تازه ها

يکشنبه 10 آبان 1394-21:6 کد خبر:15315

مديرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران :

برخورداری 70 درصد واحدهای صنعتی مازندران از تصفيه فاضلاب مرکزی

انعکاس شمال - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: 70 درصد از واحدهای بهره‌بردار صنعتی مازندران در شهرک‌های صنعتی، دارای سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی هستند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي مازندران ، سيد مصطفی موسوی در جمع صنعتگران و توليدكنندگان ، با اشاره به اینکه مازندران دارای رتبه نخست تعداد تصفیه‌‌خانه‌های صنعتی در کشور است اظهار داشت : شهرکها و نواحی صنعتی مازندران دارای 12 تصفیه‌خانه درحال بهره‌برداری هستند که برای احداث این تصفیه‌خانه‌ها ، مبلغ 104 میلیارد ريال هزینه شده است .

وی با بیان اینکه ظرفیت 12 تصفیه‌خانه‌ مازندران 6 هزار و 565 مترمکعب تصفیه پسآب در شبانه‌روز است افزود : این تصفیه‌خانه‌ها در شهركها و نواحی صنعتي سلمانشهر ، چمستان ، آمل ، میرود بابلسر ، بندپی شرقی بابل ، شورمست سوادکوه ، سنگتاب قائمشهر ، بهشهر ، ساری1 ، بابکان آمل و البرز تنکابن راه اندازی شده است .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران تصریح کرد : سه تصفیه‌خانه در حال اجرا در شهرکهای صنعتی استان وجود دارد که بطور متوسط 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه اجرای آن 96 میلیارد ريال ، با ظرفیت پالايش 2 هزار و 950 مترمکعب در شبانه روز تعیین گرديده كه در شهرکهای صنعتي جویبار ، بشل سوادكوه و شهداي محمودآباد واقع شده است .

سيد مصطفي موسوی با اشاره به بهسازی برخی از تصفیه‌خانه‌های شهرکها و نواحي صنعتی استان تأكيد كرد : پنج تصفیه خانه در میرود بابلسر ، چمستان نور ، بندپی شرقی بابل ، سلمانشهر و ساری1 نوسازی و بهسازی شد .

وي بيان داشت : درحال حاضر طراحی سه تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ريال و با ظرفیت یکهزار و 500 مترمکعب قدرت تصفیه ، در مدول دوم شهرك صنعتي ساری1 ، مدول دوم شهرك صنعتي بابلکنار و شهرك صنعتي منصوركنده بابل درحال مطالعه است .

موسوی ادامه داد : در 27 شهرک صنعتی مازندران ، شبکه جمع‌آوری فاضلاب با بیش از 102 کیلومتر اجرا شده است .

وي عنوان کرد : تصفیه بخشی از آبهای شهرکها و نواحی صنعتی ، در فضای سبز و امور کشاورزی به مصرف می‌رسد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :