تازه ها

يکشنبه 15 آذر 1394-13:46 کد خبر:15695

فرماندار ساری:

اسناد تاریخی سند هویت و تمدن این مرز و بوم هستند

انعکاس شمال - فرماندار ساری گفت:اسناد تاریخی ،سند هویت و تاریخ و تمدن این مرز و بوم هستند، دقت در ثبت و ضبط اسناد بسیاربا اهمیت و ضروری است .

به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ساری،احمد حسین زادگان نماینده عالی دولت در شهرستان ساری   در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی  استان مازندران ضمن آشنایی با اهداف و وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی مازندران  ، با روند اجرای فعالیت ها آشنا و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری این مرکز قرار گرفت.

فرماندار مرکز استان با بیان اینکه سند هویت و تاریخ و تمدن این مرز و بوم همین اسناد تاریخی هستند، تصریح نمود :  شناسایی، جمع آوری و نگهداری اصولی از اسناد تاریخی برنامه ای بسیار ضروری و دارای اهمیت است چون  بدون وجود  اسناد ،مدرکی برای اثبات پیشینه غنی تاریخی خود نخواهیم داشت.

مسئول ارشد شهرستان ساری با اشاره به اهميت اسناد مكتوب و شفاهي در انتقال هويت تاريخي و فرهنگي كشور، بر ضرورت دقت در ثبت و ضبط اين گونه اسناد تاكيد كرد.

احمد حسین زادگان سرپرست فرماندار ساری با تاکید بر اینکه تاسیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران نشان از نگاه فرهنگ محور استاندار محترم می باشد، افزود: همه مسئولان و دلسوزان عرصه فرهنگ می بایست تلاش نمایند تا این نهاد فرهنگی ارزشمند جایگاه واقعی خود را در استان پیدا کند و در فضایی در خور شان اسقرار یابد.

فرماندار مرکز استان  در ادامه دیدار ضمن آرزوی توفیق و پیشرفت برای مرکز اسناد مازندران ،ازمدیریت مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران "لطف اله محمد نژاد "، و تلاش همه کارکنان و پژوهشگران که در این مرکز فعالیت می نمایند ،تقدیر نمود .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :