تازه ها

يکشنبه 4 بهمن 1394-17:59 کد خبر:17441

فرمانده سپاه کربلای مازندران:

۴۹۴ هزار مازنی راهی مناطق عملیاتی دفاع مقدس شدند

انعکاس شمال -  فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: از سال ۷۸ تاکنون بیش از ۴۹۴ هزار راهی سرزمین‌ها و مناطق عملیاتی شده‌اند که تا پایان سال این آمار به بیش از۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.


سردار محمدحسین بابایی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد راهیان نور استان افزود: امسال بیش از ۵۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی اظهار داشت: امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۳۲۶ نفر به مناطق عملیاتی اعزام‌شده‌اند و بیش از ۴۵ هزار و ۱۴۹ نفر نیز تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده باید به این مناطق راهی شوند.

سردار بابایی یکی از برنامه‌های تأثیر فرهنگی را در کشور بعد از دفاع مقدس، راهیان نور برشمرد و گفت: هرکسی که در این برنامه زیارتی شرکت می‌کند به‌تناسب روحیاتش از آن بهره‌برداری می‌کند.

وی بابیان اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور بر عهده سپاه است از رشد شمار کاروان‌ها خبر داد و گفت: با ایجاد اردوگاه ها، آمادگی پذیرش زائران را در طول سال داریم.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از اعزام‌ها مربوط به دانش آموزان است، تصریح کرد: به دلیل مشکلات اعتباری، شمار اعزام‌ها کمتر از سهمیه تعیین‌شده است.

سردار بابایی، حضور دانشجویان را در راهیان نور گسترده بیان کرد و افزود: در مجموع، در سال گذشته ۴۵ هزار و ۶۴۲ نفر و امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۳۲۶ نفر راهی مناطق عملیاتی شدند.

دبیر ستاد راهیان نور مازندران با اشاره به اینکه تا ۳۰ بهمن‌ماه اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی را خواهیم داشت، تصریح کرد: امروز نیز ۱۱ کاروان از ساری راهیان سرزمین‌های عملیانی شدند و از هشتم تا ۱۵ اسفند کاروان‌های دانشجویی و بعدازآن کاروان‌های محلات راهی مناطق عملیاتی می‌شوند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه موضوع راهیان نور، فرا سازمانی است، خواستار تخصیص اعتبار کاملی از سوی دولت برای اجرای این طرح شد و ادامه داد: بخش اعظم هزینه‌ها امروز از سوی زائران تأمین می‌شود درحالی‌که در ابتدا این هزینه‌ها از سوی دولت تأمین می‌شد.

وی فرهنگ‌سازی برای نهادینه شدن و حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس را امری ضروری برشمرد و اظهار داشت: خوشبختانه چند سالی زائران خانوادگی نیز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزامی می‌شوند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به صبغه دوران دفاع مقدسی بین سپاه و بسیج بیان داشت: باید درزمینهٔ روایتگری، آماده‌سازی یادمان و برنامه‌های فرهنگی تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

منبع:مهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :