تازه ها

پنجشنبه 30 مهر 1394-11:26 کد خبر:15192

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

برپایی نماز ظهر عاشورا در 300 بقعه متبرکه مازندران

انعکاس شمال - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برپایی نماز ظهر و عصر عاشورا در 300 بقعه متبرکه و امامزاده استان خبر داد.


حجت‌الاسلام ستار علیزاده محرم را فرصتی برای تبلیغ قیام عاشورا، ترویج فرهنگ عاشورایی، سبک زندگی ائمه و جوانمردی دانست و اظهار کرد: برنامه‌های عاشورا باید همراه با نشاط، شور و شعور حسینی باشد و در شان این واقعه برگزار شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما از محرم و نهضت حسینی نشأت گرفته و ملت ما مدیون امام حسین(ع) هستند، افزود: شهدای دوران دفاع مقدس در مسیر امام حسین(ع) حرکت کردند و امروز بسیاری از حرکت‌ها و جنبش‌های شکل گرفته در جای‌جای جهان از نهضت عاشورا نشأت گرفته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه امام حسین (ع) نه‌تنها در بین شیعیان و مسلمانان، بلکه در میان تمام آزادی‌خواهان جهان جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: بسیاری از مردم در گوشه و کنار جهان برای حضرت سیدالشهدا (ع) عزاداری می‌کنند.

این مسئول به اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 300 بقعه و امامزاده مازندران اشاره کرد و گفت: اجرای ‏صحیح نیات واقفان و برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف در ماه محرم و صفر است.

علیزاده با بیان اینکه اطعام‌دهی به عزاداران حسینی در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش صورت می‌گیرد، اضافه کرد: برنامه‌های سازمان اوقاف بقعه‌محوری است و بیشتر برنامه‌ها و طرح‌های سازمان در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی قرائت زیارت عاشورا، مقتل‌خوانی، ذکر مصیبت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، ‏سخنرانی، اجرای نیت واقف و استقبال از هیئت‌های عزاداری در امامزادگان مازندران را از ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا ویژه برنامه‌های مهم بصیرت عاشورایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا و برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان مازندران اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در کارزار قیام و جنگ به اقامه نماز اول وقت مبادرت داشتند، تصریح کرد: همه ما باید به نماز ظهر تاسوعا و عاشورا بیشتر اهمیت دهیم تا در اول وقت شرعی و به جماعت اقامه شود.

علیزاده با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اقامه ‏نماز ظهر و عصر روز عاشورای حسینی، گفت: نماز ظهر و عصر روز عاشورا در جوار 300 بقعه و امامزاده مازندران با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: مردم مومن و خداجوی استان مازندران به اهمیت برپایی نماز ظهر عاشورا توجه ویژه‌ای کنند، زیرا یکی از اهداف قیام عاشورا برپایی نماز بوده است.

منبع :فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :