تازه ها

چهارشنبه 7 بهمن 1394-21:3 کد خبر:17540

شعبانی عضو شورای شهر ساری

برای کاهش بیکاری نیرو جذب کردیم

انعکاس شمال - پرویزشعبانی گفت: در شهرداری ظرفیت افزایش نیرو وجود ندارد ما به جهت کاهش بیکاری تا آنجا که توانستیم به جذب نیرو اقدام کردیم تا آینده آنها را تضمین کنیم.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از مازند شورا پرويز شعبانی متولد ۱۳۴۱ دارای مدرك تحصيلی فوق ليسانس و كارشناس امور انتظامی و درجه سرهنگی است و مسئوليت‌های مختلف استانی و شهرستانی را تجربه كردم كه فرمانده حفاظت منابع شیلات مازندران و گلستان، رئيس پليس شهرستان‌های ساری و بهشهر، دبير شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری مازندران، عضويت در ستاد اقامه نماز و عضويت در شورای اداری شهرستان از جمله آن‌ها است در بین مردم به سرهنگ شعبانی مشهور هستم اما خود رغبتی به استفاده ابزاری از نام سرهنگ ندارم.

پرویز شعبانی با بیان اینکه شورا از خرد جمعی می‌آید، افزود: تفکر خرد جمعی در جامعه اثری مثبت و سازنده دارد که این را پس از حضور در شورا بیشتر لمس کردم و اینکه اگر خدای نکرده بین اعضای شورا ناهماهنگی باشد بهترین افراد شهرهم دور هم جمع شوند برای پیشرفت، سودمند نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری، با اشاره به کمیسیون‌های مختلف شورا (فرهنگی، حقوقی، مالی، طرح و برنامه، بهداشت و...) تصریح کرد: کمیسیون‌ها، برنامه‌های شهرداری را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنند چون اصل این است که همه برنامه‌ها را شهرداری به شورا پیشنهاد بدهد. البته خود شورا هم می‌تواند بعضی طرح‌ها، پیشنهادها و درخواست‌های احتمالی سازمان‌ها، نهادهای اداری را تهیه کند و به شهرداری ارائه دهد تا پس از مطالعه و بررسی، به شورا ارجاع دهد تا بررسی‌ها و تصمیمات لازم گرفته شود.


شعبانی، با اشاره به فضای ایجاد شده و همکاری شورا و شهرداری، بیان کرد:  درخشش خوبی در سطح شهر در سازندگی، در سایر بخش‌ها داشتیم و اقدامات خوبی در حال انجام است حتی برخی سازمان‌ها نیز بنا بر محدودیت‌ها و کمبود اعتباراتی که دارند با مشکلاتی مواجه هستند که شهرداری برای بهبود اوضاع مردم به آنها کمک می‌کند. در واقع شهرداری به صورت کارگاهی هست که در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر در حال سازندگی است و این حرکت خوب، حاصل خلاقیت و توانمندی شهردار جوان است که با ابتکار و دلسوزی‌های خود و با همکاری، همراهی و تعامل شورا این مهم محقق شد.


وی، با توجه به برنامه‌های متنوع شهرداری، متناسب با عیدها، تولدها، شهادت‌ها و مناسبت‌های دیگر، یادآور شد: هدف ما این است در مردم اثر و روحیه‌ای بانشاط و مثبت ایجاد کنیم و اعتقاد ما این است که شهر خوب یافتنی نیست ساختنی است و این مستلزم همراهی شورا و شهرداری است چون شورا دستگاه نظارتی است و طبق قانون نمی‌تواند در کار اجرایی دخالت کند ولی می‌تواند جنبه‌های نظارت را قوی‌تر کند، در صورت لزوم تذکر دهد، راهنمایی کند، سوال کند، استیضاح کند تا بهبود شرایط شهر محقق شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری، با اظهار اینکه عملکرد موفق شهرداری نشانه  هماهنگی دو طرف است، اذعان کرد: همکاری خوب و مناسب شهردار جوان ساری با شورا مشهود است شورا هم در مواقع مورد نیاز

حمایت‌ها، تذکرات و ... را انجام می‌دهد و این روند، روند مثبت و روبه جلو است که موجب بهرمندی مردم از این روند می‌شود چون مردم نمی‌خواهند شاهد اختلافات عوامل اجرایی باشند و این فضا موجب شادی و نشاط آنها می‌شود حتی امید به زندگی مردم را بالاتر می‌برد چرا که در شهری که پارک مناسب، فضای کافی و نشاط لازم وجود داشته باشد و آبگرفتگی و معضلات دیگر کاهش یابد مردم نیز راضی خواهند بود.

شعبانی، با بیان اینکه اقدامات خوب شهرداری، انتظارات مردم را بیشتر و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، گفت: برای خدمتگزاری به مردم آمادگی و انگیزه لازم را دارا هستیم و پروژه‌های ما در حال انجام است و قصد داریم ترافیک‌ها را با احداث میانگذرها و زیرگذرها روان کنیم و پارک‌های مختلفی را در نقاط مختلف دایر کنیم و در حال انجام است. زیرگذر میدان فرح‌آباد (خزر) نیز در حال احداث است چون پل‌های میدان خزر نتوانست از بار ترافیکی آن بکاهد و در واقع آن پل‌ها برای هدایت ترانزیت‌ها و ماشین‌هایی که از ساری رد می‌شوند، مناسب هست ولی برای شهروندان ساروی همچنان دسترسی به دریا با مشکلاتی همراه هست که امیدواریم با احداث این زیرگذر این مشکل برطرف شود.

وی، با اظهار اینکه شهرداری برای تسریع کار و حل معضلات مردم، در پروژه‌هایی که به عهده وزارت راه هست کمک و همراهی می‌کند، افزود: از دیگر اقدامات ما بحث روگذر بلوار کشاورز، ادامه پارک ملل که تقریبا در کشور نامی دست‌و پا کرده  و مورد استقبال گردشگران و مردم واقع شده است و شهرداری هم پیگیر هست که آن را زودتر انجام دهد اما موانعی هست که نیاز است زمین‌هایی تملک شود کار حقوقی و مالکیت آن حل و رفع معارض شود ضمن اینکه در برنامه ما هست که با این کار، رفت و آمد و دسترسی مردم را آسان‌تر کنیم و از بار ترافیکی بلوار کشاورز نیز بکاهیم پروژه‌های مختلف دیگری چون - بوستان ولایت - در حال اجراست که تلاش ما این است که به عنوان پروژه خوب و یادگار برای مردم شهرمان باقی بماند.

 
عضو شورای شهر ساری، با اشاره به توجه شهرداری به فضای فرهنگی شهر، تصریح کرد: اعتبارات خوبی را به امر اختصاص دادیم در همه سازمان‌ها در حال فعالیت هستیم و حتی به روستاهای دور هم کمک می‌کنیم مثلا حدود 6 سرای تداوم در محلات داریم که ارتباط بین مردم و شهرداری جهت اگاهی از اصول شهروندی و شناسایی مشکلات و معضلات مردم است که پس از جمع‌بندی، مشاوره، به نهادهای مربوطه چون بهزیستی و... هدایت می‌شوند البته مردم نیز استقبال کردند و کارهای فرهنگی، بسته‌های فرهنگی، بورشور و حتی جراید را در اختیار افراد می‌گذاریم تا از لحاظ فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، حتی آشنایی با قوانین و مقررات شهروندی به مردم کمک کنیم ما امیدواریم تعداد آن افزایش یابد و بجاهای دیگر نیز سرایت کند و بتوانیم پاسخگوی نظرات مردم باشیم.   

شعبانی، اضافه کرد: توجه به هیات‌های مذهبی از جمله چاپ کتاب‌های ماندگار، برگزاری همایش‌هایی چون همایش ابن‌شهرآشوب از دیگر برنامه‌های ماست و با انجام چنین اقداماتی به نظر من توجه مردم به شهرداری بیشتر شد در اقدامات شهرداری سهیم‌اند به راحتی اظهار نظر می‌کنند راهنمایی می‌کنند ما هم از پیشنهادات نظرات انتقادات مردم استقبال می‌کنیم و مترصد این هستیم که ورودی‌های شهر ساری اِلمان‌هایی را نصب کنیم که در شان مردم ساری باشد برای مرتب‌کردن ورودی و خروجی شهر برنامه داریم بهتر است افرادی که وارد ساری می‌شوند با المانی که نشان‌دهنده نماد، ابعاد و خصوصیات شهر است آشنا شوند.


وی، با اعلام اینکه اعتبارات شهرداری در سال 94 قریب به 400 میلیارد تومان بوده است، گفت: در اعتبارات یک سیکل صعودی را هر ساله شاهد هستیم و در تلاشیم این میزان را در سال 95 نیز افزایش دهیم.

 عضو شورای شهر ساری، با بیان اینکه قریب 2 هزار نفر از فرزندان این شهر در شهرداری مشغول کار هستند، افزود: تقاضاها از طیف‌های مختلف می‌‍‌‌آید در شهرداری ظرفیت افزایش نیرو وجود ندارد ما به جهت کاهش بیکاری تا آنجا که توانستیم به جذب نیرو اقدام کردیم تا آینده آنها را تضمین کنیم این اقدام ما شاید مورد انتقاد برخی افراد باشد اما از این جهت که افراد جذب شده، فرزندان این شهر هستند مورد رضایت است. در شورا بیشترین مراجعات ما بحث بیکاری است چون مهمترین معضل جامعه ما بیکاری است که منجر به افزایش طلاق، گرایش به مواد مخدر و رواج بزهکاری در جامعه می‌شود.

 در جذب نیروها هم این گونه نیست که ما نیروی مازاد جذب کرده باشیم و در شهرداری بیکار باشند همه کسانی که جذب شدند مشغول بکارند حالا شاید در مجموعه‌ای محدودیت جا و مکان داشته باشیم اما وظایف هر کسی تعریف شده است و این ممکن است برای افراد تازه‌وارد این شائبه به وجود بیاید که این افراد بیکارند و حتی مکان ندارند ولی اینگونه نیست. شهرداری کارهای گسترده‌ای دارد که نیاز به جوانان این شهر دارد ما علاوه بر پارک‌ها، پل‌ها و خیابان‌های اصلی، برای بهبود اوضاع در کوچه‌های فرعی، حتی موارد دیگر رفت و روب، جمع‌آوری زباله و.... فعالیت می‌کنیم که نیاز به نیروهای فراوان دارد.

شعبانی، درباره آمادگی شهرداری برای اجاره پارک جنگلی شهید زارع، اظهار کرد: این پارک برای اداره منابع طبیعی است و آمادگی شورا برای اجاره این پارک برای سرمایه‌گذاری، توجه، ایجاد امکانات هست چون این پارک وصل به شهر است در نتیجه ایرادات و اشکالات آن به حساب شهرداری و مدیران شهری گذاشته می‌شود و ما نیز متهم به بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی می‎شویم بنابراین ما این آمادگی را داریم که هزینه کنیم تا این فضا را ایجاد کنیم این مساله در شورا مصوب شد  و در حال حاضر پیگیر روال اداری آن هستیم. 

وی، درباره جدایی میان‌دورود از ساری، بیان کرد: این موضوع قبلا توسط دوستان تصویب و شهرستان شد بهتر است در این شرایط ما به این بحث نپردازیم و ورود پیدا نکنیم چون فایده‌ای ندارند و موجب آزردگی خاطر می‌شود ممکن است به شخصه نظری داشته باشم ولی الان در بحبوحه انتخابات ترجیح می‌دهم چیزی نگویم.

عضو شورای شهر ساری، درباره مطرح شدن بحث شهر ساحلی ساری، گفت: اگر محقق شود طرح خوبی است ولی بعضی از تصمیمات در اختیارات شورا نیست چون کمیسیون ماده 5 ، کمیسیون عالی شهرسازی، طرح تفصیلی و جامع از مواردی است که با نظرات وزارتخانه انجام می‌شود ضمن اینکه با آمدن 2 بخش و بخشداری در جاده دریا، این طرح از نظر قانونی دچار مشکل می‌شود نیاز است در جلسات شورا و استانداری در بعد از انتخابات پیگیر شویم که امیدواریم منشا خیری برای شهر داشته باشد. البته جلساتی در دوره گذشته شورا و در این شورا برگزار شده و به هرکدام از آقایان وظایفی محول شد که پیگیری بکنند. نیاز است جدی‌تر به آن توجه شود.

در بحث ساری‌کارت نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر است
نماینده شورای شهر ساری در سازمان اتوبوسرانی با اشاره به مزایای استفاده از ساری‌کارت، گفت: نیاز است پیرامون زیرساخت ساری‌کارت از لحاظ روحی و روانی و تبلیغات بیشتر کار شود. در شورا مصوب کردیم کسی با ساری‌کارت کرایه اتوبوس 230 تومان محاسبه می‌شود که آزاد آن 300 تومان است. یکی از برنامه‌ها این بود وزارت کشور برای ناوگان اتوبوس‌ها خدماتی می‌دهد و اعتباری به استانداری‌ها می‌دهد و آنها به شهرداری‌ها برای ناوگان اتوبوسرانی مدنظر داشته باشند. چون خدمات دولت بر اساس مارک الکترونیکی است که نظر ما بر این است این را فعال‌تر کنیم. در اصفهان و شهرهای دیگر زودتر آغاز بکار کردند و به این فرهنگ عادت نکردیم پس جلوترند و مردم ما همکاری بیشتر کنند و نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر است.

وی در مورد استفاده از ساری‌کارت در ناوگان تاکسیرانی گفت: متاسفانه تاکنون با تاکسی‌ها نتوانستیم ساری‌کارت را جا بیندازیم یعنی برای تاکسی چیزی درنظر نگرفتند.

پرویز شعبانی پیرامون برخی انتقادات که به مجموعه شهرداری بابت واگذاری پروژه‌ها و مزایده‌ها مطرح است، گفت: پروژه‌های شهرداری برابر مقررات از جراید اعلام می‌شود یک سری اختیارات همچون ترک تشریفات که در اختیار شهرداری است.  برخی پروژه‌ها سنگین است توان انجام آن برای هر شرکتی مقدور نیست و اینکه کارهای شهرداری نیمه‌کاره بماند خوشایند نیست. پل‌ها و روگذرها و زیرگذرها را که  سنگین است و ماندگاری دارند نمی‌توان به شرکت‌هایی که توان مالی لازم را ندارند واگذار کنیم بلکه به شرکت‌های اثرگذار و خوش‌نام و دارای سوابق کاری متعدد واگذار می‌کنیم تا پروژه‌هایی با کیفیت را شاهد باشیم.

شهرداری برنامه‌های ریز فراوانی دارند که شاید صدها شرکت‌هایی از نقاشی، اِلمان شهری، اجرای آب‌های سطحی با شهرداری همکاری می‌کنند. فضای کار باز است بوستان ولایت، پل روگذر راهبند، پل زیرگذر میدان فرح‌آباد، کانال‌ها و پارک‌هایی که ایجاد می‌کنیم یکی از کارهای بزرگ ما روکش آسفالت در کل سطح شهر است. برای آسفالت بلوار کشاورز 5 میلیارد اعتبار گذاشتیم. پروژه‌های دیگری که در طرح داریم احداث پارک  یک هکتاری در 20 متری شهدای محراب در شهرداری است. مصوب شد اجرای پروژه پل کابلی داراب یکی از کارهای نگین شهرداری و آزادسازی زمین کشاورزی زغال چال هست که با اعتبار ویژه تا پایان سال زمین‌ها تملک می‌شود این پروژه‌ای به بزرگ است و در نظر داریم ادامه پارک ملل  یک خیابانی از کنار ساحل وصل شود پل کابلی ما که اگر زیرگذر آن باز شود بخشی از گره ترافیکی ما باز می‌شود

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :