تازه ها

سه شنبه 19 آبان 1394-11:22 کد خبر:15455

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبرداد:

دریافت 12 مهر اصالت ملی برای صنایع دستی مازندران

انعکاس شمال - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از دریافت 12 مهر اصالت مرغوبت نشان ملی در سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در استان قزوین خبر داد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ‌نیا گفت: در پی اعلام فراخوان به هنرمندان صنایع دستی مازندران 31 اثر صنایع دستی در رشته‌های سفال سرامیک، گلیم کلاردشت و گلیج آلاشت، گلیمچه متکازین، صنایع دستی چوبی و... به معاونت صنایع دستی استان ارسال شد.

وی اظهار کرد: پس از انجام سه مرحله کارشناسی اولیه بر آثار دریافتی در استان در نهایت 12 اثر برای ارائه در برنامه داوری نشان مرغوبیت صنایع دستی مازندران انتخاب شد.

بزرگ‌نیا افزود: مازندران در تقسیمات صنایع دستی کشور جزء منطقه شمال شامل استان‌های گلستان، گیلان، سمنان، تهران، زنجان، البرز و قزوین است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: نشان ملی مرغوبیت کالا در حقیقت گواهینامه‌ای است که برای آثاری با ویژگی‌های بسته‌بندی متفاوت، استفاده از مواد اولیه طبیعی با قابلیت برگشت‌پذیری به محیط‌زیست، کاربردی بودن آثار و طراحی و اجرای دارای اصالت کار صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این نشان پیش نیاز اعطای مهر اصالت یونسکو به شمار می‌رود و نشان برتری مصنوعات صنایع دستی گواهی‌نامه‌ای بین‌المللی است که توسط یونسکو به برخی تولیدات دارای ویژگی‌های خاص اعطاء می‌شود.

بزرگ‌نیا بیان داشت: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی می‌توانند با دریافت مهر اصالت یونسکو از امکاناتی مانند حضور در وب‌سایت یونسکو و بازار فروش الکترونیکی اقلام تولیدی صنعتگران نمونه جهان، اولویت در حمایت از این اقلام جهت ثبت در سازمان مالکیت‌های معنوی، اولویت برای شرکت در نمایشگاه‌‎های تجاری که به منظور نمایش و فروش این آثار برگزار می‌شود، اولویت برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، معرفی و تبلیغ آثار صنعتگران در بروشورها، کتاب‌ها، کاتالوگ‌ها و ... به‌وسیله یونسکو، حضور صنعتگران برگزیده در کارگاه‌های آموزش علمی یونسکو در زمینه بازاریابی، طراحی وب‌سایت و اولویت در پرداخت تسهیلات به‌منظور توسعه فعالیت‌های تولیدی خود بهره‌مند شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :