تازه ها

چهارشنبه 9 دی 1394-14:3 کد خبر:16040

اسطوره ای که اجازه بهره برداری تبلیغاتی از نامش را نداد


انعکاس شمال : قراردادهای جدید صنعت نفت که توسط هیئت دولت به تصویب رسید قرار است به زودی در هیئت تطبیق قوانین مورد بررسی قرار گیرد که پس از بررسی، اجرایی خواهد شد.

قراردادهای جدید صنعت نفت که توسط کارگروهی ویژه از ابتدای آغاز دولت یازدهم در وازرت نفت تدوین شده است و ماه گذشته نیز بخشهایی از این قرارداد در کنفرانس تهران با حضور ده‌ها شرکت بین المللی رونمایی شد، قرار است به زودی در هیئت تطبیق قوانین مورد بررسی قرار گیرد.

در واقع پس از تدوین قراردادهای جدید و بازبینی آن توسط معاونت حقوقی رئیس جمهور این قراردادها در هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفت، از این جهت قرار است متن این قرارداد جدید در هیئت تطبیق قوانین مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از تصویب اجرایی خواهد شد.

پیگیری ها حاکی از آن است که این کار از لحاظ قانونی منعی ندارد و در واقع دولت قصد دارد با خروج مجلس از بررسی بر روی قراردادهای جدید صنعت نفت این قراردادها را سریعتر اجرایی کند که این کار دولت یعنی کنار گذاشتن نمایندگان مجلس از بررسی قراردادهای جدید صنعت نفت که قرار است سال‌ها در صنعت نفت مورد استفاده قرار گیرد و شائبه‌هایی را ایجاد کرده است.

از طرفی نیز این کار دولت علی رغم قانونی بودن موجب اعتراض بسیاری از نمایندگان به خصوص اعضای کمیسیون انرژی مجلس را فراهم کرده است.

ولی با این حال وزیر نفت اعلام کرده است قراردادهای جدید صنعت نفت نیازی نیست برای بررسی به مجلس برود و نیازی به‌ تصویب مجلس شورای اسلامی ندارند، زیرا آنچه را که نیاز بوده پیش‌ از این تصویب شده است و برخی از نمایندگان اعتراض خود را به رئیس‌مجلس انتقال داده‌اند.

منبع: فارس
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :