تازه ها

چهارشنبه 23 دی 1394-19:55 کد خبر:16255

حسین زادگان فرماندار مرکز استان:

اشتغالزایی اولویت نخست سازمان‌های حمایتی است

انعکاس شمال - فرماندار مرکز استان با اشاره به اینکه اولویت نخست سازمان‌های حمایتی، اشتغالزایی است، گفت: مددجویان باید توانمندسازی شوند تا نیاز کمک سازمان‌های حمایتی نداشته باشند.

به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ساری،احمد حسین‌زادگان در ملاقات با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران اظهار کرد: از حساسیت و دغدغه کمیته امداد نسبت به وضعیت خانواده‌های مددجویان، تشکر می‌کنیم و اتفاق خوبی است که یک مدیرکل در شهرستان وارد شده و در صدد رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه نسبت به امور مددجویان و کار در این زمینه، غریبه نیستم، افزود: مزه خدمت به محرومان و معلولان را چشیده‌ام و به سختی‌های کار آشنا هستم.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه هر کاری برای محرومان انجام دهیم بالاترین خدمت است که احساس رضایت درونی به ما داده  همچنین موجبات رضایت خداوند را فراهم می‌آورد، گفت: صدای محرومان را کسی نمی‌شنود و خدمت به این افراد از اولویت‌های کاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این مسئول با  بیان اینکه بسیاری از افراد نیازمند هم وجود دارند که زیرپوشش هیچ سازمان حمایتی نیستند، تصریح کرد: رقم‌هایی هم که در قالب مستمری به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد پرداخت می‌شود مبلغی نیست که بتوانند زندگی کنند و این رقم فقط پل ارتباطی ما با مددجویان است تا جدای از نیازمندی‌های مادی، به نیازهای معنوی این افراد پاسخ دهیم و مشاور امین این خانواده‌ها باشیم.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی سنگینی در مقابل این خانواده‌ها داریم و بازتاب آن به دولت و نظام برمی‌گردد، ادامه داد: کمک به خانواده‌های نیازمند، وظیفه اصلی مسئولان است و مدیران باید بستر فعالیت در این زمینه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین بخشی از آسیب‌های جدی در کشور است و در استان و شهرستان هم این مسئله مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: ناهمگونی و واگرایی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و به دستگاه‌ها در این زمینه تذکر لازم را دادیم.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه اولویت نخست سازمان‌های حمایتی، اشتغالزایی است، اظهار کرد: مددجویان باید توانمندسازی شوند تا نیاز کمک سازمان‌های حمایتی نداشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه در موضوع جهیزیه نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد هم تقاضا داریم خیران ورود بیشتری داشته باشند، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها چون ارتباط نزدیک‌تری با مردم دارند راحت‌تر می‌توانند در این زمینه مشارکت مردمی را جذب کنند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد از اولویت‌های کاری ما در حوزه اجتماعی است، گفت: وقتی مشکلات اجتماعی مردم، فراگیر می‌شود سازمان‌های ما باید فراگیر شوند تا در همه لایه‌ها نفوذ کرده و نسبت به رفع مشکلات اجتماعی اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران:

66 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد مازندران هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: 66 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد اما خمینی (ره) مازندران هستند.

تیمور طهماسب‌پور در دیدار با فرماندار ساری اظهار کرد: وضعیت دهک‌های پایین جامعه، مناسب نیست و مازندران با وجود سرسبزی که دارد 66 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد اما خمینی (ره) هستند.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه هر ساله تعدادی از خانواده‌های زیرپوشش را از طریق اشتغالزایی، ازدواج، توانمندسازی، ارائه تسهیلات و ... از پوشش کمیته امداد خارج می‌کنیم اما باز هم ورودی بسیاری برای زیرپوشش قرار گرفتن داریم، افزود: در هر ساعت 18 طلاق در کشور اتفاق می‌افتد، عده‌ای به هر دلیل زندانی می‌شوند، کارگرانی که در اثر حوادث کار و ... نیازمند دریافت خدمات از کمیته اماداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه اشتغالزایی یکی از ابزار مهم برای خروج مددجویان از زیرپوشش خدمات کمیته امداد است، گفت: سال گذشته 35 هزار طرح خوداشتغالی را در استان راستی‌آزمایی کردیم که از این میزان، 12 درصد طرح‌ها راکد بود.

این مسئول با بیان اینکه رشد 15 درصدی در اجرای طرح‌های خوداشتغالی داشتیم، تصریح کرد: همراهی بانک‌ها می‌تواند در زمینه اشتغالزایی مددجویان موثر باشد.

طهماسب‌پور با اشاره به اینکه وضعیت اشتغالزایی مددجویان در ساری خوب نیست، ادامه داد: از 80 میلیارد تومان اعتبارات کمیته امداد، 60 میلیارد تومان توزیع شده و در استان 40 درصد اعتبار توزیع شده جذب شده در حالی که این رقم در ساری فقط 20 درصد جذب شده است.

وی با بیان اینکه 12 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار را به ساری اختصاص دادیم، خاطرنشان کرد: چون جامعه مددجو در ساری زیاد است و اگر این اعتبار جذب نشود میانگین استانی کاهش می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه طبق قانون، شهرداری‌ها نباید برای صدور پروانه مسکن مددجویان، پول دریافت کنند، اظهار کرد: همه شهرداری‌های استان به این قانون عمل می‌کنند اما شهرداری ساری این قانون را رعایت نمی‌کند.

این مسئول با بیان اینکه مشکل دیگر ما در حوزه تامین جهیزیه برای دختران زیرپوشش کمیته امداد است، افزود: امسال توانستیم 150 نفر از این دختران را به خانه بخت بفرستیم و 400 نفر از دختران هم در کلاس‌های آموزش پایداری زندگی شرکت کردند و در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :