تازه ها

سه شنبه 29 دی 1394-12:49 کد خبر:16362

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

مردم پزشک خانواده را یک مشاور فنی و علمی برای خود بدانند

نعکاس شمال - مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: مردم پزشک خانواده را یک مشاور فنی و علمی در حوزه بهداشت و درمان برای خود بدانند.


 انعکاس شمال:رسول ظفرمند در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تغییر و تحولات بیمه سلامت و پزشک خانواده در استان، اظهار کرد: اوضاع بهداشت و درمان در همه دنیا اگر از روش پزشک خانواده استفاده نکند دچار اختلال و بی‌نظمی می‌شود.

ظفرمند افزود: بر همین اساس جمعیت خانواده روستایی که بیش از حدود 22 میلیون بیمه شده روستایی از 27 میلیون جمعیت روستایی را زیرپوشش قرار دارند راهکار مناسبی برای ارائه خدمات بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه هر ساله تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از سازمان بیمه‌ سلامت تشکیل می‌شود، تصریح کرد: در چارچوب خدمات، بیمه سلامت در حقیقت خریدار خدمات و وزارت بهداشت فروشنده، در عرصه روستا انجام می‌شود و تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با تمامی پزشکان روستا و شبکه‌های بهداشت روستایی نشستی برگزار می‌شود و مفاد تفاهم‌نامه امضا شده برای آنها در راستای ارائه خدمات بهتر توجیه می‌شود.

وی به تغییرات اعمال‌شده امسال در بخش خدمات بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: در گذشته اگر سرانه دارویی 24 درصد بود ولی در حال حاضر با توجه به پیشرفت پزشک خانواده امسال به 14 درصد کاهش یافت.

ظفرمند اظهار کرد: در بخش دهان و دندان نیز از چهار درصد به هفت درصد ارتقای سطح خدمات داریم و در بخش نقلیه هم سرانه بیشتر شد که براساس آن دِه‌گردی و پوشش خدمات سلامت بهتر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در تامین و تجهیز بیتوته مراکز پزشک خانواده به افزایش سه درصدی رسیدیم و این امر خدمات بهتری به روستاییان می‌تواند ارائه دهد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه پزشک خانواده در بخش خدمات بهداشتی و درمانی در سطوح پیش‌گیری، قبل از پیش‌گیری و دخالت عوامل موثر در سلامت در روستاها موفق شود، هزینه‌های کشور در سطح دو و سه و درمان کمتر می‌شود و در حقیقت پزشک خانواده راه نجات حوزه خدمات‌دهی بهداشت و درمان در کشور است و می‌توان جامعه‌ای سالم‌تر و شاداب‌تر داشت.

وی هزینه پانسمان و تزریقات در روستاها را معادل 10 درصد تعرفه دولتی اعلام کرد و ادامه داد: زمان قضاوت درباره موفقیت طرح پزشک خانواده زود است چرا که در بسیاری از نقاط دنیا این طرح حدود 50 سال طول کشید تا به نتیجه رسید.

ظفرمند با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های ما پزشک خانواده آموزش داده نمی‌شود، تاکید کرد: فرهنگ‌سازی و فراهم کردن و توسعه بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای به نتیجه رسیدن و موفقیت طرح پزشک خانواده نیازی ضروری است و به هر حال الان حرکت شروع شد و در حال پیشرفت است و با اقبال خوب مردم هم روبه‌رو شده است.

وی با بیان اینکه پزشکان در طرح پزشک خانواده در بیماریابی موفق عمل کردند، تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌های پنهان در بیماران شناسایی شد و برای چگونگی و نحوه درمان آن راهکارهای علمی ارائه می‌شود و بنابراین مردم پزشک خانواده را یک مشاور فنی و علمی در حوزه بهداشت و درمان برای خود بدانند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پایان درباره احداث ساختمان بیمه سلامت نوشهر نیز گفت: برای احداث ساختمان بیمه سلامت نوشهر اعتبارات لازم وجود دارد و کلنگ‌زنی هم انجام شد ولی به دنبال جانمایی برای احداث بنا در مکانی بهتر هستیم.

منبع:فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :