلیون  ریال در ایام دهه فجر در شهرستان ساری خبرداد .

احمد حسین زادگان فرماندار مرکز استان با اشاره به افتتاح و بهره برداری از 43 پروژه شهرستان با اعتبار 22 میلیارد و 635 میلیون تومان ،اظهار داشت: بیشترین پروژه ها شامل روستا ست و دولت در راستای سیاستهای خود مبنی بر جلوگیری از مهاجرت به شهرها در حال فراهم کردن زیرساختها در روستاها است.

مسئول ارشد شهرستان ساری تعداد پروژه های کلنگ زنی  را 8 طرح اعلام کرد و گفت : طرح ها شامل7 مرکز بهداشتی درمانی  و بازسازی بنای امام زاده می باشد که  برای اجرای عملیاتی طرح ها اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 118 میلیون تومان نیازاست .

افتتاح 14 پروژه ه برق

فرماندار مرکزاستان از افتتاح  14 طرح پروژه توسعه ،اصلاح ،تامین شبکه برق رسانی از توزیع برق شمال و جنوب ساری در روستاها و شهر ساری با اعتباری بالغ بر27 میلیارد و259 میلیون ریال خبرداد و اظهار داشت : بیش از 270 خانوار ازاین طرح بهره مند خواهند شد .

طرح انتقال آب

فرماندار شهرستان ساری با بیان بخشی از اقدامات انجام شده در راستای استفاده بهینه از منابع آبی عنوان داشت: در شرایط فعلی که کاهش بارش  و میانگین افت سالانه آب زیرزمینی را در شهرستان شاهدیم، ضمن اطلاع رسانی وفرهنگ سازی اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اضافه برداشت ها و حفاری غیرمجاز لازم و ضروری می باشد.

در ادامه فرماندار شهرستان ساری به افتتاح 4 پروژه امور منابع آب  اشاره کرد و گفت : باز سازی مجاری آبی چشمه –ساماندهی و لایروبی رود خانه های محلی سطح شهرستان –استگاه پمپاژسرگچین –دیوار حفاظتی از طرح افتتاحی امور منابع آب بشمار میرود .

هزینه 74 میلیاردی در بخش راه

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری اقدامات اداره راه و شهرسازی را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: توسعه راه ها با اولویت راه روستایی از اهداف دولت تدبیر و امید است.

حسین زادگان از افتتاح 11 پروژه در بخش راه روستایی و شهری بااعتباری بالغ بر 74 میلیارد ریال خبرداد و ابراز داشت : احداث دور برگردان –روکش آسفالت – زیر گذر –زیرسازی -اجرای آبروی روستایی از جمله طرح های راه و شهر سازی شهرستان ساری در ایام دهه فجر می باشد. 

فرماندار به افتتاح زیر گذر تنگه لته با بالغ بر 950 میلیون تومان اشاره و گفت :  4 دور برگردان در شهرستان ساری در محور ساری –دریا و دور برگردان عبور هولار از پروژه دهه فجر با اعتباری بالغ بر 61میلیارد و 500 میلیون ریال بشمار میرود .

کشاورزی محور توسعه

فرماندار مرکز استان  با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی باید طرح ها و سیاست گذاری توسعه پایدار عملیاتی گردد ،ابراز داشت : کشاورزی از مهمترین محورهای توسعه است که تقویت این بخش می تواند به ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی شهرستان  و افزایش سطح درآمد بهره برداران کمک کند.

حسین زادگان از افتتاح 5 پروژه جهاد کشاورزی شهرستان ساری در ایام دهه فجر خبرداد و گفت : انتقال اب با لوله –تجهیز چاه آب –پوشش بتنی کانال –اجرای آبیاری تحت فشار – شن ریزی بین مزارع از جمله طرح های کشاورزی را شامل میشود .

این مسئول در ادامه به بهره برداری از طرح توسعه واحد صنعتی کاسپین اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش دو طرح  ساخت مدرسه در روستای امره و آزمایشگاه نانو درساری را  در ایام دهه فجر آماده بهره برداری دارد .

فرماندار هم چنین از بهره برداری سه طرح عمرانی مدد جویی در دهه فجر خبرداد و گفت : سه ساختمان با زیر بنای جمعا 170 متر  با تامین اعتبارات  ازکمیته امداد  در این ایام  به مدد جویان تحویل داده خواهد شد .

وی به بهره برداری از زیر گذر عابر پیاده راه آهن در شهر ساری در ایام دهه فجرنیز اشاره داشت .

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :