تازه ها

دوشنبه 11 آبان 1394-12:30 کد خبر:15326

شهردار ساری خبر داد:

آغاز عمليات فاز ۲ بوستان ملل ظرف يكماه آينده

انعکاس شمال - شهردار ساری از آغاز عمليات فاز ۲ بوستان ملل ظرف يكماه آينده خبرداد.


به گزارش انعکاس شمال مهدي عبوري شهردار ساري كه در جلسه شوراضمن قدرداني از اعضاي شوراي شهر بخاطر حمايت ها و همكاري بي شائبه با شهرداري و نيز با تشكر از خبرنگاران رسانه هاي گروهي كه همواره همراه مديران شهر هستند،از همكاران خود كه در اجراي برنامه ها و نيز در مناسبت ها خوش مي درخشند تشكر كرد.

وي در ادامه به پروژه هاي مصوب و ابلاغ شده از سوي شوراي شهر اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه شهرداري خود را موظف مي داند اين مصوبات را با تحقق بودجه اش يكي پس از ديگري اجرايي نمايد،خاطرنشان ساخت:براي سال ۹۴ طرح هاي  خوبي پيش بيني شده و اگر چه تعداد آنها زياد هست ولي ما بنا داريم در موعد مقرر همه را اجرا كنيم.

شهردار مركز استان با اشاره به پروژه هايي كه در ابتداي جلسه از سوي رئيس شورا برشمرده شد،اظهار داشت: تعداد قابل ملاحظه اي از اين پروژه ها اجرا شده و تعدادي در دست اجرا است و آن تعداد كه اجرا نشده بدليل انجام نشدن مطالعات آن مي باشد و ما به دليل نقش مطالعات و بررسي هاي لازم در ارتقاء سطح كيفي پروژه ها براي آن اهميت زيادي قائل هستيم . عمليات اجرايي اين دسته از پروژه ها نيز ظرف سالجاري شروع خواهد شد.

وي پرداختن به مشكلات اساسي و زير بنايي شهر را از افتخارات اين دوره شوراي شهر و شهرداري ساري بر شمرد و گفت: بحث آبگرفتگي معابر شهر از جمله اين مشكلات است كه حل آن را با طراحي برنامه هايي چون لايروبي انهار و كانال هاي موجود و احداث كانال هاي جديد در دستور كار قرار داديم و معاونت خدمات شهري شهرداري به عنوان متولي لايروبي انهار ،قراردادهاي خوبي را منعقد نموده و احداث كانال ها نيز در سطحي گسترده در حال انجام است.

عبوري يادآور شد : آبهاي سطحي ساري توسط چهار رودخانه تجن ،گذر خان،ساري رود و اسپيورد هدايت مي شود امّا متاسفانه شيب طبيعي چهار پنجم سطح شهر خلاف جهت تجن مي باشد و اين مساله كار هدايت آب هاي  سطحي به اين آبراه پرظرفيت را دشوار كرده است.

وي افزود:طرح جامعي براي هدايت و مهار آب هاي سطحي با مشاركت شركت مهاب قدس تهيه كرديم كه بر اساس آن ۷۰ درصد آب هاي سطحي از طريق اجراي نوه و جدول گذاري و ۳۰ درصد با حفر و احداث كانال هاي بزرگ هدايت خواهد شد كه البته ورودي آب به رودخانه ها را با توجه به ظرفيت متفاوت آن ها و نيز با عنايت به اين كه آب سطحي منطقه ۳ به وسعت هزار هكتار به منطقه ۲ مي ريزد،با بروز رساني طرح مربوطه تقسيم بندي كرديم.

عبوري با اشاره به اين كه چهار كانال بزرگ براي هدايت آب هاي سطحي شهر ساري پيش بيني گرديد،گفت:يك كانال ۵/۳ كيلومتري از مقابل عمارت شهرداري به اسپيورد احداث كرديم كه خوشبختانه مشكل آبگرفتگي اين منطقه را حل نمود علاوه بر اين كانال باكسي ۳ كيلومتري مسير دخانيات با ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي در حال احداث است كه تلاش مي شود تا دهه فجر امسال به بهره برداري برسد .با بهره برداري از اين كانال بخش اعظم مشكل آبگرفتگي خيابان هاي دولت ،نهضت ،بعثت،جام جم و رفاه برطرف خواهد شد و سرريز آب سطحي از منطقه ۳ به منطقه ۲ نيز كاهش خواهد يافت.

وي ادامه داد:براي حل مشكل آبگرفتگي كوي لساني طرح خوب انتقال آب با لوله ۱۲۰۰ را پيش بيني و به صورت معكوس يعني لوله گذاري در عمق ۵/۹ تا ۱۰ متري زمين بطول ۱۸۳۰ متر نسبت به هدايت آب اين منطقه اقدام كرديم اگر چه كار سختي است ولي پيمانكار مربوطه هم قدر هست و اين كار با سرعت در حال انجام مي باشد.بي شك با اتمام طرح مشكل آبگرفتگي منطقه ياد شده براي هميشه حل مي شود.

شهردار ساري يادآور شد:براي رفع مشكل آبگرفتگي بخش ۸،طالقاني و قناعت نيز كار خوب انتقال آب به تجن با استفاده از لوله در حال اجراست و براي حل مشكل آبگرفتگي ميدان فرح آباد و بلوار فرح آباد كه بعد از هر بارش در سطح وسيعي خود را نشان مي دهد يك كانال ۵/۲*۵/۲ در مسير بلوار فرح آباد در حال احداث مي باشد كه اين مشكل را حل خواهد كرد.

وي اضافه كرد:ناگفته نماند در ساليان گذشته به حريم رودخانه گذر خان تجاوز شد و ظرفيت آن كاهش يافته لذا  ما ضمن هدايت بخشي از آب هاي سطحي منطقه فوق به رودخانه تجن،بطور همزمان در حال لايروبي رودخانه گذر خان هستيم.وضعيت اين رودخانه بقدري بغرنج هست كه ماشين آلات لايروبي تا سقف در گل و لاي مي رود و مي توان گفت در ۲۰ سال اخير لايروبي در اين مقياس صورت نگرفته بود.

وي اظهار داشت: در منطقه يك ۳۴۰۰ متر ،در منطقه دو ۱۱۷۰۰ متر و در منطقه سه هم ۷۶۰۰ متر كانال در دست احداث داريم و به اين ترتيب در سالجاري بطور همزمان در سطح شهر حدود ۲۳ كيلومتر كانال در دست احداث مي باشد كه تا دهه فجر حتما به بهره برداري خواهد رسيد و بخش عمده ايي از مشكل آبگرفتگي معابر شهر را حل خواهد كرد.البته ممكن است در مسير هاي فرعي مشكلاتي باشد كه با حفر چاه هاي جذبي و نوه گذاري و آسفالت برطرف خواهد شد.

عبوري با اعلام اين كه در كنار طرح عظيم انتقال آب هاي سطحي ،پروژه هاي بزرگي را نيز اجرا كرده يا در دست اجرا داريم افزود: پل بزرگ بلوار داراب(سردار شهيد رنجبر) از جمله اين پروژه هاست كه از ۱۰ روز قبل نمايندگان شركت فرانسوي وارد ساري شده و كابل ها در حال برش هست و كار نصب كابل ها طبق برنامه زمان بندي ظرف ۶۵ روز انجام و اين پل به همراه ۱۷۵۰ متر از ادامه مسير آن (حداقل در يك باند)در دهه فجر به بهره برداري خواهد رسيد.

وي به دو زير گذر  زغالچال اشاره كرد و گفت : يك زير گذر به سمت روستا هاي پايين دست زغالچال و يك زير گذر به سمت نكا تا دهه فجر به بهره برداري مي رسد.علاوه براين عمليات اجرايي زير گذر معروف پل گردن هم شروع و باكس هاي آن ساخته و تخليه شد و بر اساس آخرين هماهنگي كه با مدير كل محترم راه آهن شمال انجام داديم مقرر شد يك مسير موقت براي جلوگيري از اختلال در تردد قطار ها ايجاد و ظرف سه روز كار حفاري و نصب با كس ها را انجام دهيم.

شهردار ساري با اشاره به اين كه زير گذر هاي متداول در مسير راه آهن با عرض ۵/۳ متر بود ، افزود: ما در ساري براي اولين بار در سال گذشته زيرگذري به عرض ۲۰/۵ متر را در مسير اتحاد ايجاد كرديم و اكنون هم براي اولين بار زير گذر با دو لاين رفت و برگشت به عرض ۲۰/۶ را براي پل گردن در دست اجرا داريم و لذا جا دارد از همكاري خوب راه آهن شمال و تلاش هاي همكارانم در بخش هاي فني و عمراني تشكر كنم .

وي اعلام كرد :براي احداث زير گذر فرح آباد نيز كار مناقصه انجام و كارگاه مربوطه در ميدان فرح آباد تجهيز شد و ظرف روز هاي آتي عمليات اجرايي آن شروع مي شود.

عبوري از ميدان ابتداي خيابان شهبند به عنوان ديگر پروژه شاخص در دست اجراي شهرداري ياد كرد و گفت:اين ميدان يك طرح بزرگ ترافيكي است كه عمليات اجرايي آن ظرف ۱۵ روز آينده آغاز مي شود و با اجراي آن ترافيك مسير امير مازندراني و مسير هاي جانبي آن حل خواهد شد.

وي همچنين از افتتاح فاز ۲ ميدان ابن شهر آشوب در دهه فجر امسال خبر داد و افزود:بوستان ولايت در محل فعلي پادگان ،پارك بزرگ مادر در ميدان فرح آباد و پارك بزرگ خانواده در جنب ۶۰۰ دستگاه ديگر پروژه هاي افتتاحي شهرداري در دهه فجر خواهد بود.علاوه بر اين در اجراي فاز ۲ سي متري اندخورا ، ۱۷ پلاك باقيمانده بايدتملك مي شد كه ۵ پلاك تا كنون خريداري شده و ۱۲ پلاك ديگر تا دهه فجر تملك خواهد شد.

شهردار ساري به احداث ساختمان آزمايشگاه فني مكانيك خاك شهرداري اشاره كرد و افزود:يك بناي شكيل و مناسب براي آزمايشگاه احداث شده و كار تجهيز آن در حال انجام است و بزودي به بهره برداري خواهد رسيد.

 وي به آغاز عمليات احداث پاركينگ بزرگ و مكانيزه طبقاتي در محل گرمابه شهرداري(جنب شهرداري منطقه ۲) اشاره كرد و اظهار داشت: با پيگيري هاي مستمر اعضاي شورا و تلاش هاي همكارانم در شهرداري اين پاركينگ طبقاتي با ظرفيت ۲۰۵ خودرو بزودي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

به گفته عبوري بخش عمده كار هاي عمراني پارك موزه دفاع مقدس بنا به درخواست اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و با تصويب  شوراي شهر به شهرداري واگذار شده كه فاز نخست آن در دهه فجر امسال به بهره برداري خواهد رسيد.

وي در خصوص نيروگاه بزرگ زباله سوز نيز اعلام كرد: رياست محترم جمهوري در سفر اخير به مازندران ۲۵ ميليارد تومان براي احداث اين نيروگاه در نظر گرفتند كه تخصيص ۱۰۰ درصد دارد و منتظريم موافقت نامه مربوط به آن رد و بدل و اين اعتبار جذب شود.ضمن تشكر از رياست محترم جمهوري بايد عرض كنم ۷۵ درصد تجهيزات نيروگاه وارد شده و عمليات عمراني و ساختماني آن هم شروع شده است و ما به جد پيگيريم تا هر چه سريع تر اين طرح به اتمام برسد و ساري از فوايد آن بهره مند گردد.

شهردار مركز استان با اعلام اين كه فاز ۲ بوستان ملل با تمهيداتي كه انديشيده شد ظرف يك ماه آينده شروع مي شود، افزود:اجراي اين طرح از خواسته هاي جدي مردم و مورد پيگيري اعضاي محترم شوراست لذا در جلسه اي كه اخيراً با مديران محترم امور آب داشتيم مقرر شد اراضي و املاك مورد نياز براي اجراي طرح بزودي تحويل شهرداري شود ضمناً  براي ۲۵ هكتار از اين املاك شناسنامه تهيه شد و برآورد لاينينگ ضلع غربي رودخانه به طول ۳ كيلومتر نيز آماده هست.

وي گفت :تمام تلاش من و همكارانم در شهرداري اين است كه به تعهدات خود در قبال مردم شريف ساري عمل و مطالبات آن ها را يكي پس از ديگري محقق كنيم.

عبوري افزود: خدا را شاكرم كه شهرداري تا امروز با اعتبارات خودش و با مشاركت خوب مردم اداره شده و ما قدر اين سرمايه بزرگ اجتماعي را مي دانيم و كوشش مي كنيم تا خدمات بهتر و بيشتري به اين مردم صبور و وفادار ارايه دهيم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :