تازه ها

يکشنبه 15 آذر 1394-13:1 کد خبر:15693

آیت الله طبرسی :

قرآن و عترت باید درصحنه و عرصه زندگی بشر ملموس باشد

انعکاس شمال - آیت الله طبرسی درشورای هفته قرآن و عترت گفت: قرآن و عترت باید درصحنه و عرصه زندگی بشر ملموس باشد.


آیت‌الله نورالله طبرسی  در شورای هفته قرآن و عترت، بابیان اینکه قرآن منهای عترت، بنی امیه و بنی‌عباس را در پی داشت، گفت: داعش نتیجه بی‌توجهی به اهل‌بیت (ع) و قرآن در کنار یکدیگر است.

امام‌جمعه ساری با ابراز تأسف به جهت عدم توجه به قرآن در جامعه امروز، تصریح کرد: اینکه مجالس روضه از نشست‌های تفسیر پررونق‌تر است باید مورد ارزیابی قرار گیرد و آسیب‌شناسی شود.

وی بابیان اینکه خداوند با آوردن قرآن و اهل‌بیت (ع) یک هیئت دولت معصوم تشکیل دادند، افزود: قرآن قانون و معصومین (ع) مجریان این قانون هستند. آیت‌الله طبرسی بیان داشت: قرآن مجموعه‌ای هدایت‌گر و سعادت‌بخش است و باید امام به استخراج این آموزه‌های ناب بپردازد اما در عصر حاضر که امام زمان (عج) در غیبت کبری بسر می‌برند ازاین‌رو ولایت‌فقیه در این امر اهتمام دارند.

وی بابیان اینکه قرآن و عترت باید درصحنه و عرصه زندگی بشر ملموس باشد، گفت: برگزاری هفته قرآن و عترت در این استان یکی از نمونه‌های عملیاتی برای حضور این دو گوهر تابناک در بین اقشار مختلف جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خواستار برگزاری برنامه‌هایی با موضوع قرآن سبک زندگی، قرآن اقتصاد مقاومتی، تولی و تبری در قرآن، آیات سیاسی قرآن و...در کنار دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان شد و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این هفته در دیار علویان شاهد برکات قرآنی در این استان باشیم.

وی با اشاره به سابقه درخشان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در خصوص برگزاری جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) و دریافت بیش از یک‌صد هزار نامه از سراسر جهان، افزود: قرآن عفاف و حجاب، قرآن اعتیاد، قرآن طلاق، قرآن روزی حلال نیز از میز خطابه این اداره کل به جامعه عرضه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز بابیان اینکه هفته قرآن و عترت مازندران با شعار خردورزی و کرامت انسانی در سراسر استان برگزار خواهد شد، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی، همدلی و هم‌زبانی، تحکیم بنیان خانواده، مسجد و بیداری اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی، مکارم اخلاق و رفعت اسلامی و نشاط اجتماعی و معنویت دینی در روزشمار این هفته گنجانده‌شده است.

احد جاودانی با اشاره به برگزاری اولین یادواره شهدای قرآنی مازندران از سری برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان که ۱۷ آذرماه جاری در حسینیه عاشقان کربلای ساری برپا می‌شود، افزود: امیر حسام هاشمی مشاور عالی‌مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان راوی و سخنران یادواره شهدای قرآنی مازندران دعوت دارند.

وی، همچنین به همایش قرآن‌پژوهی تبری به همت واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با دانشکده الهیات دانشگاه مازندران اسفندماه جاری خبر داد و یادآور شد: استاد حجت‌الاسلام سید محمدباقر حجتی یکی از مفاخر قرآن‌پژوهی کشور در این همایش مورد تجلیل و تکریم قرار خواهد گرفت.

منبع:مهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :