تازه ها

دوشنبه 25 آبان 1394-10:46 کد خبر:15570

درج چراغ راهنما روی موادغذایی اجباری می‌شود/ عکس


انعکاس شمال : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح درج چراغ راهنمای تغذیه بر روی محصولات غذایی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به شکل اجباری از سال اینده خبر داد.

 دکتر محمدرضا صابری اظهار کرد: در قالب این طرح میزان نشانگرهای تغذیه ای شامل انرژی، قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس در قالب چراغ راهنمای تغذیه با رنگهای سبز، زرد و قرمز به صورت اندک، متوسط و زیاد نشان داده می شود.

وی گفت: دستورالعمل درج چراغ راهنمای تغذیه ای بر روی فراورده های غذایی بسته بندی شده شامل تولید داخل و وارداتی از سوی وزارت بهداشت امسال به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تاکنون ۱۰ محصول تولید شده در خراسان رضوی نظیر کیک و کلوچه چراغ راهنمای تغذیه ای را بر روی محصولات خود درج کرده اند.

وی ادامه داد: از سال آینده درج چراغ راهنمای تغذیه ای بر روی تمامی محصولات تولید شده در خراسان رضوی اجباری خواهد شد.

دکتر صابری گفت: این طرح به منظور آگاهی و کمک به مصرف کنندگان برای شناسایی ویژگی های تغذیه ای به صورت شفاف و قابل درک و در راستای ارتقای سلامت جامعه اجرا می شود.

گفتنی است خراسان رضوی با افزون بر ۸۳۰ واحد صنعتی مواد غذایی دارای پروانه بهره برداری هم اکنون قریب به ۲۰ درصد حجم صنعت مواد غذایی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

منبع: مهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :