تازه ها

چهارشنبه 30 دی 1394-18:9 کد خبر:17386

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندارمازندران :

همه شرايط براي برگزاري انتخاباتي شكوهمند در مازندران فراهم است

انعکاس شمال - يونسي، در جلسه شوراي اطلاع رساني مازندران گفت: همه شرایط برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند در مازندران فراهم است.


 به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومي استانداري، عليرضا يونسي رستمي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در جلسه شوراي اطلاع رساني استان، ضمن تبريك ميلاد حضرت امام حسن عسگري (ع) و پيروزي شكوهمند ملت ايران اسلامي در نبرد با نظام سلطه جهاني در جبهه ديپلماسي و اجراي برجام، بيان داشت: اين پيروزي اقتدار آميز به عنوان اقدامي ماندگار در تاريخ سياسي معاصر خواهد ماند و باب جديدي را در راستاي احقاق حقوق ملت شايسته ايران در برخورد با جهانيان خواهد گشود.

يونسي انقلاب اسلامي را پرچمدار همه كشورهاي مسلمان جهان توصيف نمود و خاطر نشان ساخت: قدرت معنوي و فراگير انقلاب اسلامي، قدرت هاي جهاني را به پاي ميز مذاكره كشاند.

معاون استاندار پيشاپيش با تبريك دهه فجر و روزهاي با شكوه جشن انقلاب، 22 بهمن را عيد ملي و مذهبي ايران اسلامي بيان كرد و افزود: در دهه فجر، ارزش هاي نهفته در جان انقلاب اسلامي و دستاوردهاي عظيم انقلاب براي نسل جوان بازگو و كالبد شكافي شود.

وي با بيان اين كه تشكيل ستادهاي شهرستاني گرامي داشت دهه فجر در فرمانداري ها، بخشداري ها و دهياري ها به فرمانداران ابلاغ شده است، گفت: بايد طوري زمينه سازي شود تا مردم در دورترين نقاط استان، فرصت و امكان شركت در جشن پيروزي انقلاب را داشته باشند و جشن هاي پيروزي انقلاب با شكوه هرچه تمامتر برگزار شود..

يونسي، برگزاري جشن ملي با حضور كاركنان دولت، برگزاري همايشي با حضور افراد نخبه، فرهيخته و موثر براي بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي، برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي انقلاب و بهره گيري از ظرفيت تشكل هاي مردم نهاد در برگزاري جشن هاي پيروزي انقلاب را از برنامه هاي ارزشمند در اين دهه ارزيابي نمود و بر ارايه ساز و كاري براي برگزاري هرچه مطلوبتر اين برنامه ها تاكيد كرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه هدف همه مسوولان و دست اندركاران برگزاري انتخاباتي قانونمند، سالم، عادلانه، امن و با حضور حداكثري مردم است، تصريح كرد: در مازندران 3 هزار حوزه انتخابيه و 6 هزار صندوق اخذ راي براي برگزاري انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي وجود دارد و 45 هزار نيروي اجرايي و بيش از 10 هزار نيروي حفاظتي و امنيتي در برگزاري انتخابات انجام وظيفه مي نمايند.

وي با اعلام اين كه از همه فرمانداران و بخشداران در راستاي آگاهي و تسلط بر قانون انتخابات، آزمون كتبي به عمل آمد، اظهار داشت: اطلاع از قانون انتخابات از جمله كارهاي بزرگ وزارت كشور بود و در مازندران هم چنين تمامي هيات هاي اجرايي در اين راستا آموزش هاي لازم را ديده اند.

رييس ستاد انتخابات استان، با اشاره به اين كه در مازندران كميته پيشگيري از جرايم انتخاباتي، كميته امنيت و رصد فضاي مجازي شكل گرفته و كميته هاي زير مجموعه ستاد انتخابات استان بسيار فعالانه عمل مي نمايند، گفت: همه شرايط براي برگزاري انتخاباتي شكوهمند در مازندران فراهم است.

وي با اعلام اين كه در استان مازندران 305 نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند، افزود:  از این تعداد 12 نفر انصراف دادند و بر اساس بررسي و اعلام هيات نظارت  43 نفر عدم احراز، 111 نفر رد صلاحیت و 139 نفر تایید صلاحیت شدند.

حجت الاسلام والمسلمين يوسف پور، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و مسوول ستاد گرامي داشت دهه مباركه فجر استان نيز در اين جلسه با اشاره به اين كه وظيفه رسانه ها و رسالت اطلاع رساني بايد تبيين حقايق انقلاب اسلامي براي جامعه باشد، بيان داشت: مردم ايران اسلامي براي به دست آوردن استقلال، آزادي و تحقق حكومت جمهوري اسلامي تحت زعامت امام خميني (ره) انقلاب كردند و لذا بايد اهميت صيانت از اين آرمان ها براي آحاد مردم تبيين شود.

مسوول ستاد گرامي داشت دهه مباركه فجر استان با اعلام اين كه شرح وظايف كميته هاي زير مجموعه ستاد دهه فجر را ابلاغ و بر ارايه برنامه هاي شاخص تاكيد نموديم، عنوان كرد: از ظرفيت دهه فجر در راستاي حضور پرشور و حداكثري مردم در انتخابات بهره گيري بهينه شود.

يوسف پور، ادامه داد: سال گذشته 12هزار برنامه در دهه مباركه فجر در سراسر استان به اجرا درآمد و امسال در تلاشيم تا سطح كمي و كيفي برنامه ها را ارتقا ببخشيم.

در اين جلسه كه برخي مديران ستادي استانداري و دستگاه هاي اجرايي، مديران رسانه و مشاوران رسانه اي شوراي اطلاع رساني استان حضور داشتند، احمد مظفري، مدير كل روابط عمومي استانداري و دبير اين شورا، گزارشي از آمار انتشار اخبار استانداري در رسانه هاي استان در آذر ماه امسال و برخي برنامه هاي اطلاع رساني انتخابات در صدا و سيماي مركز مازندران ارايه نمود و بر فعال شدن بيش از پيش رسانه ها در موضوع انتخابات تاكيد كرد و اعضا نيز در خصوص مسايل مطروحه جلسه به ارايه نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود پرداختند و گزارشي از برنامه هاي دستگاه متبوع در راستاي برگزاري جشن پيروزي انقلاب ارايه كردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :