تازه ها

دوشنبه 16 آذر 1394-14:33 کد خبر:15710

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبرداد:

برگزاری همایش بزرگ واقفین خیراندیش با حضور رئیس قوه قضائیه

انعکاس شمال - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ازبرگزاری همایش بزرگ واقفین خیراندیش در 26 آذر در شهرستان آمل با حضور رئیس قوه قضائیه خبرداد.


به گزارش انعکاس شمال،مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در نشست مطبوعاتی هفته اوقاف با اصحاب رسانه ، با تسلیت ایام اربعین سالار شهیدان ، از آن به عنوان بزرگترین اجتماع بشری یاد کرد و اظهار داشت : عظمت امام حسین (ع) در این رویداد بزرگ به جهانیان تصدیق شد.

 ستار علیزاده نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف را مورد توجه قرار داد و گفت : گرایش مردم به موقوفات جدید و حُسن اعتماد آنها به اوقاف مرهون تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگارانی است که با نگاه انقلابی به این مسئله می نگرند .

وی با بیان اینکه وقف اثرگذارترین عمل خیرخواهانه است ، افزود : علیرغم اقدامات صورت گرفته جایگاه وقف به درستی در جامعه تبیین نشده و باید تلاش های بیشتری در راستای نهادینه کردن آن صورت پذیرد . مدیرکل اوقاف با اشاره به عملکرد دستگاه اوقاف مازندران از شرکت 200 هزار نفر در خیمه های معرفت در سال جاری خبر داد و گفت : 48 انجمن یاوران وقف در استان راه اندازی شده و 20 همایش امامزادگان را در سطح استان برگزار کرده ایم .

علیزاده از حضور 30 میلیون نفر در برنامه های سالانه فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه مازندران به نیکی یاد کرد و تصریح کرد : 230 مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه دایر شده است .

 این مسئول با اعلام عضویت 800 نفر در طرح آسمانی و 550 نفر در طرح مهر تحصیلی تحت پوشش اوقاف شرکت کرده اند که در مجموع 500 میلیون ریال هزینه شده ، از برگزاری 1300 جلسه تفسیر قرآن در سال جاری خبر داد و اظهار داشت : 650 مکان مذهبی تکمیل و بهینه سازی شده است .

ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از برنامه های سال جاری این اداره را تکمیل اطلاعات پایه بقاع متبرکه برشمرد و گفت : اطلاعات  1100 بقعه متبرکه به ثبت رسیده است .

این مسئول تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی را در سال جاری 65218 تن اعلام داشت و گفت: از این تعداد 900 تن به مرحله استانی راه پیدا کرده و 23 تن نیز به مسابقات کشوری که در کرمانشاه برگزار می شود شرکت خواهند کرد .

علیزاده عملکرد حوزه اداری این اداره را با 14132 مورد مفاصا حساب صادر شده بیان و اذعان داشت : 388 کارنامه ارزیابی در این خصوص صادر شده است .

 وی عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در حوزه اطلاع رسانی را مورد توجه قرار داد  و گفت: 70 هزار نسخه اطلاع رسانی صورت گرفت که در 280 مورد تبلیغات هدفمند وقف بوده است و 3500 مورد اطلاع رسانی در رسانه های مکتوب و مجازی و 1730 خبر در اطلاع رسانی برنامه های ویژه سازمانی صورت گرفته است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 365 سند مالکیت با مساحت 8064 هکتار اخذ شده ، بیان داشت : 70 درصد موقوفات ما سند ندارد و بزرگترین سند مالکیت در شهرستان بابل به میزان 12 هکتار بوده است . علیزاده از 162 پروژه در حوزه بقاع متبرکه در سال جاری به عنوان بخشی دیگر از عملکرد دستگاه متبوعش سخن به میان آورد و  گفت : از طریق کمک های مردمی 42 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن به 30 میلیارد ریال دیگر نیاز است  .

تصویب 12 طرح جامع برای بقاع متبرکه ، برگزاری 19 دوره آموزشی برای همکاران سازمانی با 14400 ساعت آموزش بخشی دیگر از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران بود که مدیرکل با بیان آن ، گفت : هزینه اجرایی نیات واقفین در سال جاری 30 میلیارد ریال بوده است  

برپایه این گزارش در ادامه این نشست ، مدیرکل اوقاف استان با اشاره به 18 الی 24 آذرماه سال جاری به عنوان هفته وقف ، غبار رویی و عطر افشانی، دیدار همکاران با خانواده های معظم شهدا ، همایش یاوران وقف ، نواختن زنگ وقف در 20 اداره و نشست های صنفی با اصناف مختلف را از برنامه اداره کل اوقاف و امور خیریه در این هفته ، اظهار داشت : همایش بزرگ واقفین خیراندیش در 26 آذر در شهرستان آمل با حضور رئیس قوه قضائیه در دستور کار ما قرار دارد .

 وی تجمع بزرگ 5 هزار نفری در امامزاده قاسم بابل در 19 آذر را به عنوان بخشی دیگر از برنامه های در دست اقدام یاد و خاطر نشان کرد : افتتاح پروژه های عمرانی در هفته وقف نیز از برنامه هایی است که انشالله شاهد برگزاری آن باشیم ./شلمچه نیوز

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :