تازه ها

جمعه 9 بهمن 1394-19:34 کد خبر:17562

امام جمعه شهرستان ساری:

نباید نسبت به شورای نگهبان سوء‌ ظن داشته‌باشیم

انعکاس شمال - امام جمعه شهرستان ساری گفت: مطمئن باشید مسئولان شورای نگهبان حیثیت مسلمانان را نمی‌برند و ما نباید نسبت به این بزرگان سوء‌ ظن داشته‌باشیم.


آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ساری، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) تمامی مسلمانان را به کسب و کار و کشاورزی تشویق کردند و نظر اسلام به اقتصاد مقاومتی مثبت است.

وی با بیان اینکه جوانان بیکار برای کسب درآمد از دین خود مایه می‌گذارند، افزود: اطاعت از امر امامان مانند نماز، روزه و زکات واجب است و ائمه اطهار واجب اطاعت به‌شمار می‌روند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه بسیاری از مسلمانان پول خمس خود را نمی‌دهند که در آیه قرآن کریم آمده نماز، روزه، حج و ... این افراد قبول نیست، ادامه داد: مسلمانان باید حساب‌ سال داشته باشند و همه‌ساله سهم امام و سادات را بدهند.

آیت‌الله طبرسی با بیان اینکه ائمه اطهار و امامان معصوم دنیادار بودند اما دنیاپرست نبودند، سرمایه داشتند اما سرمایه‌پرست نبودند، اضافه کرد: ما یاد گرفتیم فقط کربلا و مکه که اعمال مستحبی است، روایت داریم زمانی که امام زمان(عج) ظهور کرد ما فقط اجازه داریم یک‌بار سفر زیارتی داشته‌باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید چگونه زیستن را از ائمه اطهار(ع) بیاموزیم، تصریح کرد: یکی از خصوصیات مهم مسلمانان خداترس بودن است که در همه حال باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به اینکه نباید آخرت و روز قیامت خود را فراموش کنیم، افزود: برادران مسلمانان در زمان دیدار یکدیگر باید همدیگر را به تقوای الهی دعوت کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر و تبریک این ایام به فجرآفرینان و ادامه‌دهندگان انقلاب اسلامی، گفت: خداوند را شکر می‌کنیم انقلاب اسلامی ایران با توجه به همه تهدیدها 37 ساله شد.

آیت‌الله طبرسی انقلاب اسلامی ایران را خدامحور دانست و ادامه داد: ایران اسلامی به تمام قدرت‌های جهانی پشت کرد و امام خمینی به جهان ثابت کرد با دین و سیاست می‌شود جمهوری اسلامی تشکیل داد.

وی با اشاره به اینکه حکومت طاغوت در گورستان تاریخ دفن شد، اضافه کرد: روز به روز بر عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی افزوده می‌شود و امروز شاهد پیشرفت در تمام حوزه‌ها هستیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی رنگ قرمز پرچم ایران را با خون‌های خود پررنگ کردند، ادامه داد: جانبازان یادآور خاطره فداکاری‌ها و شیرین دوران جنگ تحمیلی هستند و به ما یادآوری می‌کنند که مبادا رهبری و جنگ را فراموش کنیم.

این مسئول با بیان اینکه تمامی حوزه‌های کشور مانند سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ... خدامحور باشد، اضافه کرد: استکبارگران غربی از سردار سلیمانی، سپاه و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هراس دارند.

آیت‌الله طبرسی با بیان اینکه ده‌ها بیمارستان در یمن را بمباران کردند که این یک فاجعه محسوب می‌شود، افزود: مسئولان دستاوردها و پیروزی‌های انقلاب را برای مردم بازگو کنند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران ضربه‌پذیر نیست، گفت: جانبازان ایران اسلامی سند مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در جهان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه اگر بخواهیم منشأ مطمئن را خدشه‌دار کنیم در آینده با مشکل مواجه می‌شویم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند هرکسی شورای نگهبان را تضعیف کند، مفسد است و در کشور کسی نباید به شورای نگهبان حمله کند.

این مسئول بیان کرد: مطمئن باشید مسئولان شورای نگهبان حیثیت مسلمانان را نمی‌برند و ما نباید نسبت به این بزرگان سوء‌ ظن داشته‌باشیم.

آیت‌الله طبرسی با تأکید بر اینکه همه مسئولان موظف به ترویج امر نماز در جامعه هستند، بیان کرد: خانواده‌ها فرزندان خود را نمازگزار تربیت کنند.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به اروپا، گفت: سفر رئیس جمهوری به اروپا به این معنا نیست که فقط واردات کنیم، ما می‌خواهیم با کل دنیا ارتباط داشته‌ باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه واردات، کشور را بیچاره کرد و ای کاش ما مثل بسیاری از کشورها نفت نداشتیم، ادامه داد: نباید خود را به واردات وابسته کنیم و ارتباطات با کشورها باید ضابطه‌مند باشد.

این مسئول با بیان اینکه حیات اقتصاد جامعه ما به اقتصاد مقاومتی برمی‌گردد و مبانی اقتصاد مقاومتی باید در جامعه ترویج داده شود، گفت: همه دولت‌ها باید بیانات و دستورات رهبر معظم انقلاب را دستور کار خود قرار دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :