تازه ها

شنبه 10 بهمن 1394-14:25 کد خبر:17593

برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی

انعکاس شمال - مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی استان در ایام دهه فجر را تشریح کرد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، مرتضی عمرانی با بیان اینکه فرهنگ، بنیان و اساس انقلاب اسلامی است، پرداختن به مسئله مهم کتابخوانی را رسالت بزرگ نهادهای فرهنگی دانست و اذعان نمود: ترغیب مردم به مطالعه مفید و افزایش فضاهای کتابخوانی سیاست اصلی نهاد کتابخانه های عمومی می باشد که با برنامه های اجرایی در کتابخانه ها به دنبال بسط اندیشه های اصیل ایرانی و اسلامی با مطالعه کتاب های مفید هستیم.
وی با اشاره به سلسله نشست های کتاب خوان که با هدف معرفی کتاب های مفید خوانده شده در بین اهالی کتاب، فعالین فرهنگی و مسئولین در کل کشور برگزار می شوند، اظهار داشت: تا کنون 24 نشست در مازندران برگزار شده است که در ایام دهه فجر نیز با محوریت موضوعی انقلاب اسلامی در شهرستان ها ادامه خواهد یافت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان و ناشران بومی را مورد توجه قرار داد و گفت: این جلسات با هدف آشنایی بیشتر اعضای کتابخانه ها و کتابخوانان حرفه ای با روش های نقد و بررسی کتاب و نحوه انتقال مفاهیم انجام می شوند و این ایام نیز بهترین فرصت برای تداوم این جلسات در شهرستان ها بوده و جلساتی برگزار خواهد شد.
عمرانی به برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی با بهره مندی از شبکه کتابخوانان حرفه ای به آدرس booki.ir اشاره کرد و اظهار داشت: استقبال مازندرانی ها از این مسابقات بسیار خوب بوده و انتظار می رود با تعاریف مسابقات جدید، رونق این مسابقات در استان بیشتر شود.
وی برپایی نمایشگاه های کتاب و معرفی کتاب هایی در موضوعات انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی(ره) از سوی کتابداران را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازمه حرفه کتابداری و خدمات رسانی کتابخانه های عمومی، معرفی و تسهیل دسترسی مراجعه کنندگان به بهترین کتاب موجود در کتابخانه است و مطمئنا به بهترین شکل در این ایام اجرا خواهد شد.


عضویت نیم بها در کتابخانه های عمومی مازندران در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی


 در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و در راستای گرامیداشت این دهه فرخنده و ترویج گفتمان کتاب و کتابخوانی، عضویت در کتابخانه های عمومی مازندران به صورت نیم بها خواهد بود.
عضویت نیم بها از دوازدهم الی بیست و دوم بهمن ماه در کتابخانه های عمومی صورت خواهد گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :