تازه ها

چهارشنبه 25 آذر 1394-13:18 کد خبر:15854

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

حوزه و دانشگاه در طراحی استراتژی‌های مقاومت نقش‌آفرینی کنند

انعکاس شمال - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: حوزه و دانشگاه باید در طراحی استراتژی‌های مقاومت در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.


به گزارش انعکاس شمال، حجت‌الاسلام ناصر شکریان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و با تأکید بر درک متقابل این دو نهاد مقدس و تاثیرگذار در مسیر توسعه و پیشرفت کشور اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه اندیشه ناب امام راحل و استراتژی و راهبرد ثابت جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند ظرفیت‌های نظام را به منصه ظهور برساند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی تاب و تحمل تفکرات حوزوی و دانشگاهی را ندارند، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب ارتقای قدرت نرم جمهوری اسلامی در برابر مکاتب مادی‌گرای غرب است، در حقیقت برایند نهایی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه تعالی قدرت نرم نظام اسلامی در مقابله با مکاتب الحادی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، رشد و توسعه جامعه اسلامی را وابسته به وحدت حوزه و دانشگاه دانست و ادامه داد: در نقش این دو نهاد در طراحی استراتژی‌های مقاومت در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم و قابل توجه است، به عبارت دیگر نقش حوزه و دانشگاه در طراحی هندسه قدرت در جغرافیای جهان اسلام مورد توجه است.

وی خواستار تعامل و هم‌اندیشی مستمر اساتید حوزه و دانشگاه در طول سال شد و گفت: نگرش مقطعی به مقوله وحدت حوزه و دانشگاه چاره‌ساز نیست، حوزه و دانشگاه باید بتوانند به شبهات و سئوالات نسل حاضر که انقلاب اسلامی و نفس قدسی امام راحل را درک نکرده‌اند جواب دهند.

 شکریان خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت و تعالی علوم و فناوری در کشور شد و در حقیقت موتور علمی کشور با دستان طلاب و دانشجویان روشن می‌شود و دانشگاه از لحاظ ساختاری با متد روز ساخته شده است و با این روش می‌تواند در جامعه مؤثر شود.

استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه در مازندران بیان کرد: فاصله گرفتن این دو نهاد علمی و بی‌بهره شدن دانشگاه از علوم اسلامی و نگرش غلط حوزه نسبت به دانشگاهیان موجب سلب اعتماد مردم نسبت به این دو قشر می‌شود و در نهایت حوزه و دانشگاه نمی‌توانند از علوم و تجربیات یکدیگر برای تعالی و رشد استفاده کنند.‌

شکریان افزود: دانشگاه می‌تواند با استفاده از روحانیون خوش‌فکر و صاحب اندیشه که در حوزه‎های علمیه از لحاظ علمی و اخلاقی صاحب سبک و نظر هستند، بهره‌مند شود و علوم دانشگاه را از لحاظ اسلامی و فرهنگ دینی پیش ببرد و ذهنیت منفی میان حوزه و دانشگاه را از بین ببرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، نظام ولایی را بالاترین میراث شهدا عنوان کرد و گفت: وظیفه حوزه و دانشگاه است که این میراث بزرگ را حفظ و عواملی که قصد ضربه زدن به نظام را دارند رصد کنند تا نظامی که با خون شهدا آبیاری شده سر پا بماند و برای همه جهان الگو شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره قدرت نفوذ جمهوری اسلامی ایران و محبوبیت آن در بین کشورهای اسلامی و تذکرات پی در پی معظم درباره نفوذ دشمن گفت: هدف اصلی نظام‌های مستکبر عالم و سلطه‌گر در ایران نفوذ است که از شیوه‌های مختلف آن به نفوذ فرهنگی در صدد نابودی ماهیت جمهوری اسلامی هستند که باید برای مقابله با آن حوزه و دانشگاه وحدت و اهتمام بیشتری داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :