تازه ها

پنجشنبه 8 بهمن 1394-9:26 کد خبر:17543

به همت اداره‌کل حفظ آثار مازندران صورت می‌گیرد

چاپ کتاب شعر فارسی دفاع مقدس ویژه کودکان

انعکاس شمال - اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نخستین کتاب شعر فارسی دفاع مقدس ویژه کودکان را به چاپ می‌رساند.


به گزارانعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با مشارکت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نخستین کتاب شعر فارسی دفاع مقدس ویژه کودکان زیر هفت سال(مهدکودک) را به چاپ می‌رسانند.

موضوعات اشعار کودکان شامل عملیات‌ها، شهدا، ایثارگران، جانبازان، انقلاب، دفاع مقدس، آزادگان، شهدای هسته‌ای و ترور، جنگ نرم، شبیخون فرهنگی، حماسه 9 دی  بصیرت و میثاق امت با ولایت، ولایت‌مداری، بهره‌گیری شعر از فرهنگ عاشورایی در هشت سال دفاع مقدس، زن و حجاب اسلامی در دفاع مقدس، مقاومت ملل و بیداری اسلامی مردم مظلوم  فلسطین، جنوب لبنان، سوریه، بحرین، یمن و ستمدیدگان جهان با نگاه استکبارستیزی است.

این فراخوان شامل بخش‌های سنتی، نیمایی، سپید است که شاعران مازندران از هر گروه سنی می‌توانند اشعاری که برای کودکان کمتر از هفت سال سروده‌اند را در این فراخوان شرکت دهند.

محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و ارسال آثاری که در جشنواره‌ها انتخاب و حتی در کتاب چاپ شده با ویرایش جدید بلامانع است. درج مشخصات شاعر در هر اثر الزامی است و دبیرخانه در ویرایش و چاپ آثار دریافتی آزاد است. اشعار فقط از شاعر مازندرانی که متولد و یا سکونت داشته‌باشند دریافت می‌شود.

در اطلاعیه اداره‌کل حفظ آثار مازندران مهلت ارسال آثار از اول دی ماه تا پایان بهمن‌ماه امسال اعلام شد و به شاعران هر اثر چاپ شده 150 هزار تومان تومان اهدا می‌شود.

شاعران می‌توانند آثار خود را به نشانی مازندران، ساری، کمربندی شرقی، بلوار دفاع مقدس، روبروی بیمارستان شفا، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مدیریت ادبیات و انتشارات ارسال و یا به دبیرخانه ارسال کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :