تازه ها

جمعه 9 بهمن 1394-19:17 کد خبر:17558

رییس ستاد دهه غدیر کشور:

تابع محض قانون و ولایت فقیه هستم

انعکاس شمال -  رییس ستاد دهه غدیر کشور در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم و فعالان سیاسی و فرهنگی استان گفت: بنده مطیع محض قانون هستم و طبق قانون نیز این حق را دارم که نسبت به نتیجه اعلام شده اعتراض کنم .


به گزارش انعکاس شمال ،حجت الاسلام والمسلمین محمود نظری، رییس ستاد دهه غدیر کشوردر دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم و فعالان سیاسی و فرهنگی استان در نخستین موضع گیری خود پس از اعلام نتیجه تأیید صلاحیت های کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در مازندران، گفت: بنده مطیع محض قانون هستم و طبق قانون نیز این حق را دارم که نسبت به نتیجه اعلام شده اعتراض کنم و در زمان قانونی که هشتم تا دهم بهمن ماه اعلام شده، اعتراض خود را مکتوباً به شورای محترم نگهبان اعلام می دارم.

وی افزود: اطاعت از قانون که همانا استخراج از شرع انور و قانون اساسی است به هر شکل و نحوی برای آحاد جامعه به ویژه بنده به عنوان طلبه ای از بیتی که منشأ خدمت و محور مبارزات و مجاهدت ها با پشتوانه مردمی است یک اصل مهم قابل اهمیت و لازم الاجرا است.

فرزند حضرت آیت الله نظری با تأکید براین که نباید از قانون اساسی کشور تفسیر به رأی داشت، ادامه داد: باید در اجرای قانون اساسی که برگرفته از قرآن اعظم و مکتب اهل بیت(ع) بوده دقت نظر داشته باشیم نه قانونی که شخص یا اشخاصی برای رسیدن به هدف خود حاضر هستند کشور، مملکت، زعما و بزرگان کشور را زیر سؤال ببرند که اگر این گونه باشد پس نتیجه خواهیم گرفت در جهت تأمین منافع شخصی، گروهی و حزبی بوده و مورد نظر و قبول اسلام، ارزش های دینی، انقلابی نبوده و از اقبال و اعتبار عمومی نیز برخوردار نیست.

وی با تأکید براین که قانون مداری برای همگان فرض است، تصریح کرد: هر کسی در کشور از قانون اساسی تمرد کند اول به خود و بعد به انقلاب و نظام اسلامی ضرر خواهد رساند.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به این که محور در فعالیت های بنده قانون مداری و تبعیت از ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: در این مرحله نیز طبق حقی که قانون به بنده داده رفتار خواهم کرد و در هر صورت نیز مطیع قانون خواهم بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با تأکید براین که امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی است، تصریح کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال همدلی و همزمانی نامگذاری شده، باید به گونه ای رفتار کنیم که هفتم اسفند ماه شاهد یک حضور بی نظیر و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم
وی با بیان این که حضور چهره های مردمی و اثرگذار به حتم زمینه تقویت مشارکت مردم در انتخابات را فراهم خواهد کرد، افزود: حضور حداکثری نیز انقلاب و نظام را در برابر هرگونه توطئه ای بیمه خواهد کرد.

رییس ستاد دهه غدیر با تأکید براین که تأیید یا رد صلاحیت هر دو باید مبتنی بر شرع و عقلانیت باشد، بیان داشت: شورای محترم نگهبان نباید به برخی گزارشات واهی که از هیچ پشتوانه ای برخوردار نیست توجه کنند بلکه باید طبق قانون و شرع مقدس عمل کند که انشاء الله تاکنون همین گونه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با بیان این که حضور شخصیت های معتقد به انقلاب، نظام، تابع محض ولایت فقیه، خدوم، با سابقه روشن و با پشتوانه های مردمی زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم خواهد کرد، افزود: حذف چنین شخصیت هایی از صحنه رقابت ها موجب سوء استفاده دشمنان نظام و انقلاب می شود که باید در این مرحله هوشیارانه تر عمل شود.

وی با تأکید بر این که در تشخیص صلاحیت کاندیداها باید رضای خداوند متعال را در نظر گرفت، تصریح کرد: نباید خدای ناکرده برخی خصومت های شخصی، جناحی و گروهی در این آزمون خطیر دخالت داده شود.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید بر این که بنده سرسپرده ولایت و رهبری وتابع محض فرامین ایشان هستم، خاطرنشان کرد: همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات به ویژه مسأله حق الناس جان تازه و بارقه امیدی را در جامعه می دمد که مجریان محترم قانون نیز باید این رهنمود ارزشمند مقام عظمای ولایت را نصب العین قرار دهند.

وی ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند حق الناس باید جدی گرفته شود تا خدای ناکرده حقی از کسی تضییع نشود و به ویژه حیثیت و آبروی آن فرد نیز محفوظ بماند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با تأکید براین که نباید به راحتی در مورد شخصیت های انقلابی و ولایی نظر یکجانبه داشته باشیم، بیان داشت: باید تلاش شود دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص محقق شده تا شاهد رضایت ایشان باشیم.

رییس ستاد دهه غدیر کشور باید تأکید براین که مقام معظم رهبری همواره بر حضور حداکثری در انتخابات آتی تأکید داشته و دارند، گفت: در این مرحله وظیفه مجریان است که این زمینه را فراهم کنند تا شاهد حضوری گسترده و حداکثری در هفتم اسفند ماه امسال باشیم.

وی با تأکید براین که باید تفاسیر شخصی و جناحی در خصوص افراد را کنار بگذاریم، گفت: ملاک ما در این خصوص باید قانون اساسی و شرع مقدس باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با بیان این که مسأله حق الناس باید در تأیید صلاحیت، مراحل اخذ آراء و حتی شمارش آرا مورد توجه مجریان این بخش قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده حقوقی از کسی در این بخش تصییع شود باید نزد خداوند متعال پاسخگو بود.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ما همواره همراه و در کنار مردم خواهیم ماند، افزود: مهم ترین پشتوانه ما مردم هستند و همین مسأله بزرگترین افتخار برای بنده است.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید براین که هیچ چیز برای بنده و بیت حضرت آیت الله نظری، زیباتر و پرافتخار تر از خدمت به مردم نبوده و نیست، تأکید کرد: برای من هیچ ارزشی بالاتر از این نیست که در کنار مردم بوده و در جهت خدمت به آنها گام بردارم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با بیان این که تا زمان اعلام نهایی صلاحیت ها همچنان با قدرت در صحنه حضور خواهم داشت و به فعالیت های خود ادامه می دهم، افزود: همواره ملاک بنده احترام به قانون بوده و در شرایط فعلی نیز در همین مسیر حرکت خواهم کرد وامیدوارم انشاء الله در زیر سایه پربرکت رهبری انقلاب که پدر معنوی همگان هستند و دغدغه تام و تمام برای رفع ابهامات و مشکلات و معضلات فردی و جمعی ملت ایران دارند حق به حق دار برسد و انشاء الله رضایت خداوند متعال را در بر گیرد.

وی در ادامه سخنان خود تبعیت محض از ولایت فقیه را یک اصل مهم در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت فقیه در گفتار و رفتار آحاد جامعه تجلی پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با بیان این که ولایت فقیه در عصر غیبت استمرار ولایت ائمه معصومین(ع) است، ادامه داد: ولايت فقيه، ولايت مکتب و حاکميت دين است و حاکميت ولايت فقيه يک پايه و اساسي است که هم بر خود تسلط دارد و هم حافظ دين و مطيع امر حضرت مهدي (عج) است.

وی ولایت فقیه را رکن اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ولایت فقیه سنگ‌‏ بناى نظام جمهوری اسلامی است و بر هر فرد مسلمان و انقلابى لازم است این اصل اساسى را به خوبی بشناسد و سپس در مدار آن حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری تبعیت از ولایت مطلقه فقیه را عامل سعادت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: اقتدار ایران اسلامی در بیش از سه دهه گذشته مرهون نقش آفرینی های ولایت و رهبری است.

وی با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها با ولایت فقیه مشروعیت پیدا خواهد کرد، بیان داشت: ولایت فقیه یک رکن وابسته و اصیل انقلاب اسلامی است که به هیچ عنوان از هم جدا نیستند.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه و رهبری های پیامبر گونه امام راحل و مقام معظم رهبری امروز به قدرتی بلامنازع در خاورمیانه و دنیا تبدیل شده است، بیان داشت: ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری را یک تکلیف شرعی دانست و گفت: بر همه مسؤولان و کارگزاران نظام واجب است گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان باشند.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به این‌که دشمنان به جایگاه ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اذعان دارند، افزود: امروز تضعیف جایگاه ولایت فقیه یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های دشمنان است.

وی با بیان این‌که ملت ایران تا پای جان در تبعیت از ولایت فقیه ایستاده اند، ‌گفت:‌ حضور ملت همیشه در صحنه و ولایتمدار ایران اسلامی در عرصه های مختلف سه دهه اخیر بیانگر اعتقاد راسخ این ملت به اصل ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری در پایان با تأکید براین که همیشه مردم را ولی نعمت خود دانسته و آنها را صاحب اصلی انقلاب و نظام می دانیم، گفت: انتقادات مردم را به روی چشم می گذاریم و محبت های آنها را همیشه رهین منت می دانیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :