تازه ها

شنبه 2 اسفند 1393-23:57 کد خبر:17

شوراي اسلامي شهر مرکزاستان تصويب كرد:

بودجه سيصد و پنجاه ميليارد توماني سال 94شهرداری ساری

انعکاس شمال - مهدي عبوري در نشست شوراي اداري شهرداري ساري از افزايش چشمگير بودجه سال آينده اين دستگاه سخن گفت و اعلام كرد : بودجه سال 94 شهرداري ...


مهدي عبوري در نشست شوراي اداري شهرداري ساري از افزايش چشمگير بودجه سال آينده اين دستگاه سخن گفت و اعلام كرد : بودجه سال 94 شهرداري مركز مازندران 350 ميليارد تومان به تصويب شوراي اسلامي شهر ساري رسيد .

به گزارش انعکاس شمال به نقل از مركز امور رسانه شهرداري ساري مهدي عبوري در اين نشست با استناد به گزارش مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز از دو برابر شدن ميزان فضاي سبز طي دو سال اخير سخن گفت و تاكيد كرد : زماني كه شهرداري را تحويل گرفتيم ميزان فضاي سبز ساري 21هكتار بود اما اكنون اين رقم به بيش از 42 هكتار رسيده است اما ما به اين نيز بسنده نخواهيم كرد .چرا كه هم ظرفيت شهر و هم ظرفيت شهرداري و شهروندان بيش از اين است .

وي در همين پيوند به احداث پارك عظيمي در جوار شهربازي خبر داد و خاطرنشان كرد : اطمينان مي دهم كه اين پارك حتي از بوستان ملل نيز زيباتر و مصفا تر خواهد بود .

شهردار ساري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به در پيش بودن سال جديد و تعطيلات نوروزي كه ساري ميزبان جمع كثيري از مسافران خواهد بود به ضرورت گلباران كردن شهر اشاره كرد و افزود : بايد تمام بلوارها و ميادين ساري بطرز چشمگيري گلكاري شود به همين منظور هر يك از ده سازمان شهرداري بايد يكي از ميادين  شهر و بلوار منتهي به آن را گلكاري كرده و شرايطي ايجاد كنند كه وقتي به هر سو چشم مي اندازيم ساري را گلباران ببينيم .

وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح فعاليت هاي شهرداري و سازمانهاي تابعه در ايام الله دهه فجر پرداخت و با اشاره به جشن بزرگ نورافشاني در شب بيست و دوم بهمن ماه تاكيد كرد : در اين جشن با شكوه از تمام اقشار جامعه حضور داشتند و نكته جالب توجه و قابل تعمق آنكه فرداي آن نيز همين اقشار در راهپيمايي بيست و دوم بهمن ماه حضور يافتند و چنان شور و شعفي ايجاد كردند كه به گفته صاحب نظران راهپيمايي امسال در ساري از هميشه باشكوهتر برگزار گرديد . مراسم ديگري نيز در اين دهه در بوستان ملل برگزار شد كه يادواره شهداي گردان مسلم بن عقيل و هشت شهيد ساري در دوران انقلاب اسلامي  بود خوشبختانه در اين مراسم هم از تمام طبقات جامعه شركت كردند استقبال ما نيز براي برگزاري اين مراسم در بوستان ملل براي همين بود تا فرصتي ايجاد شود كه اقشار مذهبي هم اين بوستان را از نزديك مشاهده كنند و در جريان فعاليتهاي شهرداري قرار بگيرند. اين اتفاق هم بخوبي افتاد و نتايج بسيار خوبي هم به دنبال داشت.

عبوري پس از آن در سخناني كه جمعبندي اظهارات امروز خود بود با اشاره به بودجه چشمگير ساري و فعاليتهاي بسيار موفقي كه شهرداري داشته است گفت: نبايد فكر شود كه اين اقدامات براحتي انجام مي شود و بودجه دولتي را با يك تعارف در اختيار ما مي گذارند با كمال تاسف بايد اعلام كنم برخي در داخل يا خارج از شهر و استان هم همراهي نمي كنند و مي گويند توسعه شهر كافي است و يا براي توقف پروژه ها ده ها بهانه مي آورند تا جايي كه مجبور مي شويم در برابر هر مدير و مسئولي در استان و تهران كه عليه منافع شهر سد ايجاد مي كنند با قدرت و قاطعانه ايستادگي كنيم و حق و حقوق مردم را بگيريم اگر طي دوماه اخير هر هفته يكي دو روز به تهران مي روم و با بسياري از مسئولان رايزني و چانه زني مي كنم براي گرفتن همين حقوق است.

يكي از موارد آن همين يكي دو ماه اخير اتفاق افتاد و ساري امتيازي گرفت كه هيچكدام از 1300 شهرداري كشور نتوانستند دريافت كنند

شهردار ساري آنگاه خطاب به معاونان و مديران خود با اشاره به قوانين و مقررات موجود گفت: هيچ ارگان و دستگاه و سازماني جز ارگانهاي نظامي و اطلاعاتي كشور نمي توانند مانع از ورود شهرداري به آن سازمانها شوند بنابراين بايد با قدرت و صلابت ايستادگي كنيد و هرجا كه تشخيص داديد بايد ورود شود ورود كنيد ضمن آنكه انتظار مي رود در اجراي پروژه ها نيز دقت و سرعت كافي ايجاد شود و اينگونه نباشد كه شهروندان مجبور شوند هزينه عدم دقت و سرعت احتمالي شهرداري را تقبل كنند.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه من با مردم شهرم عهد و پيمان بستم تا در شهرداري هستم جز به خدمت و كار به چيز ديگري فكر نكنم گفت: بر سر اين پيمان هم ايستاده ام و ذره اي هم كوتاه نمي آيم بنابراين نه كم كاري را تحمل مي كنم و نه سنگ اندازي و بهانه جويي را بنابراين از معاونان و مديران نيز مي خواهم در برابر كم كاري و سنگ اندازي ها مقاومت كنند و بدانند كه هميشه و همه جا بنده پشت آنها ايستاده و از آنها حمايت مي كنم.

بنابراين گزارش در اين نشست مديران سازمانهاي فناوري اطلاعات و آمار شهرداري و پاركها و فضاي سبز هم در سخناني به گزارش فعاليتهاي خود پرداختند كه اهم اين گزارش متعاقباً ارائه خواهد شد

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :