تازه ها

چهارشنبه 30 دی 1394-18:20 کد خبر:17387

فرماندار مرکز استان مازندران:

ساری ظرفیت تبدیل شدن به شهر هوشمند را دارد

انعکاس شمال - فرماندار مرکز استان، درجلسه هم‌اندیشی طرح جامع شهرستان هوشمند ساری گفت : ساری ظرفیت تبدیل شدن به شهر هوشمند را دارد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری،وی با بیان اینکه فناوری ارتباطات و اطلاعات هم یکی از کارگروه‌های این شورای راهبردی است، افزود: ظرفیت‌ها و کمبودهایی که وجود دارد را بررسی کرده و وضعیت مشخصی برای شهرستان تعریف می‌کنیم تا با کمک نخبگان و دستگاه‌های اجرایی به‌سمت اجرایی شدن اهداف تعیین‌شده برویم.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه در ذیل هر یک از این کارگروه‌ها، اولویت‌هایی مشخص می‌شود، گفت: مهم‌ترین کارگروهی که بیشترین کار را برای رسیدن به هدف انجام می‌دهد، کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

این مسئول با بیان اینکه شورای‌عالی توسعه را با نظر موافق و مثبت استاندار مازندران و نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیل دادیم، تصریح کرد: پروژه‌هایی که قرار است اجرا شود با همه ظرفیت‌های حاکمیتی انجام می‌شود تا مانع از ایجاد بروکراسی شود و سرمایه‌گذاران در قالب تفاهم‌نامه در انجام پروژه‌ها ورود پیدا کنند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه به فناوری اطلاعات دارد، ادامه داد: بعضی از استان‌ها نسبت به انتخاب شهر هوشمند اقدام کردند و ما هم احساس کردیم زیرساخت‌های خوبی داریم و می‌توان شهر هوشمند را در شهرستان ساری اجرایی کرد.

وی با اشاره به جمعیت 75 هزار نفری دانشجویی در 18 دانشگاه ساری، خاطرنشان کرد: 70 درصد از جمعیت ساری جزو جمعیت شهری هستند که از امتیازات فناوری استفاده می‌کنند.

فرماندار ساری با بیان اینکه ساری شاه‌راه ارتباطی چندین استان است، اظهار کرد: شهرستان ساری موتور محرکه مازندران است و اگر مرکز استان توسعه یابد دیگر شهرستان‌ها هم به توسعه می‌رسند.

این مسئول با اشاره به اینکه به دور از تعصبات شهری، به این نتیجه رسیدیم ساری از قابلیت‌هایی برخوردار است که می‌توانیم پروژه شهر هوشمند را اجرایی کنیم، افزود: دنیا به‌سمت هوشمندسازی هدایت شده و ما هم باید از این ظرفیت بهره ببریم و توسعه در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و... را هم شاهد باشیم.

حسین‌زادگان با بیان اینکه ساری باید در حوزه‌های مختلف، دارای رشد مضاعف شود، گفت: دستیابی به توسعه مطلوب در گرو فعالیت موثر در زمینه فناوری ارتباطات است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :