تازه ها

يکشنبه 11 بهمن 1394-11:35 کد خبر:17599

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار مي کند :

شانزدهمين مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و چهارمين مسابقات جهاني مهارت ابوظبي2017

انعکاس شمال - شانزدهمين مسابقات ملي مهارت، انتخابي چهل و چهارمین مسابقات جهاني مهارت ابوظبي – 2017 از 11 تا 14 بهمن ماه سال جاري برگزار مي شود.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از پيك مهارت آنلاين و به نقل از روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي مازندران، رضا گرزین ، مدیر کل، در اين خصوص بيان داشت:  در مرحله كشوري  شانزدهمين مسابقات ملي مهارت 452  نفر از جوانان ماهر شامل383 نفر مرد و 69 نفر زن به رقابت مي پردازند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اظهار داشت: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به عنوان نماينده ايران در سازمان جهاني مهارت (WSI )، متولي برگزاري مسابقات ملي مهارت در سه مرحله شهرستاني، استاني و كشوري به صورت سالانه مي باشد كه در سال جاري نيز شانزدهمين مسابقات ملي مهارت را  در دو مرحله شهرستاني و استاني برگزار نموده و مرحله  كشوري اين مسابقات نيز از 11 تا 14 بهمن ماه برگزار مي شود.

وي در ادامه  تصريح كرد: در مرحله کشوری شانزدهمين مسابقات ملي مهارت با حضور 452 نفر برگزار خواهند شد که تعداد منتخبین مهارتی مازندران 16 نفر است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران افزود: اين دوره ازمسابقات ملي مهارت در 28 رشته برگزار می شود و مازندران با حضور در13 رشته مهارتی شامل: 1-  آجرچيني2-تاسیسات الکتریکی  3- تبريد و تهويه 4- تراش   5- جوشكاري 6- ساخت و توليد  CNC    7-  فناوري مد ( خياطي)  8- کابينت سازي چوبی 9- لوله كشي و گرمايشي 10- مكاترونيك 11- اتصالات چوبي 12-  آشپزي  13- قنادي ( شيريني پزي)  است در این مسابقات حضور یافت.

رضا گرزین در ادامه تصريح كرد: امروز فلسفه حضور آموزش های فنی و حرفه ای برای خانواده ها و جامعه مشخص گردیده است و جوانان جویای کار و دانشجویان به این درک مهم رسیده اند که می توانند با آموزش های استاندارد فنی و حرفه ای فردای مهارتی و شغلی خود را تضمین کنند.  وی ادامه داد: ارتقاي فرهنگ مهارت آموزي در ميان جوانان، ايجاد بستر مناسب براي ارتقاي مهارت هاي حرفه اي كشور تا سطح مهارت هاي جهاني و شناسايي كمبودها در آموزش هاي فني و حرفه اي و برنامه ريزي براي رفع آنها، ايجاد فرصت مناسب براي تبادل اطلاعات فني و تجارب حرفه اي، شناسايي و معرفي افراد ماهر و نخبه به صنايع و بنگاه هاي اقتصادي، فراهم نمودن فرصت مناسب براي رقابت سالم ميان جوانان كشور و ايجاد سيستم ارزيابي نظام آموزش مهارتي كشور از مهم ترين اهداف برگزاري مسابقات مهارت است.

دبیر کمیته کارآفرینی و اشتغال استانداری مازندران از حمایت این اداره کل در به سرانجام رساندن آموزش های خود به اشتغال با تفاهم نامه صورت گرفته بانک ها و موسسات مرتبط اقدام به معرفی جهت اخذ تسهیلات ارزان قیمت خبر داد و گفت: برگزيدگان نهايي شانزدهمين و هفدهمين مسابقات ملي مهارت پس از شركت در اردوهاي آماده سازي در رشته های منتخب به چهل و چهارمين مسابقات جهاني مهارت كه در سال 2017 در كشور امارات متحده عربی برگزار مي شود، اعزام خواهند شد.

وی در ادامه بيان داشت: بازديد از روند برگزاري مسابقات ملي مهارت و همچنين گذرهاي مهارتي كه در حاشيه اين مسابقات برگزار مي شود براي عموم  از تاريخ 11/11/94 تا 14/11/94، صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 14 تا 16:30 آزاد است.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :