تازه ها

شنبه 23 آبان 1394-13:28 کد خبر:15523

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اعلام کرد

توزیع 25 هزار جلد کتاب در هفته کتاب و کتاب‌خوانی

انعکاس شمال - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از توزیع 25 هزار جلد کتاب در 23 ایستگاه سیار بمناسبت هفته کتاب وکتابخوانی در استان خبرداد.


 به گزارش انعکاس شمال ، مرتضی عمرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد گفت: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی 25 هزار جلد کتاب در 23 ایستگاه سیار توزیع می شود.

وی اظهار کرد: 306 برنامه فرهنگی از جمله نشست‌های کتاب‌خوانی دانش‌آموزی، جلسات نقد و بررسی، ایستگاه‌های اهدای کتاب، برگزاری تئاتر خیابانی، عصر شعر عاشورایی در 9 شهرستان، نمایشگاه آثار تجسمی در پنج کتابخانه، زیارت قبور شهدا، نشست با ائمه جمعه و دیدار با خیران کتابخانه‌ساز در این هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به عضویت 120 هزار کتاب‌خوان در کتابخانه‌های مازندران، افزود: 15 هزار نفر از آنها از خردادماه سال‌جاری تاکنون به عضویت کتابخانه‌های عمومی مازندران درآمدند.

عمرانی با بیان اینکه 45 پروژه نیمه‌تمام در حوزه کتابخانه‌های مازندران داریم، اظهار کرد: این میزان پروژه نیازمند 18 میلیارد تومان اعتبار هستند.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی و تاسیس کتابخانه‌ها در روستاهای مازندران، گفت: از هشت کتابخانه عمومی در مازندران که طی هفته دولت در این استان افتتاح شده، هفت واحد آن در روستاها بوده است.

این مسئول اظهار کرد: از 58 شهر مازندران، هشت شهر ما دارای کتابخانه‌ عمومی نیستند.

عمرانی از برگزاری جشن بزرگ تجلیل از خادمان کتاب مازندران در 30 آبان‌ماه جاری در سالن هلال احمراستان خبر داد و گفت: در این برنامه از خادمان کتاب و کتاب‌خوانی و افراد موفق در این عرصه با حضور استاندار مازندران قدردانی می‌شود.

وی درباره کتابخانه بزرگ مرکز مازندران در میدان خزر، تصریح کرد: این کتابخانه که در لیست پروژه‌های ملی قرار دارد، نیازمند 18 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از کسب رتبه دوم مازندران در حوزه کتاب‌خوانی کشور خبر داد و گفت: در شاخص‌های مختلف از جمله کتاب‌داران، کتابخانه‌ها و کتاب‌خوان‌ها برتر بوده‌ایم و فردا در تهران از 9 برگزیده مازندرانی در مراسمی قدردانی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :