تازه ها

دوشنبه 5 بهمن 1394-14:24 کد خبر:17480

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور با اوقاف مازندران

انعکاس شمال - تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور مازندران و اداره کل اوقاف مازندران در حوزه فرهنگی منعقد شد.


انعکاس شمال : تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور مازندران و اداره کل اوقاف مازندران در حوزه فرهنگی منعقد شد.این تفاهم نامه به منظور بهره برداری بهینه از امکانات،توانمندی ها و ظرفیت های مشترک در امر توسعه و ارتقای سنت حسنه وقف  در حوزه فرهنگی منعقد شد.
اسدالله دیوسالار در جلسه توسعه فرهنگ وقف و امور خیریه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مازندران که با حضور حجت الاسلام علیزاده و مسئولان فرهنگی و ائمه جماعات دانشگاه‌های پیام نور مازندران برگزار شد،اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در بدو تاسیس فعالیت خود را با شعار محور آموزش برای همه در همه جا و همه وقت آغاز کرد.
وی افزود: این دانشگاه به جهت اتخاذ رویکرد سیستمی ،انعطاف پذیری در سیستم آموزشی،نظام مندی و بهره گیری از تکنولوژی های نوین آموزشی توانسته در زمینه بهره وری از دانش پیشرفت چشمگیری داشته باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران انعطاف پذیری و بهره گیری از تکنولوژی نوین آموزشی مطابق با اساسنامه دانشگاه را از دیگر رویکرد این دانشگاه دانست و افزود: هم اکنون این دانشگاه حدود 70 رشته در سطح کارشناسی ارشد را به روش الکترونیکی آموزش می دهد.
دیوسالار در ادامه با اشاره به تاثیر و نقش فرهنگ وقف در گسترش دانش و علوم اظهار کرد: انسان امروز با همه فرهنگ ها و بينش هاي گوناگون خويش، وقف و بنيادهاي وقفي و خيريه را پديده اي سودمند و در مسير رشد و تعالي می داند.
وی همچنین با بیان اینکه در اسلام،مسجد نخستین پایگاه علم ،ایمان و تهذیب و تعلیم حرکت های فرهنگی و اصلاحی است ،گفت: زمینه ای احداث مسجد در دانشگاهها فراهم شود.
دیوسالار با اشاره به نیاز دانشگاه پیام نور مازندران جهت احداث مسجد دانشگاه با بیان اینکه زمینی به مساحت یک هزار متر مربع برای احداث مسجد در نظر گرفته شد ،بیان کرد: امیدواریم اداره کل اوقاف و امور خیریه ما را در جهت ساخت آن یاری کند.
در ادامه مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران اظهار کرد: وقف یکی از عوامل موثر فرهنگی در ابعاد مختلف است و خود به تنهایی پیشرو توسعه فرهنگی است.
حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه وقف نقش عمده ای در گسترش علوم و فنون دارد ،افزود:  ترویج و گسترش علم یکی از موضوعات مهم وقف است و بسیاری از انسانهای بزرگ بر سر سفره وقف تحصیل کردند و از قبل وقف صاحب نام و نشان شدند.
وی با بیان اینکه اساتید و هیئت علمی دانشگاه می توانند نقش تاثیرگذاری در احیای رقبات داشته باشند،بیان کرد: اتاق مشاوره وقف در دانشگاه راه اندازی شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :